Rokotekampanja

K-ruokakaupat osallistuvat jo 10. kerran UNICEFin ja Pampersin kansainväliseen rokotekampanjaan. Kampanja on käynnissä K-ruokakaupoissa loka–joulukuussa.

Tänä aikana jokaisesta K-ruokakaupasta ostetusta Pampers-tuotteesta lahjoitetaan 4 jäykkäkouristusrokotetta suojaamaan äitejä ja vastasyntyneitä köyhissä maissa. K-ruokakaupoissa jo vuodesta 2008 kerätyillä varoilla on lahjoitettu lähes 10 miljoonaa rokotetta, suojattu 3,2 miljoonaa äitiä lapsineen ja pelastettu arviolta 22 000 vauvan henki. Rokotuskampanjallaan Pampers, UNICEF ja yhteistyökumppanit tähtäävät äitien ja vastasyntyneiden jäykkäkouristuksen hävittämiseen maailmasta.

Bakteerin aiheuttama jäykkäkouristus on yksi pikkuvauvojen yleisimmistä kuolinsyistä köyhissä maissa. Vauvat saavat tartunnan usein epähygieenisissä synnytysoloissa. Jäykkäkouristus on täysin ehkäistävissä rokotteella. Pampersin ja UNICEFin maailmanlaajuisen rokotekampanjan ansiosta yli 100 miljoonaa äitiä lapsineen on saanut suojan jäykkäkouristusta vastaan ja 500 000 vastasyntyneen henki on pelastunut. 

Voita vuoden Pampersit

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Rokotekampanja parantaa maailmaa

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Tue UNICEFin työtä