Toteuta ravitsemussuositukset Pirkka-tuotteilla

Toteuta ravitsemussuositukset Pirkka-tuotteilla

Pirkka-tuotteilla kokoat ravitsemussuositusten mukaisen aterian.

Ravitsemussuositukset muuttuvat ajan mukaan. Vuosisadan alkupuolella oli välttämätöntä saada ravinnosta runsaasti energiaa. Nyt elämme aikaa, jolloin ruokavaliota on hyvä keventää.

Minkälainen on hyvä, terveyttä edistävä ruokavalio? Alla muutamia seikkoja, joita sinun on hyvä huomioida.

Ravitsemussuositukset pähkinänkuoressa

Päivän aikana tulisi syödä ainakin 500 grammaa kasviksia ja hedelmiä. Pirkka-tuotteilla teet herkullista ruokaa hedelmistä, marjoista ja kasviksista.

Lisäksi on hyvä syödä vähäsuolaisia täysjyväviljavalmisteita ja vähärasvaisia maitotuotteita. Tarjoa aterialla kalaa 2-3 kertaa viikossa.

Lihaa voit syödä 500 grammaa viikossa, suosi erityisesti vähärasvaisia ja -suolaisia vaihtoehtoja.

Lisää myös pähkinöitä päivääsi. Valitse ostoskoriisi vaikka näitä maukkaita Pirkka-siemeniä ja Pirkka-pähkinöitä:

Kalaa 2-3 kertaa viikossa

Suosi täysjyvää

Puoli kiloa kasviksia päivässä

Sinua saattaisi kiinnostaa