Frågor och svar om tjänsten K-Ruoka

Frågor och svar om tjänsten K-Ruoka

Om du inte hittar något svar på din fråga, kan du ta kontakt med butikens kundtjänst i webbutikens beställnings- och leveransärenden. Vi lyssnar även gärna till respons från dig. Du kan ge den på responsblanketten.

Inloggning på K-Tunnus och tjänsten K-Ruoka
Varför lönar det sig att skapa en K-Tunnus och logga in?
Hur skapar jag en K-Tunnus?
Varför kan jag inte skapa K-Tunnus / logga in?
Vad ska jag göra om jag inte kommer ihåg min K-Tunnus eller mitt lösenord?
Hur kan jag bearbeta mina uppgifter på K-Tunnus?
Varför lönar det sig att lägga in Plussa-kortets nummer på min K-Tunnus?
Var hittar jag numret på mitt Plussa-kort?
Varför godkänner inte tjänsten mitt Plussa-kort?
Att handla i webbutiken
Varför måste jag välja butik, när jag handlar i webbutiken?
Kan man i webbutiken köpa alla produkter som finns i den valda butiken och tvärtom?
Finns det något minimibelopp för beställningar?
Är det möjligt att få varorna levererade till en annan adress än min hemadress?
Kan någon annan hämta mina inköp?
Kan jag hämta mina inköp när som helst under avhämtningstiden?
Kan jag beställa från webbutiken per telefon?
Hur gör jag för att handla?
Jag vet att produkterna finns i butikens sortiment, men jag hittar inte dem i webbutiken. Kan jag beställa också de här produkterna på något sätt?
Får jag mina personliga förmåner i webbutiken?
Får man Plussa-poäng på webbinköp?
Varför lönar det sig att uppge numret på mitt Plussa-kort vid beställning?
Hur vet jag att min beställning har kommit fram?
Betalning av webbutiksbeställningen
Hur kan jag betala mina inköp?
Kan jag betala med presentkort eller Plussa-pengar i webbutiken?
När jag beställde, var kundkorgens belopp ett annat än det slutliga beloppet jag betalade, varför?
Bearbetning och annullering av webbutiksbeställningen
Jag glömde att beställa något, kan jag bearbeta beställningen i efterskott?
Kan jag efter beställning ändra leveransdag eller leveranstid?
Kan jag annullera beställningen?
Plockning och leverans av webbutiksbeställningen
Varifrån levereras min beställning?
Vem ansvarar för kvaliteten på varorna jag beställer?
Hurdana dateringar har produkterna?
Hur håller beställda frysvaror utan att tina?
Vad ska jag ta i beaktande, när jag tar emot leveransen?
Webbutikens rekommendationskod och Plussa-pengar
Hur använder jag rekommendationskoden jag har fått?
Kan jag få mer Plussa-pengar, om jag rekommenderar webbutiken för mina bekanta?
Reklamationer och krediteringar på köp i webbutiken
Kan jag returnera en produkt som jag har köpt i webbutiken till K-affären?
Kan jag byta en vara som jag har köpt i webbutiken i K-affären?
Jag har fått fel produkt eller en produkt saknas i min beställning. Vad gör jag?
Respons på webbutiken
Var kan jag ge respons på webbutikens sortiment?
Tekniska frågor och datasäkerhet
Är det tryggt att handla på webben?
Jag gör min beställning på en dator som är i gemensamt bruk. Hur försäkrar jag mig om, att nästa användare inte kommer åt mina uppgifter?
Med vilka webbläsare fungerar tjänsten bäst?
Jag misstänker att mitt användarnamn och lösenord har hamnat i fel händer, hur stänger jag mitt användarnamn?