Päivät 7-9: Hyvällä tuulella

Hyvä ruoka, parempi mieli! Tuon sananparren meistä varmasti tuntee lähes jokainen. Hyvä fiilis on sisäistä hehkua, sekä mielen ja kehon keskinäistä harmoniaa. Hyvällä tuulella olemista voi myös treenata ja hyvään fiilikseen voi vaikuttaa valitsemalla asenteensa ja ravintonsa viisaasti.

Muista täydentää aterioita täysjyväleivällä ja kasviöljypohjaisella rasvalevitteellä. Ruokajuomaksi sopii rasvaton maito tai piimä ja janojuomaksi vesi. Jälkiruoaksi maistuvat marjat tai hedelmä.

Treenaa hyvää fiilistä ja tue mielen harmoniaa ravinnolla!

Tarjoilemme viimeiselle kolmannekselle monipuolisia kala- ja mereneläväpainotteisia aterioita, siis sopivasti hyviä rasvoja sydämelle, aivoille ja mielelle. Mieli ja keho kulkevat monissa asioissa käsi kädessä, joten on hyvä helliä samalla kumpaakin.

Hyvää tuulta voi lisätä helposti tai pienen alakulon voi kääntää parempaan suuntaan monipuolisella ravinnolla, päivittäisellä liikunnalla raittiissa ilmassa ja riittävällä levolla. Kiireenkin keskellä varasta jokaiselle päivälle pieni rauhallinen hetki. Sulje silmät, hengitä syvään ja anna mielen tyhjentyä hetkeksi kaikesta hälystä. Näin saat pienen pikalatauksen akkuun.

Hyvällä asenteella harmillisetkin asiat tuntuvat siedettävämmille ja arjen pyörteissä elämän pienetkään ilot eivät pääse niin herkästi unohtumaan. Jos mieli on todella maassa, on hyvä kääntyä myös lääkärin puoleen. Hyvää tuulta on myös helpompi pitää yllä kun nälkä ei kurise vatsassa, jos et ehdi tekemään välipalaksi mustikka-kaurasmoothieta, niin nappaa pieni kourallinen manteleita tai pari palaa tummaa suklaata niin jaksa odottaa seuraavaan ateriaan!    

Mustikka-kaurasmoothie

Suomalainen superfood!

Suomalaisista kasvikunnan tuotteista löytyy superfoodeja vaikka muille jakaa, mutta niistä hyötyy vain – syömällä niitä!

Superfood eli superruoka on markkinointitermi, jota yleensä käytetään kuvaamaan erityisen ravinnerikasta ruokaa tai ruoka-ainetta. Tunnettuja ulkomaisia superfoodeja ovat muun muassa spirulina, klorella, macajuuri, gojimarjat, hampunsiemenet ja raakakaakao. Superruokia on maailman kaikilla mantereilla ja ne ovat sellaisia ruoka-aineita, joita on käytetty ravintona vuosituhansia.

Miksi siis mennä merta edemmäs kalaan, kun omasta maasta löytyy superruokaa niin paljon kuin jaksaa syödä? Suomalaisina superruokina pidetään marjoista muun muassa mustikkaa, puolukkaa, tyrniä ja mustaherukkaa, viljoista ruista ja kauraa sekä pinaattia, lehtikaalia ja rypsiöljyä.

Vinkki!

Älä lannistu ensimmäisestä repsahduksesta, älä myöskään toisesta - niitä sattuu kaikille. Mutta kesken jättämisen sijaan, hengitä syvään, hymyile itsellesi ja jatka hyvää asiaa eteenpäin. Vaikka vauhti olisikin hitaampi niin muista, pienemmilläkin askelilla pääsee perille ja hymyllä voi ylittää monta kynnystä!

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.
Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Hyvä ruoka, parempi mieli!

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.
Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Takaisin pääsivulle