Asiakkaiden ideasta tuotteeksi – Tietoa Pirkka-tuotteista

Millaisia uusia Pirkka-tuotteita haluaisit tai miten parantaisit nykyisiä Pirkka-tuotteita? Millaisia tuotepakkauksia tai kampanjoita toivoisit, entä miten Pirkka-tuotteiden tulisi mielestäsi olla esillä kaupassa? Millaisia uusia sähköisiä palveluita toivoisit tulevaisuudessa? Mihin suuntaan haluaisit Pirkka-lehteä kehittää?

Pirkka Ideanurkka -palvelu

Pirkka-tuote, vähälaktoosinen mieto maitorahka, sai alkunsa asiakkaiden toiveista Pirkka Ideanurkassa. Asiakkaiden osallistaminen uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen on jatkuvasti kasvava trendi. Myös Pirkka on halunnut ottaa asiakkaat mukaan ideoimaan.

Pirkka Ideanurkka-palvelussa asiakkaat saavat esittää omia ehdotuksiaan, äänestää toisten antamia ideoita ja kommentoida niitä. Eniten ääniä saaneet ideat käsitellään ja pyritään toteuttamaan.

Ensimmäinen Pirkka Ideanurkasta asiakkaiden toiveiden perusteella syntynyt tuote on päätynyt jo kauppojen hyllyille. Pirkka vähälaktoosinen mieto maitorahka tuli markkinoille asiakkaiden lähettämien toiveiden perusteella.

Ideasta tuotteeksi

Helmikuussa 2012 Hanna lähetti Pirkka Ideanurkka -palveluun ehdotuksen vähälaktoosisesta miedosta maitorahkasta, joka sopisi välipalaksi sellaisenaan. Pirkka-valikoimista löytyi entuudestaan vastaava laktoosia sisältävä tuote. Heta Ruokakeskon kuluttajapalvelusta kiitti ideasta ja lupasi välittää sen eteenpäin tuotekehitykseen.

Myös muut asiakkaat olivat toivoneet vähälaktoosista mietoa maitorahkaa valikoimiin. Idea sai yhteensä 47 ääntä. Mahdollisuuksia sen toteuttamiseen lähdettiin kartoittamaan ja etsimään sopivaa tavarantoimittajaa.

Valittaessa tuotteita Pirkka-sarjaan kotimainen tuote on aina etusijalla edellyttäen, että laatu- ja hintakriteerit täyttyvät. Toimittajaksi löytyikin suomalainen valmistaja, Osuuskunta Maitokolmio. Tuote on saanut asiakkailta hyvän vastaanoton.