Rokotekampanja - Marien tarina
Päivitetty 27.9.2018Rokotekampanja järjestetään K-ruokakaupoissa 2018 jo yhdennentoista kerran! Kymmenessä vuodessa kerätyillä varoilla on suojattu lähes 3,5 miljoonaa äitiä lapsineen ja pelastettu 24 000 vauvan henki. Osallistua voit ostamalla Pampers-tuotteen K-ruokakaupasta 1.10.-31.12.2018 välisenä aikana.
Lue haitilaisen äidin tarina
Haitilainen Marie asuu äitinsä ja vuoden ikäisen tyttärensä kanssa Carrefour Tailleferin kylässä pääkaupunki Port-au-Princen lähistöllä.
Amonika on ensimmäinen lapseni. Olin niin onnellinen tullessani raskaaksi, enkä pelännyt synnytystä yhtään.
Marie asuu terveysaseman lähellä, ja jäykkäkouristusrokotusten ottaminen oli hänelle itsestään selvää.
Tiedän, että rokotus auttaa suojaamaan vauvaa. Otin raskaana ollessani kaikki tarvittavat kolme rokotetta.
Vastasyntynyt voi altistua jäykkäkouristusbakteerille epähygieenissä synnytyksessä. Usein tauti tarttuu, kun napanuora leikataan epäpuhtaalla välineellä. Myös äiti voi saada tartunnan synnytyksessä.
Kun tauti on tarttunut, siihen ei ole parannuskeinoa. Haitin äidit ja vauvat saivat vähän aikaa sitten iloisia uutisia. Jäykkäkouristusta ei Haitissa enää esiinny kattavien rokotusten ansiosta.
Kaiken kaikkiaan taudista on Pampersin tuella päästy eroon jo 24 maassa. UNICEFin, Pampersin ja yhteistyökumppaneiden tavoite on hävittää tauti maailman jokaisesta kolkasta.
Yksi UNICEFin jäykkäkouristuksen vastaisen ohjelman tavoitteista on, että riskimaissa kaikki hedelmällisessä iässä ja raskaana olevat naiset saisivat kolmen annoksen jäykkäkouristusrokotuksen.
Rokotus suojaa äitiä viisi vuotta ja hänen vauvaansa kaksi kuukautta syntymän jälkeen. Pampers-tuotteiden myynnillä eri puolilla maailmaa kerätyt varat ohjataan tämän tavoitteen toteuttamiseen.
UNICEF ei tue mitään tuotemerkkejä tai tuotteita. Pampers on Procter & Gamblen tuotemerkki.