Virtaa välipalasta!

Välipalan on tarkoitus pitää verensokeri kurissa arjen kiireen keskellä ja antaa lisäenergiaa seuraavaan suurempaan ateriaan asti. Tämän vuoksi on tärkeää, että välipala on täyttävä ja nopeasti haukattavissa.

Leipä on lyömätön välipala

Leipä on erinomainen välipala kuitu- ja energiapitoisuutensa ansiosta. Leivästä saa myös hyviä pehmeitä rasvoja sekä rautaa ja magnesiumia. Leivän voi täyttää erilaisilla lihoilla, juustoilla ja kasviksilla tai jopa päivällisen jämillä.

Kinkkutäytteinen välipalaciabattalämpimät kinkku-sinihomejuustoleivätmausteinen broilerileipä sekä lohiciabatat ovat helppoja ja ennen kaikkea maukkaita välipaloja. Kokonaisesta pyöreästä ruisleivästä saa hauskan pitsapohjan, kun leivälle sivelee pastakastiketta ja leivän paistaa täytteineen uunissa tai mikrossa. Valmista välipalaksi rukiiset silakkapitsat, kinkku-paprika-herkkusienitäyte tai kasvistäyte tomaatista, sipulista, ananaksesta ja jalopenosta. Ajan hermolla ruokailevalle maistuu nyhtöruokatrendin mukaisesti pulled beef -reissumies tai pulled beef -puikula.

Pitaleipää ja bageleita – uusia klassikoita?

Pitaleipä on helppo täyttää välipalaleiväksi kuohkeutensa ansiosta. Välipalapitakasvispitat ja lihapullapitaleivät ovat kokeilemisen arvoisia vaihtoehtoja täytetyille patongeille. 

New Yorkin katuruokakioskeista Suomeen rantautuneen vesirinkelin eli bagelin voi halkaista ja täyttää välipalaksi. Täytteet voivat olla suolaisia tai makeita, kunhan pohjalta löytyy esimerkiksi tuorejuustoa, jogurttikastiketta tai pestoa. Broileribagelit ja jogurttikastike on klassisen herkullinen yhdistelmä. Testaa myös parmankinkkubagelittomaatti-mozzarellabagelit ja savulohibagelit

Herkuttele terveellisyydestä tinkimättä

Välipala voi olla myös makea olematta kuitenkaan epäterveellinen. Rukiinen mustikkahuttu kelpaa makunsa ja näyttävyytensä ansiosta myös jälkiruoaksi. Täyttävä rahkainen tuorepuuro valmistuu hetkessä, ja proteiinipitoinen raejuustorahka pitää nälän tunteen poissa pitkään. Jos aika on kortilla, nappaa välipalaksi nopeasti koottava jogurttimalja tai etukäteen leivottu raakapatukka.

Toinen arkikiireessä pelastava välipala on smoothie. Smoothieita voi varioida lähes loputtomiin omien mieltymysten mukaisesti. Jos pidät raikkaista mauista, pyöräytä välipalaksi vaikkapa pehmeä avokadosmoothie tai terveellinen mustikka-kaurasmoothie. Smoothiesta voi halutessaan tehdä maidottoman käyttämällä kookosmaitoa tai soijajuomaa. Säilykehedelmiä hyödyntävä trooppinen smoothie ja pakastemarjoista valmistettu maidoton marjasmoothie ovat helppoja ja nopeita päivän piristäjiä.

 

 

Leivo herkkuleipää valmiiksi

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Nopeasti maittavaa smoothieta

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Rahkasta voimaa

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Välipalalla saa herkutella

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Tarjoukset