K-kaupat keräsivät Nenäpäivälle yli 353 000 euroa

Keskiviikko 19.11.2014 - klo 15.20

Nenäpäivän pääyhteistyökumppaneina toimineet K-kaupat keräsivät Nenäpäivä-keräykseen yli 353 000 euroa. Lahjoitussummalla voidaan tarjota esimerkiksi lukutaito 35 000 lapselle. Kiitos ennätyssummasta kuuluu K-kauppojen asiakkaille, jotka olivat panoksellaan mukana keräyksessä yli 900 K-kaupassa ympäri Suomen.

Tänä vuonna Nenäpäivän tunnuksen, punaisen Nenän, sai K-kaupoista kautta maan. Kampanja-aikana 9.10.-9.11.2014 K-kaupoissa myytiin lahjoitustuotteita, joita ostamalla asiakkaat pystyivät tukemaan Nenäpäivä-keräystä helpolla tavalla. K-kauppojen ja Nenäpäivän mittavan yhteistyön tavoitteena oli innostaa kaikki suomalaiset mukaan edistämään kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista. Yhteistyö on suomalaisessa hyväntekeväisyyskentässä laajin koskaan toteutettu kokonaisuus.

-Nenäpäivä tukee arvopohjaamme monella tavalla ja suuri keräyssumma kertoo, että myös asiakkaamme innostuivat lahjoittamaan ennätyshyvin kehitysmaiden lasten hyväksi. Toteutimme yhteistyökumppanuuttamme innolla yhdessä K-kauppiaiden, henkilökunnan, asiakkaamme kuin tavarantoimittajammekin kanssa, sanoo Ruokakeskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

- Kiitos kaikille mukana olleille kaupoille ja heidän henkilökunnalleen ja erityisesti asiakkaille, jotka olivat mukana lahjoittamassa kehitysmaiden lasten hyväksi. Olemme erittäin tyytyväisiä kerätyn lahjoitussumman kokonaismäärään. Tällä saadaan esimerkiksi lukutaito 35 000 lapselle, kertoo Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Anu Rapeli.

Lahjoitussumma koostuu Nenien ja muiden lahjoitustuotteiden myynnistä, sekä K-kauppojen järjestämien Nenäpäivätempausten tuotoista. Lahjoitustuotteiden myynnistä kerättiin yli 330 000 euroa ja ympäri Suomen järjestettyjen K-kauppojen tempauksista saatiin yli 23 000 euron potti. Keräys jatkuu vuoden loppuun, joten summa kasvaa vielä.

- Suuri kiitos kampanjan onnistumisesta kuuluu K-kauppojen asiakkaille, ilman teitä näin mahtavan keräyssumman aikaansaaminen olisi ollut mahdotonta, summaa Akseli.

Suomen kahdeksas Nenäpäivä-kampanja huipentui Nenäpäivä Show’hun 7.11.2014. Nenäpäivä-kampanjan järjestää Nenäpäivä-säätiö. Säätiön toiminnassa on mukana yhdeksän järjestöä, jotka vievät avun tehokkaasti perille: Suomen UNICEF, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Punainen Risti, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Fida International, Suomen Lähetysseura, Solidaarisuus ja Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK. Nenäpäivän keräysvaroilla tuetaan pitkäkestoisia kehitysyhteistyöhankkeita, jotka keskittyvät lasten oikeuksien monipuoliseen edistämiseen kehitysmaissa.

Tunnelmia vuoden 2014 Nenäpäivästä

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.