Sinivalkoinen jalanjälki kannustaa ostamaan suomalaista

K-kaupat ryhtyivät vuodenvaihteessa Suomalaisen Työn Liiton sekä lukuisten suurten ja pienten valmistajayritysten sekä järjestöjen kanssa yhteistyöhön suomalaisen työn puolesta. K-ruokakaupoissa asiakasta autetaan löytämään Sinivalkoisen jalanjäljen tuotteita hyllynreunamerkintöjen avulla.

- Me kaikki Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa mukana olevat haluamme helpottaa kuluttajia valitsemaan tuotteita ja palveluja, joilla suomalaista työtä voidaan tukea, Ruokakeskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli sanoo.

Suomalaisen Työn Liiton selvityksen mukaan Suomeen syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa mikäli jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita. Jokainen suomalainen voi osallistua kampanjaan asioimalla K-kaupoissa ja ostamalla suomalaisia tuotteita.

Lue lisää kampanjasta ja suomalaisesta työstä Sinivalkoisen jalanjäljen sivuilta.