Roosa nauha -keräys oli K-ruokakaupoissa menestys

Perjantai 18.11.2016 - klo 11.00

Lokakuun 2016 aikana K-ruokakaupoissa myynnissä olleista Pirkka Roosa nauha -kampanjatuotteista ja K-citymarketeissa ja K-supermarketeissa myydyistä rintanauhoista lahjoitetaan syöpäsäätiölle yhteensä 262 187 euroa.

Keskon päivittäistavarakauppa osallistui tänä vuonna Roosa nauha -kampanjaan merkittävästi aiempaa isommalla panostuksella. Tavoitteena oli kymmenkertaistaa kampanjan lahjoitusosuus Syöpäsäätiölle.

”Haluan esittää lämpimät kiitokset K-ruokakauppojen asiakkaille. Onnistuimme ylittämään kampanjalle asetetun tavoitteen kirkkaasti. Edellisen vuoden lahjoitusosuus oli 21 000 euroa. Tämän vuoden kampanjassa lahjoitussumma kasvoi yli 262 000 euroon”, kertoo Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Roosa nauha -keräyksen aikana 26.9.−30.10.2016 K-citymarketeissa ja K-supermarketeissa myytiin Roosa nauha keräyksen -nauhoja yhteensä 61 619 kappaletta. K-ruokakaupoissa, Valintataloissa ja Siwoissa oli myynnissä Pirkka-sarjan kampanjatuotteita, joista ostetuimpia olivat miniluumutomaatit, Reilun kaupan ruusut ja vadelmat. Lisäksi K-citymarket-ketju lahjoitti koko henkilökunnalleen rintanauhat, yhteensä 10 000 kappaletta.

”Kampanjaan valittiin tuotteet, joita ostetaan paljon muutenkin. Esimerkiksi Roosa nauha miniluumutomaatteja myytiin lähes miljoona rasiaa. Ruusujakin, joilla olemme osallistuneet keräykseen jo useamman vuoden ajan, myytiin tänä vuonna lähes 50 000 kimppua viime vuotta enemmän”, kertoo Akseli.

Keräyssumma turvaa Syöpäsäätiön neuvontapalvelun vuodeksi

Syöpäsäätiö kerää Roosa nauha -kampanjalla vuosittain varoja suomalaiseen rintasyöpätutkimukseen sekä syöpäneuvonnan edistämiseen. Kampanjan tuomilla varoilla on tänä vuonna pystytty tukemaan rintasyövän tutkimusta ennätyssummalla, 1,13 miljoonalla eurolla. Keräysvaroilla tuetaan myös syöpäneuvontaa.  

”Keskon ja K-kauppojen lahjoitusosuudella, 260 000 eurolla, voimme esimerkiksi turvata vuodeksi Syöpäsäätiön neuvontapalvelun toiminnan. Neuvontapalvelussa työskentelee useampia syöpään erikoistuneita neuvontahoitajia, jotka antavat maksutta tukea ja tietoa sairastuneille ja heidän läheisilleen”, kertoo Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen.

Neuvontapalvelua ylläpidetään yksinomaan lahjoitusvaroilla. Vuosittain palveluun ottaa yhteyttä 4500 asiakasta.

”Suuret kiitokset K-ruokakauppojen asiakkaille ja työntekijöille upeasta kampanjasta ja merkittävästä tuesta suomalaisen syöpätutkimuksen ja neuvontatyön hyväksi”, kiittelee pääsihteeri Karjalainen. 

Nämä Pirkka Roosa nauha -tuotteet olivat mukana

Roosa nauha -kampanjaan valittiin tuotteet, joita asiakkaat ostavat muutenkin paljon. Esimerkiksi marjat ovat viime vuosina kasvattaneet suosioitaan ja miniluumutomaatti on koko Pirkka-sarjan myydyimpien tuotteiden joukossa.

Roosanauha

Pinkkejä herkkuja Roosa nauhan kunniaksi

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Pirkka tykkää pinkistä

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

K-Menu mukana

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.