K-supermarket Postitalossa Suomen paras hedelmä- ja vihannesosasto

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva K-supermarket Postitalo on voittanut Puutarha-Sanomien järjestämän kilpailun, jossa etsittiin vuoden parasta hedelmä- ja vihannesosastoa ympäri Suomen.

Vuoden Paras Hevi-kauppa (hedelmä- ja vihannesosasto) valittiin sekä hypermarket- että market-sarjassa. K-supermarket Postitalo voitti Vuoden Paras Hevi-kilpailun market-sarjassa. Hypermarket-sarjan voitti Sokos Herkku Tampere. Kilpailun järjesti ammattiviljelyä sekä hedelmä- ja vihanneskauppaa edustava Puutarha-Sanomat. Kilpailun tulokset julkistettiin Hevi-gaalassa keskiviikkona 14.1.2015 Armas Keittiö @ Viinituvassa Kauppakeskus Kluuvissa Helsingissä. K-supermarket Postitalon edustajina kunniakirjan vastaanottivat Postitalon kauppias Aki Luomanen (kuvassa) ja hevi-vastaava Taru Nikkanen.

kauppias

- Kiitos voitosta kuuluu ehdottomasti hevi-vastaavallemme Tarulle ja hänen tiimilleen. Palkinnossa realisoituu se pitkäjänteinen työ, jota hevi-tiimi on tehnyt. Hedelmä- ja vihannesosasto on Postitalolle tärkeä, sillä asiakaskuntamme kulutustottumuksista johtuen hevin osuus kaupan kokonaismyynnistä on suuri. Laaja valikoima ja osaston hyvä kunto saa kiitosta myös asiakkailtamme, kertoo K-supermarket Postitalon kauppias Luomanen.

- Meillä Vuoden Paras Hevi-kisaa käydäänkin vuoden jokaisena päivänä, hän jatkaa.

Tuomaristossa olivat kansanedustaja Katja Hänninen, päivittäistavarakaupan toimitusjohtaja Kari Luoto, kenttämyyntipäällikkö Annika Hongell Satotukusta ja päätoimittaja Jouko Tikkanen Puutarha-Sanomista.

- Hedelmä- ja vihannesosasto on fyysisesti raskas paikka kaupassa. Kilpailussa mukana olleet myyjät tekevät työtään sydämellään ja innostuksesta kasviksiin. Hyvännäköisen esittelyn luomiseen tarvitaan taiteellista silmää ja sesongeissa kiinni oleminen on yksi avainasia menestymisessä, totesi tuomaristo.

Tuomaristo näki hyvien hevi-osastojen palvelevan myös yhteiskuntaa:
- Hyvältä näyttävä ja maistuva hedelmä- ja vihannesosasto lisää terveellisten tuotteiden kulutusta ja sillä on suuri merkitys myös kansanterveyden kannalta.

K-ruokakauppojen hedelmien ja vihannesten myynti on ollut kokonaisuudessaan kasvussa. Erityisesti kasvaa uutuuksien ja erikoisuuksien kysyntä. Viime vuonna kaikki K-supermarketit uudistivat hedelmä- ja vihannesosastonsa.