Verkkokauppa
K-Citymarket Jumbo toimittaa ostokset suoraan asiakkaan jääkaappiin

K-Citymarket Jumbo toimittaa ostokset suoraan asiakkaan jääkaappiin

Ruokaostokset suoraan asiakkaan jääkaappiin – K-Ruoka-verkkokaupassa pilotoidaan uutta palvelua pääkaupunkiseudulla.

K-Ruoka-verkkokauppa ja K-Citymarket Jumbo aloittavat Vantaalla kokeilun, jossa ruoan verkkokaupan tilaus toimitetaan päivän aikana asiakkaan kotiin. Tilaajan ei itse tarvitse olla kotona toimituksen saapuessa ja verkkokaupan tilaus puretaan asiakkaan puolesta kylmäsäilytystä vaativien tuotteiden osalta jääkaappiin.

Tavoitteena asiakkaan arjen helpottaminen

K-Ruoka-verkkokaupan ja sen erilaisten toimitustapojen tarkoitus on helpottaa asiakkaiden arkea. Asiakas voi seurata toimitusta suoran videoyhteyden avulla. Lisäksi tarkat tiedot jaa videotallenne toimituksesta tallentuvat tilaajan henkilökohtaiseen verkkopalveluun.

”Uudentyyppisen toimintamallin avulla asiakas pääsee irti yhdestä aikataulusta päivässään, kun ruoan verkkokauppatilaus toimitetaan päivän aikana perille asti. Kotiin tullessa odottaa siis valmiiksi täytetty jääkaappi, mikä vapauttaa aikaa muulle tekemiselle. Moni asiakas käyttää ruoan verkkokauppaa arjen helpottamiseen ja pyrimme löytämään uusia keinoja tämän tukemiseksi”, digitaalisten palvelujen myyntijohtaja Antti Rajala K-ryhmästä kertoo.

Verkkokauppa-brändikuva-tilaa-tanaan

Pindora mahdollistaa uudenlaisen palvelun

Luotettavan ja turvallisen toimintamallin pilotoinnissa avaintekijä on suomalaisen startupin, Pindoran, kehittämä älylukkoratkaisu. Vastaava älylukkoratkaisu on käytössä muun muassa Seinäjoen kotihoidossa.

”Tilausta vievä kuljettaja avaa asiakkaan oven syöttämällä älypuhelimeen henkilökohtaisen pin-koodin, jolloin oveen kiinnitetty laite avaa oven. Asiakas saa ilmoituksen, kun ovi on avautunut ja kaikki käyntiä koskevat tapahtumat sekä videotallenne tallentuvat asiakkaan henkilökohtaiseen verkkopalveluun”, kertoo toimitusjohtaja Juha Häkkinen Pindorasta.

Koko käynti kuvataan kuljettajan mukana kulkevalla kameralla. Asiakas voi seurata toimitusta halutessaan alusta alkaen reaaliaikaisen videoyhteyden avulla. Lisäksi asiakas voi halutessaan puhua kuljettajan kanssa.

Tule mukaan kokeilemaan palvelua

"Tavoitteenamme on selvittää, miten ruoan verkkokaupan asiakkaat kokevat tämän uudentyyppisen toimitustavan. Keräämme kokemuksia Vantaalla, missä kutsumme K-Citymarket Jumbon verkkokauppa-asiakkaita mukaan pilottiin. Erilaisten verkkokaupan toimitustapojen kokeiluun liittyen jatkamme toisaalla myös syksyllä alkanutta kokeilua kahden tunnin pikatoimituksista”, Rajala sanoo.

K-ryhmän ruoan verkkokaupassa on jatkuvasti menossa erityyppisiä kokeiluja, joiden perusteella palvelua kehitetään. Kehitystyötä tehdään tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

”Ruoan verkkokauppa on asettunut jo osaksi monen suomalaisen arkea ja asiakkaamme ovat palveluun erittäin tyytyväisiä. Etsimme kuitenkin koko ajan uusia keinoja sen kehitykseen. Verkkokaupassa verrokit tulevat maailmalta ja se kirittää myös meitä eteenpäin”, Rajala toteaa.

Katso videolta miten toimitus tapahtuu oikeasti