K-Supermarket Manhattan haluaa tehdä kaupassa käymisestä elämyksen

K-Supermarket Manhattan haluaa tehdä kaupassa käymisestä elämyksen

K-Ruoka Awards -finaaliin 2017 tiensä raivannut K-Supermarket Manhattan hurmaa herkullisella esillepanollaan ja houkuttelevalla kalatiskillään.

Turkulaisen K-Supermarket Manhattanin kalatiski on tavallista tiskiä korkeampi. Kauppias Veli-Pekka Hussi kertoo, että yksityiskohta on tarkkaan mietitty. 

“Kun tiski on korkeampi, herkulliset tuotteet ovat lähempänä asiakkaiden katseen tasoa ja myyjätkin näkyvät kauas”, Hussi kertoo.

Esillepanon huolellinen suunnittelu on K-Supermarket Manhattanin väelle tärkeää. Kun tuotteet ovat selkeästi ja houkuttelevasti näkyvillä, vesi herahtaa entistä todennäköisemmin asiakkaan kielelle.

Vaikka kaupassa käyminen on usein vain välttämätöntä muonavarastojen täydentämistä, Hussin tavoitteena on tehdä siitä pienimuotoinen elämys arjen keskelle. Parhaimmillaan onnistunut asettelu lisää heräteostosten määrää, mikä ilahduttaa sekä kauppiasta että asiakasta.

“Pienet yllätykset ja henkilökunnan suositukset voivat innostaa asiakasta kokeilemaan jotakin, mitä hän ei ole ennen uskaltanut tehdä”, Hussi hymyilee.

Jo 20 vuotta kauppiaan töitä tehnyt Hussi ei vaihtaisi päivääkään pois. Kaupassa työskentely on enemmän kuin työ – se on ollut koko elämä.

“Kauppiaan työssä parasta on se, kun saa päivittäin kohdata erilaisia ihmisiä. Saan myös jatkuvasti kehitellä uusia ideoita mahtavan henkilökunnan kanssa ja haistella tulevia trendejä”, Hussi kuvailee innoissaan.

Tutustu finalisteihin

Sinua saattaisi kiinnostaa