Terveelliset välipalat treenikassiin!

Nakkaa helpot purtavat treenikassiin tai sammuta nälkä maistuvilla eväillä urheilusuorituksen jälkeen. 

Maapähkinävoi on liikkujan lemppari

Maapähkinöissä on rutkasti proteiinia ja hyviä rasvoja. Siksi maapähkinävoi on terveellistä ja ravintorikasta naposteltavaa. Parhaimmillaan maapähkinävoissa on ainoastaan maapähkinöitä ja ripaus suolaa, valitse siis tuote, joka ei sisällä sokeria. Maapähkinävoin maistuvia ja ravitsevia serkkuja ovat mantelivoi ja cashewpähkinävoi.

Kotona pähkinävoista syntyy helposti esimerkiksi rasiaan pakattu omena-maapähkinävoipurilainen. Leikkaa omenasta viipaleet, aivan kuin ne olisivat sämpylän ylä- ja alaosa. Sivele maapähkinävoita molemmille viipaleille ja lusikoi päälle mysliä sekä rusinoita. Nauti purilaisen malliin ja muista servietit!

Kokeile myös maapähkinävoita ja viipaloitua banaania riisikakun päällä, nam!

Sujauta treenikassiin smoothie

Valmista kotona tai nappaa mukaan kaupasta Pirkka smoothie. Kannattaa tarkistaa smoothien säilytysohje ja valita treenikassiin vain huoneenlämmössä säilyviä tuotteita.

Kotona surautat nopean smoothien ananaksesta, avokadosta ja ananasmehusta tai maidosta. Voit myös valmistaa smoothien soijamaidosta tai korvata soijamaidon valitsemallasi mehulla. Saat smoothiesta kuitupitoisemman, kun ripottelet sekaan mysliä, kaurahiutaleita tai vehnäleseitä.

Dippaa nälkä pois

Käsin syötävä välipalaherkku on kiva nauttia ennen tai jälkeen treenin. Valmista Pirkka kikherneistä hummusta ja leikkaa rasiaan porkkana- sekä kurkkutikkuja. Hummus on proteiinipitoinen välipala joka sopii mainiosti pitämään energiatasot korkealla treenin jälkeen.

Aiemmin mainitusta maapähkinävoista saa siitäkin oivan dipin. Leikkaa omenasta lohkoja rasiaan ja dippaile niitä pehmeään maapähkinävoihin.

Ei ole raejuuston voittanutta

Raejuusto, tuo vähärasvainen, hyvänmakuinen ja proteiinipitoisuuksiltaan korkea herkku; jokaisen urheilijan pettämätön kumppani. Syö raejuustoa salaatissa, keitossa, uuniperunan täytteenä, lisukkeena pastalle, sellaisenaan, jälkiruoissa tai leivän päällä.

Oiva pari raejuustolle on toinen urheilijan lemppari, tonnikala. Näistä syntyy kädenkäänteessä välipala kun sekoitat raejuustoa, tonnikalaa, hiukan kevätsipulia ja kuutioitua omenaa, sipaiset ruisleivän taikka riisikakun päälle ja haukkaat.

Sporttaajan Pirkka-reseptit

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.
Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Tarjoukset