K-Ruoka-sovellus uudistuu! Lue lisää täältä.

K-Citymarket Iso Omenan verkkokaupan apteekkipilotti

Ohjesivu apteekkituotteiden tilaamiseen K-Ruoka-toimituksen yhteydessä

Mistä on kyse?

Tervetuloa pilotoimaan apteekkituotteiden tilaamista ruoan verkkokaupasta! Toteutamme pilotin, jonka aikana K-Citymarket Iso Omenan asiakkaat voivat K-Ruoka-tilauksensa yhteydessä tilata myös apteekkituotteita Espoonlahden apteekista. Tilaamasi apteekkituotteet – myös reseptilääkkeet – toimitetaan sinulle K-Ruoka-tilauksesi yhteydessä valitsemanasi ajankohtana.

Miten pilotti toimii?

Jos asut K-Citymarket Iso Omenan toimitusalueella, voit nyt tilata K-Ruoka-tilauksesi yhteydessä myös apteekkituotteita Espoonlahden apteekista (voit varmistaa, asutko KCM Iso Omenan toimitusalueella syöttämällä postinumerosi ”Hae postinumerolla” -kenttään täällä). Valittavanasi on lähes koko apteekin valikoima.

Saat tilattua apteekkitoimituksen ruokatilauksen yhteydessä lisäämällä ”Verkkoapteekin kotiinkuljetus” -nimisen tuotteen ostoskoriisi. Apteekkitoimituksen palvelumaksu ruokatilauksen yhteydessä on 3,90€. Tuotekortilla on ohjeet siihen, miten apteekkitilaus tehdään – luethan nämä huolella. Jotta tilaus ehtii seuraavaan K-Ruoka-toimitukseesi, apteekkitilauksen voi tehdä maanantaista lauantaihin.

Pääset tuotekortin linkin kautta siirtymään apteekin Treet-verkkopalveluun, jossa voit tilata ja maksaa haluamasi tuotteet. Voit maksaa tilauksen, kun farmaseutti on käsitellyt sen - tästä tulee erillinen ilmoitus sähköpostitse. Kun olet lähettänyt apteekkitilauksen käsiteltäväksi, voit palata K-Ruoka.fi:hin viimeistelemään ruokatilauksesi normaaliin tapaan. Saat sähköpostiisi tilausvahvistukset sekä ruoka- että apteekkitilauksesta, ja ne toimitetaan sinulle valitsemanasi ajankohtana – varmista siis, että saat sekä K-Ruoka.fi:stä että Espoonlahden apteekista tilausvahvistuksen, jotta osaamme yhdistää tilauksesi!

Tilauksen maksamisen jälkeen tulet saamaan apteekin verkkopalvelusta sähköpostin jossa kerrotaan, että tilauksesi on valmis noudettavaksi Espoonlahden apteekista. Tätä ei tarvitse ihmetellä, vaan toimitamme apteekkitilauksen ruokatoimituksen yhteydessä.

TÄRKEÄÄ: Huomaathan, että vastaanottajan henkilöllisyys tarkistetaan tilauksen luovutuksen yhteydessä, ja kuljettajamme pyytää apteekkitoimituksesta vastaanottokuittauksen – olethan siis paikalla, kun tilauksesi toimitetaan. Tarvittaessa tilaus voidaan luovuttaa toiselle vastaanottajalle, jos tilaaja ei itse pysty olemaan paikalla. Tilaajan tulee tällöin jättää oma henkilöllisyystodistuksensa tilauksen vastaanottajalle. Henkilöllisyystodistukseksi kelpuutetaan henkilökortti, ajokortti tai Kela-kortti.

Mikäli sinulla herää apteekkitilaukseen liittyen kysymyksiä, olethan yhteydessä Espoonlahden Apteekkiin: espoonlahden.apteekki@apteekit.net, p. 09 81944540 (puhelusta veloitetaan paikallispuhelumaksu). Treet-palveluun kirjautuneena voit myös jättää apteekille yhteydenottopyynnön.

Paljonko apteekkitoimitus maksaa?

Apteekkitoimitus K-Ruoka-verkkokauppatilauksen yhteydessä maksaa 3,90 € - tämä palvelumaksu lasketaan tilaukseen automaattisesti, kun lisäät apteekkituotteen ostoskoriisi. Palvelumaksu kattaa apteekkitilauksen toimituksen kaupalle ja sen yhdistämisen ruokatilaukseesi. Apteekkituotteet maksetaan erikseen apteekin verkkokaupassa.

Tilatessasi apteekkituotteita verkkokauppatoimituksen yhteydessä, saat pilotin aikana kaupan päälle 100 gramman Aqualan L -perusvoiteen (arvo 5,80€).

Aqualan

Olen lisännyt ”Verkkoapteekin kotiinkuljetus”-nimisen tuotteen ostoskoriini. Miten pääsen valitsemaan apteekkituotteita tilaukseeni?

