Jogurtistako ruokaisa lounas? Kyllä vain!

Jogurttien ja rahkojen suosio nopeana lounaana on noussut pitkään. Kokeile jogurttia rohkeasti myös suolaisten täytteiden kanssa!

Trendikäs jogurttilounas

Kasvisten lisääminen smoothien joukkoon on jo arkipäivää. Nyt kokeillaan suolaisia ja ruokaisia jogurtteja. Kasvisten makeus ja täyteläisyys sopii hyvin happaman jogurtin seuraksi. Kokeile hillon ja myslin sijasta vaikkapa paahdettuja papuja ja bataattia!

Kokeile jogurtin kanssa

1. Pirkka grillatut vihannekset, Pirkka fetajuusto ja persilja

Marinoi grillatut vihannekset öljy-balsamiviinietikkaseoksessa. Murenna joukkoon fetajuustoa ja lisää päälle hienonnettua persiljaa.

2. Porkkanasuikaleet, minttu ja Pirkka ekstra-neitsytoliiviöljy 

Lisää jogurttiin ohueksi suikaloitua tai raastettua porkkanaa, lisää öljyä sekä ripaus sormisuolaa. Lisää päälle tuoretta minttua.

3. Avokado, sitruunanmehu ja korianteri

Kuutioi avokado ja lisää jogurtin päälle. Purista päälle sitruunanmehua ja lisää tuoretta korianteria.

4. Kirsikkatomaatti, oliivi, kurkku ja ruohosipuli

Puolita kirsikkatomaatit ja oliivit, kuutioi kurkku. Lisää jogurtin päälle. Viimeistele hienonnetulla ruohosipulilla.

5. Coleslaw-jogurtti suolapähkinöillä

Valmista coleslaw aasialaisittain keräkaalista, kurkusta, chilistä, limetinmehusta, korianterista, suolasta ja pippurista. Lisää jogurtin päälle kaalisalaattia ja suolapähkinöitä.

6. Punajuurikuutioita ja saksanpähkinöitä

Lisää jogurtin keitettyä tai säilöttyä punajuurta kuutioituna, mausta ripauksella sormisuolaa ja
pippuria. Lisää pieni loraus öljyä ja ripottele päälle saksanpähkinöitä.

Katso videolta Mitä tänään syötäisiin? -ohjelman kokin Aki Wahlmanin vinkit kolmen erilaisen suolaisen jogurtin valmistukseen.

 

Teksti: Kirsi Maijala
Kuva: Tommy Selin

Suolaiset jogurtit x 3

Ruokatrendi tutuksi - kokeile tätä!

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Tarjoukset