Proteiinipitoiset välipalat kasvattavat suosiota

Proteiinipitoisten välipalatuotteiden käyttö on laajentunut urheilijoiden tuotteista osaksi arkea, painonhallintaa ja terveellisiä elämäntapoja.

–    Lisäravinteena proteiinivalmisteet ovat siirtyneet kovaa treenaavilta lähes kaikkien kuntoilijoiden käyttöön, erityisesti naiset ovat alkaneet ostaa urheilu- ja proteiinipatukoita. Proteiinipatukasta on tullut myös välipalakilpailija suklaapatukalle tai kahvipullalle, kertoo Ruokakeskon terveysvalmisteista vastaava ostopäällikkö Mirva Björninen.

Nykyään proteiinipatukoita ja proteiinijuomia on tarjolla moneen makuun. Patukka tai juoma on nopea ja helppo välipala tai herkuttelutuote. Suomalaisten makusuosikit ovat näissäkin tuotteissa perinteiset: mansikka, pähkinä, suklaa ja toffee.

–    Proteiinipitoisten välipalatuotteiden kysyntä lähti nopeaan kasvuun jo vuonna 2013, vuonna 2014 kasvu oli maltillisempaa. Odotamme, että tänä vuonna yhä useampi asiakas nappaa evääksi proteiinipitoisen helposti syötävän tuotteen, jatkaa Björninen.

Kuluttajakäyttäytymisen muutos ja proteiinipitoisten välipalatuotteiden kasvanut menekki ovat osaltaan vaikuttaneet myös siihen, että tuotteita on kaupan hyllyllä yhä parempi valikoima. Helmikuussa brändien rinnalle K-kauppoihin tuli myyntiin Suomessa valmistettuja Pirkka PRO proteiinjuomia ja -patukoita, jotka ovat hinnaltaan brändituotteita edullisempia. Pirkka PRO juomat ja osa patukoista on myös laktoosittomia ja gluteenittomia.

Pirkka PRO -tuotteet

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Voisit olla kiinnostunut myös näistä

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.