Kun olet lisännyt ”Verkkoapteekin kotiinkuljetus” -tuotteen K-Citymarket Iso Omenan verkkotilaukseesi, siirry apteekin Treet-verkkopalveluun. Toimi seuraavien ohjeiden mukaisesti:

  1. Kirjaudu sisään Treet-palveluun tunnistautumalla pankkitunnuksillasi tai avaa Treet-mobiilisovellus.

  2. Valitse apteekiksesi Espoonlahden apteekki.

  3. Siirry “Apteekki”-sivulle. Kirjoita tuotehakukenttään “Verkkoapteekin kotiinkuljetus”, hae, ja lisää tuote ”Verkkoapteekin kotiinkuljetus” ostoskoriisi. Näin apteekkitilauksesi yhdistyy K-Ruoka-tilaukseesi.

Treet 680

  1. Itsehoitotuotteita voit hakea ja lisätä ostoskoriisi “Apteekki”-sivulta.

  2. Mikäli tarvitset reseptilääkkeitä, klikkaa “Osta uutta reseptilääkettä” -painiketta.

  3. Kun tilauksesi on valmis, siirry Ostoskori-sivulle, ja etene toimitustavan valintaan.

  4. Valitse toimitustavaksi “Nouto apteekista”. Valitse myös, tarvitsetko lääkeneuvontaa.

  5. Klikkaa sitten “Lähetä tilaus” -painiketta ja varmista, että saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi.

  6. Mikäli tarvitset lääkeneuvontaa, Espoonlahden apteekki on sinuun yhteydessä valitsemallasi tavalla (joko puhelimitse tai chatin kautta), ja täydentää tilauksesi keskustelunne perusteella.

  7. Valitse lopuksi maksutapa – tilauksen maksaminen onnistuu, kun farmaseutti on käsitellyt tilauksen. Tästä tulee erillinen sähköposti-ilmoitus.

  8. Tilauksen maksamisen jälkeen tulet saamaan apteekin verkkopalvelusta sähköpostin jossa kerrotaan, että tilauksesi on valmis noudettavaksi Espoonlahden apteekista. Tätä ei tarvitse ihmetellä vaan toimitamme apteekkitilauksen ruokatoimituksen yhteydessä.

  9. Tilauksesi toimitetaan K-Ruoka-tilauksesi toimituksen yhteydessä. Vastaanota tilauksesi henkilökohtaisesti, ja esitä henkilöllisyystodistuksesi kuljettajalle.

Jos apteekkitilauksen tekemisestä herää kysymyksiä, olethan apteekkiin yhteydessä sähköpostitse: espoonlahden.apteekki@apteekit.net tai puhelimitse: 09 81944540. Treet-palveluun kirjautuneena voit myös jättää yhteydenottopyynnön omilta sivuiltasi.

Miten perun tilauksen?

Jos haluat perua sekä apteekkitilauksen että koko K-Ruoka -tilauksesi, toimi näin:_

  1. Kirjaudu sisään K-Ruoka-palveluun ja mene ”Tilaukset”-osioon. Tilaukset-sivulla valitse "Peru tilaus” -painike. Näet tilausvahvistuksesta mihin asti voit perua tilauksesi.
  2. Mene apteekin palveluun ja peru tilaus olemalla yhteydessä apteekkiin joko chatin tai soittopyynnön avulla – nämä yhteydenottokanavat löydät palvelun ”Minä”-sivulta.

3. Huomaathan, että koko tilauksen perumiseksi sinun tulee tehdä peruutus sekä K-Ruoka.fi -verkkokaupassa että apteekin verkkopalvelussa.

Jos haluat poistaa apteekkituotteet K-Ruoka -tilauksestasi, mutta tilata silti ruokatoimituksen, toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään K-Ruoka -palveluun ja muokkaa tilaustasi joko ostoskorin "Muokkaa tilausta" pikapainikkeesta tai ”Tilaukset”-osion kautta. “Tilaukset”-sivulla valitse "Muokkaa tilausta" -painike. Näet tilausvahvistuksesta mihin asti voit muokata tilaustasi.
  2. Poista ”Verkkoapteekin kotiinkuljetus” -tuote tilaukseltasi ja tallenna muutokset.
  3. Mene apteekin palveluun ja peru tilaus olemalla yhteydessä apteekkiin joko chatin tai soittopyynnön avulla - nämä yhteydenottokanavat löydät palvelun ”Minä”-sivulta.

4. Huomaathan, että apteekkitilauksen perumiseksi sinun tulee tehdä peruutus sekä K-Ruoka.fi -verkkokaupassa että apteekin verkkopalvelussa.

Miksi apteekkituotteita tilatessa tarkistetaan henkilöllisyys?

Toimitamme myös reseptilääkkeitä, joten turvallisuuden varmistamiseksi tarkistamme aina asiakkaan henkilöllisyyden apteekkitoimitusten yhteydessä.

Voiko joku muu vastaanottaa tilauksen puolestani?

