Toteuta uudet ravitsemussuositukset Pirkka-tuotteilla

Ravintopyramidi

Kansalliset ravitsemussuositukset ja ravintopyramidi on päivitetty. Katso helpot reseptimme, joissa on huomioitu uusi lautasmalli.

Ravitsemussuositukset muuttuvat ajan mukaan. Vuosisadan alkupuolella oli välttämätöntä saada ravinnosta runsaasti energiaa. Nyt elämme aikaa, jolloin ruokavaliota on hyvä keventää.

Minkälainen on hyvä, terveyttä edistävä ruokavalio? Alla muutamia seikkoja, joita sinun on hyvä huomioida.

Uudet ravitsemussuositukset pähkinänkuoressa

Päivän aikana tulisi syödä ainakin 500 grammaa kasviksia ja hedelmiä. Pirkka-tuotteilla teet herkullista ruokaa hedelmistä, marjoista ja kasviksista.

Lisäksi on hyvä syödä vähäsuolaisia täysjyväviljavalmisteita ja vähärasvaisia maitotuotteita. Tarjoa aterialla kalaa 2-3 kertaa viikossa.

Lihaa voit syödä 500 grammaa viikossa, suosi erityisesti vähärasvaisia ja -suolaisia vaihtoehtoja.

Lisää myös pähkinöitä päivääsi. Valitse ostoskoriisi vaikka näitä maukkaita Pirkka-siemeniä ja Pirkka-pähkinöitä:

  • Pirkka pähkinäsekoitus
  • Pirkka Luomu cashewpähkinä
  • Pirkka kurpitsansiemen
  • Pirkka pinjansiemen