Treenaajan ruokavalio

Urheilijan ruokavaliossa tasapainoinen kokonaisuus on tärkein. Lue alta parhaat vinkit treenaajan ja urheilijan ruokavalioon ja terveellisiin eväisiin.

Proteiinia ja hiilihydraatteja

Proteiini ja hiilihydraatit ovat tärkeitä treenaajalle. Lihatuotteiden lisäksi erilaisista linsseistä ja pavuista sekä rahkoista urheilija saa tärkeää proteiinia ruokavalioonsa. Proteiinipitoisia ruokia treenajalle ovat esimerkiksi rahkapannari, raejuustorahka, rahkainen tuorepuuro, linssisalaatti, tomaatti-kanapasta ja lohiperunasalaatti.

Juoksijan ruokavalion on oltava monipuolinen, eikä hiilihydraattejakaan pidä unohtaa. Lue vinkit juoksun aloittajan ruokavalioon ja maratoonille valmistuvan ruokavalioon. Leipä ja täysjyvätuotteet ovat hyviä hiilihydraatin ja kuidun lähteitä. Valmista vaikkapa lämpimät tonnikalaruisleivät tai broileribagelit tai loimulohiwrapit.

Oikeilla treenieväillä jaksaa ja energia riittää pitkään. Poimi alta lisää vinkkejä oman treenikassisi eväisiin.

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Sporttaajan Pirkka-eväät

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Tarjoukset