Vuoden ruokailmiö: Tuottajalle kiitos -tuotteet

Vuoden ruokailmiö mullisti ruokamaailmaa vuonna 2016 ja on helpottanut merkittävästi monen arkea. Tuottajalle kiitos -tuotteet ovat ehdolla Vuoden ruokailmiö -kategoriassa. Jyrki Karlsson, Keskon ostojohtaja vastuualueenaan tuoretuotteet, kertoo mistä kampanjassa on kyse.

Mikä on Tuottajalle kiitos -kampanja? 

”Kyseessä on vuoden alusta myynnissä ollut tuotesarja, jossa hintoihin on sisällytetty noin 3–30 sentin lisätuki tuottajalle. Näin aluksi valitsimme sarjaan lihoja ja maitoja, sillä niissä tuottajahinnat ovat olleet pitkään laskussa.”

Miten kampanja sai alkunsa?

”Halusimme lisätä suomalaisen ruoan arvostusta ja tukea maatalousyrittäjiä. Aloitimme viime jouluna myymällä kinkkujen mukana euron arvoisia possukortteja, joiden tuotto ja oma lisäpanoksemme suunnattiin sikatilallisille. Toteutimme kampanjan yhdessä MTK:n kanssa, joka myös varmistaa rahojen perillemenon.”

Mikä on kampanjan vahvuus?

Kun puhutaan vain hinnasta, saattaa unohtua, että suomalaisen elintarviketuotannon puhtaus ja eläinten hyvinvointi ovat maailman kärkeä. Näitä asioita pitää arvostaa ja miettiä, miten maatalousyrittäjyys pysyy kannattavana. Onko halvin mahdollinen ruoka aina paras valinta? 

Kaikki Awardseista

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Lue lisää

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.