Kysymyksiä ja vastauksia

Millaisia ominaisuuksia sovelluksessa on?

Uusi K-ruoka-mobiilisovellus tarjoaa henkilökohtaisia etuja ja kauppakohtaisia tarjouksia, älykkään ostoslistan, joka sisältää asiakkaan usein ostamia tuotteita sekä lähes 6 000 reseptiä ohjeineen. Sovellukseen on helppo kirjautua omalla nimellä ja Plussa-kortin numerolla.

Miksi minun pitää kirjautua sisään sovellukseen?

Plussa-kortin numero tarvitaan, jotta sovelluksen keskeiset edut toimivat: henkilökohtaiset tarjoukset, oman kauppasi tiedot sekä älykäs ostoslista, joka perustuu ostohistoriaasi.

Minulla on käytössä pankkikortti, jossa on Plussa-ominaisuus. Mistä löydän Plussa-kortin numeron?

Plussa-kortin numero näkyy pankkikortin takana.

Kirjautuminen Plussa-kortillani ei onnistu. Mitä teen?

Tarkista, että olet kirjoittanut oikein Plussa-korttisi numeron. Numero on 16-merkkinen ja alkaa numerosarjalla 703240. Tarkista myös, että olet kirjoittanut etu- ja sukunimen kuten kortissa lukee. Jos saat silti ilmoituksen virheellisistä tiedoista, ole hyvä ja ota yhteyttä K-Plussan asiakaspalveluun. Parhaiten saat asiakaspalveluun yhteyden sähköpostilla plussa@kesko.fi. Puhelinpalvelu 010 19 8604 vastaa puheluusi arkisin 8-18, puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinlasku.

Miten saan Plussa-kortin?

Voit liittyä K-Plussa-asiakkaaksi ja täyttää korttihakemuksen Oma K-Plussan sivuilla. Samalta sivulta löydät ohjeet kadonneen tai vioittuneen kortin uusimiseen.

Miksi haluatte lisää K-Ruoka-sovelluksen lataajia?

Haluamme kannustaa asiakkaitamme K-Ruoka-sovelluksen käyttäjiksi, jotta voisimme asiakastietoja hyödyntämällä keskustella asiakkaidemme kanssa entistäkin paremmin ja tarjota heille juuri heitä kiinnostavia yksilöityjä tarjouksia ja muita etuja. Kohdennettujen tarjouksien tarjoamisesta hyötyvät sekä asiakkaat että kauppa.

Miksi keräätte asiakastietoa ja mihin asiakastietoa tietoa hyödynnetään?

Keräämme asiakastietoa kohdennettua markkinointia varten. Kohdennetulla markkinoinnilla tavoittelemme entistä parempaa asiakaspalvelua. Tavoitteena on, että asiakas saa massamarkkinoinnin sijaan entistä osuvampia etuja itselleen. Olemme tutkineet paljon asiakkaiden suhtautumista ja palaute on ollut todella myönteistä. Henkilökohtaisesti räätälöidyt tuotetarjoukset ovat aivan uudenlaista kohdennettua markkinointia. Kohdennettua markkinointia omille asiakkaille tehdään maailmanlaajuisesti varsin paljon.

Mihin muuhun kuin räätälöityyn sähköiseen markkinointiin asiakkaiden ostoshistoriatietoa käytetään K-ryhmässä?

Asiakaskohtaisia tietoja ei käytetä muihin tarkoituksiin, kuin kohdennettuun markkinointiin. Tilastollisin menetelmin muodostettuja asiakasryhmiä hyödynnetään ruokakauppojen kauppakohtaisessa valikoimien suunnittelussa. Lisäksi tietoa hyödynnetään ostokäyttäytymisluokka-klustereiden muodostamisessa, jotta nähdään minkälaisia asiakkaita käy esimerkiksi tietynlaisessa kaupassa. Tämä helpottaa entisestään juuri sen alueen asiakkaita kiinnostavien valikoimien rakentamista kauppakohtaisesti. Ostokäyttäytymisluokat rakennetaan siten, että niistä ei ole mitenkään mahdollista irrottaa tai tunnistaa yksittäistä asiakasta missään vaiheessa.

Mistä sovellus saa asiakastietojani käyttöön ja miten tietoturvallisuus varmistetaan?

Kerättyjen tietojen käsittelyssä noudatetaan henkilötietolakia sekä muita Suomen lainsäädännössä yksilön tietosuojasta voimassa olevia säädöksiä. Sovelluksessa kerättäviä henkilötietoja käsitellään samalla tavalla kuin K-Plussa -asiakastietoja. K-Plussan rekisteriselosteen löydät täältä. Sovelluksen käyttöönotosta lähetetään tieto K-Plussa -asiakastietoihin ja sovelluksessa sinulle näytetään K-Plussa -asiakastietojasi sovelluksen toimintojen paremman käytettävyyden takia (esimerkiksi ostoslista-toiminto). K-Plussa -asiakastietosi näkyvät kaikille sovellusta käyttäville Plussa-korttisi kanssa samaan kotitalouteen (pää- ja rinnakkaiskortit) kuuluville Plussa-kortinhaltijoille samassa laajuudessa kuin ne näkyvät sovelluksessa sinulle.

Miten oma kauppa valikoituu sovelluksen etusivulle?

Oma kauppa valikoituu talouden pääostopaikan mukaan. Sovelluksen etusivulle ilmestyy se K-ruokakauppa, josta taloutenne ostaa eniten. Kaupan voi halutessa vaihtaa valitsemalla karttanäkymästä jokin muu kauppa, ja klikkaamalla tämän kaupan sivulla ”valitse omaksi kaupaksi”.

Onko sovelluksen käyttö maksullista?

Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi. Jos lähetät ostoslistan tekstiviestinä, maksat oman liittymäsi mukaisen tekstiviestimaksun. Tiedonsiirrosta teleoperaattori laskuttaa oman sopimuksesi mukaisesti.

Millä laitteilla/käyttöjärjestelmäversioilla sovellus toimii?

Käyttääksesi sovellusta tarvitset iPhone- tai Android-laitteen (iPhone 4S tai uudempi) sekä iOS 8 tai Android 4.1 käyttöjärjestelmäversion, tai uudemman. Windows Phone -version tulee olla 8.1 tai uudempi.

Pääseekö sovelluksesta K-ruokakauppojen verkkokauppoihin ruokaostoksille?

Ei vielä ensimmäisessä vaiheessa, mutta tutkimme mahdollisuuksia. Tavoitteenamme on tuoda ostaminen mahdolliseksi tulevaisuudessa.

Minne voin antaa palautetta sovelluksesta?

Kaikki palaute on meille jatkokehityksen kannalta hyvin tervetullutta. Palautetta voi jättää K-Ruoan palautekanavan kautta tai suoraan sovelluskauppaan (App Store tai Google Play tai Windows Store). Sovelluksen tiimoilta voi myös käydä keskustelua twitterissä #kruoka @Kruoka

Takaisin