Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus K-kauppoihin

Huhtikuusta alkaen löydät K-kaupoista Sinivalkoinen jalanjälki -tunnuksen. Tunnus helpottaa suomalaista työtä edistävien tuotteiden löytämistä.

Uusi kotimaisuudesta kertova tunnus

Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus on K-kaupoissa tuhansien tuotteiden yhteydessä. Tunnus helpottaa suomalaista työtä edistävien tuotteiden löytämistä ja muistuttaa arkisten ostopäätösten vaikutuksesta Suomen työllisyyteen.

Sinivalkoinen jalanjälki -tunnusta ovat oikeutettuja käyttämään ne tuotteet, joilla on jokin neljästä suomalaisesta suunnittelusta, työstä ja alkuperästä kertova merkki: Avainlippu-, Design from Finland-, Hyvää Suomesta- tai Sirkkalehti-merkki.

Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus ei näy ainoastaan kaupan hyllyssä, vaan myös monissa pakkaus- ja tuotekuoseissa.

Tavoitteena 10 000 uutta työpaikkaa vuodessa

Suomalaisen Työn Liitto toteuttaa yhdessä elintarvike- ja käyttötavarateollisuutta edustavien jäsentensä ja K-ryhmän kauppojen kanssa laajan suomalaista työtä tukevan kampanjan. Mukana on jo lähes 50 yritystä.

– Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja haastaa suomalaiset pohtimaan kulutusvalintojensa vaikutusta työllisyyteen. Jos suomalaiset ostaisivat 10 eurolla kuukausittain enemmän suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi Suomeen 10 000 uutta työpaikkaa vuositasolla, sanoo toimitusjohtaja Tero Lausala Suomalaisen Työn Liitosta.

K-kaupat vahvasti mukana kampanjassa

Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus auttaa kuluttajia tunnistamaan Suomessa tuotettuja tai suunniteltuja tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä. Kampanja näkyy asteittain huhtikuusta alkaen kaikkien yli 900 K-citymarketin, K-supermarketin, K-marketin ja K-extran hyllyillä ja tuotevalikoimassa. Kevään aikana kampanja laajenee Anttiloihin ja Kodin Ykkösiin.

Kampanja valtaa K-ryhmän kaupat näyttävästi syksyn ja loppuvuoden kampanjaviikoilla.

– Olemme tehneet K-kaupoissa töitä kotimaisuuden eteen jo pitkään ja Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on laajuutensa vuoksi merkittävä ponnistus suomalaisen työn puolesta. Suomalaisen työn ja tuotteiden lisäksi nostamme esiin kuluttajien arvostamia suomalaisia päivittäistavara- ja käyttötavarabrändejä. Mukana on jo noin 50 valmistajaa ja tiivistämme yhteistyötä paikallisesti pienten ja keskisuurten yritysten kanssa. Esimerkiksi 500 pientuottajaa ja yrittäjää pääsee kampanjan myötä K-kauppoihin esittelemään tuotteitaan, kertoo Ruokakeskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Hyvää Suomesta

K-ruokakauppiaiden vähittäismyynnistä 70 % koostuu jo nyt Suomessa valmistetuista tuotteista. Myös Pirkka-tuotesarjassa kotimaisuuden merkitys on keskeinen, esimerkiksi Hyvää Suomesta -merkittyjä Pirkka-tuotteita on lähes 300.

- Muun muassa liha- ja maitotaloustuotteet ovat Pirkka-sarjassa lähes sataprosenttisesti kotimaista alkuperää. Ainoastaan karitsan paahtopaisti tulee kotimaisen tuotannon vähäisyyden vuoksi Uudesta-Seelannista, mutta etsimme suomalaista tavarantoimittajaa, Ari Akseli jatkaa.

Sinivalkoinen jalanjälki -tarjoukset

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Kasvata sinivalkoista jalanjälkeäsi K-ruokakaupoissa

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.