Apteekkituotteet voidaan lääketurvallisuussyistä luovuttaa ainoastaan tarkastamalla tilauksen tekijän henkilöllisyys – valitsethan siis joko sellaisen toimitusajan, että pystyt vastaanottamaan tilauksen henkilökohtaisesti, tai anna henkilöllisyystodistuksesi (henkilökortti, ajokortti, Kela-kortti) sille henkilölle, joka on vastaanottamassa tilausta, jos et itse pysty olemaan paikalla. Mikäli kuljettaja ei pysty tarkastamaan henkilöllisyyttä ja saamaan vastaanottokuittausta, tilaus palautetaan takaisin apteekille ja sinuun ollaan yhteydessä uuden toimitusajan sopimiseksi.

Onko reseptilääkkeiden tilaaminen turvallista?

Reseptilääkkeiden tilaaminen on turvallista ja helppoa yhteistyökumppanimme Espoonlahden apteekin kautta! Farmaseutti käsittelee aina tilaukset, ja kaikki apteekkitilaukset pakataan erilliseen pakettiin, jossa ne toimitetaan K-Ruoka -verkkokauppatilauksen yhteydessä kotiisi. Mikäli tarvitset lääkeneuvontaa, Espoonlahden apteekki on sinuun yhteydessä tilausvaiheessa valitsemallasi tavalla (joko puhelimitse tai chatin kautta).

Voiko apteekkitilauksen maksaa toimituksen yhteydessä?

Apteekkituotteet tulee maksaa apteekin verkkokauppaan, eli maksu toimituksen yhteydessä ei apteekkituotteiden osalta ole mahdollista. K-Ruoan verkkokaupassa voit maksaa ruoat ja apteekkitoimituksen palvelumaksun valintasi mukaan joko ennakkoon verkkomaksulla tai korttimaksulla toimitusta vastaanotettaessa.

Onko kuljettajia koulutettu apteekkitilauksiin?

Jokainen apteekkitilauksia toimittava kuljettaja on käynyt lääkekuljetuskoulutuksen.

Miten tietosuoja-asiat huomioidaan?

Tietosuojasta huolehtiminen on huomioitu tarkasti läpi koko tilausprosessin – suljetuilla pakkauksilla ja vastaanottajan henkilöllisyyden tarkistamisella varmistamme lääketurvallisuuden. K-Citymarket Iso Omenan tietosuojaseloste löytyy täältä, Espoonlahden Apteekin tietosuojaseloste täältä, Treet-verkkoapteekkipalvelun tietosuojaseloste täältä, ja K-Ruoka -verkkokaupan tietosuojaseloste täältä.

Miten lääkkeitä säilytetään kaupalla?

Lääketilaukset välivarastoidaan kaupalla huoneenlämmössä lukollisessa kaapissa – tästä syystä tietyt kylmäsäilytystä vaativat lääketuotteet eivät ole tilattavissa ruokatoimitusten yhteydessä.

Mihin olen yhteydessä, jos minulla on tilauksen tekoon tai toimitukseen liittyen kysyttävää?

K-Ruoan asiakaspalvelu: ole yhteydessä K-Ruoan asiakaspalveluun, mikäli kysymyksesi tai palautteesi koskee K-Ruoka-tilauksen tekoa, muokkaamista tai perumista, tai yleisesti K-Ruoka-sivustoa.

Verkkokauppaan liittyvissä asioissa tavoitat meidät nopeiten chatilla, joka on saatavilla verkkokauppasivun vasemmassa alalaidassa.

K-Citymarket Iso Omenan palautelomake (valitse kaupaksi K-Citymarket Iso Omena): ole yhteydessä kauppaan, mikäli kysymyksesi tai palautteesi koskee K-Ruoka-tilauksen sisältöä tai toimitusta.

Espoonlahden apteekki: Ole yhteydessä Espoonlahden apteekkiin, mikäli kysymyksesi tai palautteesi koskee apteekkitilauksen tekemistä, muokkaamista tai perumista, jos tarvitset lääkeneuvontaa, tai jos kysymyksesi koskee toimitettua apteekkitilausta (tuotteiden laatu, palautus jne.). Voit olla yhteydessä sähköpostitse espoonlahden.apteekki@apteekit.net, puhelimitse 09 81944540, tai Treet-palveluun kirjautuneena voit myös jättää yhteydenottopyynnön omilta sivuiltasi.

Voinko palauttaa apteekkituotteita?

Kaikissa apteekkitilaustasi koskevissa kysymyksissä pyydämme olemaan yhteydessä Espoonlahden apteekin asiakaspalveluun:

Treet-palveluun kirjautuneena voit myös jättää yhteydenottopyynnön omilta sivuiltasi.

Miksi Kesko lähtee pilottiin mukaan – tarkoittaako tämä sitä, että toimintaa ollaan laajentamassa apteekin verkkopalveluihin?

Haluamme kehittää ruoan verkkokauppakokemusta ja osana tätä testata erilaisia asiakkaiden toivomia lisäpalveluita verkkokauppatilauksen yhteydessä – apteekkiyhteistyö on yksi tällaisista kokeiluista.