Kysymyksiä ja vastauksia ostosten tilaamisesta

Kaupan valinta ja tuotteiden ostaminen

Miten teen ostoksia?

Luo ostoslista painaen (+) painiketta lisätäksesi tuotteita ostolistalle. Voit lisätä tuotteen eniten ostamiasi tuotteita -listalta tai hakea tuotetta nimellä tuotehausta. 

Klikkaamalla tuotteen kuvaa tai nimeä näet lisätietoa tuotteesta, esimerkiksi ravintosisällön.

Ostoslista rakentuu oletusarvoisesti omaan kauppaasi ja sen valikoiman mukaan. Mikäli haluat tehdä listan johonkin toiseen kauppaan, vaihda kauppa klikkaamalla kaupan nimeä ostoslistan yläosassa.

Miten tilaan ostoslistani?

- Jos ostoslistan kauppa tarjoaa Tilaa ja nouda -palvelua tai kotiinkuljetusta, ilmestyy oikean ylälaidan hintatiedolle punaiset kehykset. Tätä painamalla pääsee tilaamaan ostokset kyseisestä kaupasta.

Haluan saada tilaamani tuotteet muuhun kuin kotiosoitteeseeni, onko se mahdollista?

Kyllä. Voit tilata tuotteita haluamaasi osoitteeseen, esimerkiksi työpaikallesi.

Saanko vahvistuksen, onko tilaukseni tullut perille?

- Saat tilausvahvistuksen tekemästäsi tilauksesta ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Onko tilauksella minimimäärää?

Tilauksille tai toimituksille ei ole euro- tai kappalemääräistä minimimäärää.

Saako verkkokaupan ostoista Plussaa?

Kyllä. Saat K-Plussa-pisteitä toimitettujen ja maksettujen tuotteiden arvon mukaisesti. Anna K-Plussa-korttisi numero tilauksella, niin saat Plussa-pisteet automaattisesti. Pistesetelit eivät käy alennuksena verkkokaupassa.

Tilauksen käsittely, muokkaaminen ja peruuttaminen

Minne antamani tilaus menee verkkokaupasta?

-  Tilauksesi menee valitsemaasi kauppaan, jossa tilauksesi kerätään.

Kuka vastaa siitä, että tilaamani tuotteet ovat hyvälaatuisia?

- Valitsemasi kaupan henkilökunta kerää tilaamasi tuotteet ja valitsee aina parhaimmat ja laadukkaimmat tuotteet. 

Ostoskorini summa tilattaessa on eri kuin lopullinen maksamani summa, miksi?

Ostoskorin summa tulee tilauksesi mukaisesti, mutta lopullinen veloituksesi muodostuu siitä, mitä sinulle on oikeasti toimitettu. Punnittavissa tuotteissa tilaaminen tapahtuu painon mukaan. Jos olet esimerkiksi tilannut 1 kg banaania, ostoskori näyttää kilohinnan 1 kg mukaan. Henkilökuntamme kerää banaanisi mahdollisimman lähellä 1 kg, mutta ne voivat painaa 1,04 kg, jolloin lopullinen veloitus tehdään sen mukaan.

Veloitettu summa voi myös olla pienempi, jos emme pysty toimittamaan tilaamasi tuotetta tai saat korvaavan tuotteen (jos olet luvan korvaaville tuotteille antanut).

Voinko tilata punnittavia tuotteita kappaleittain?

- Punnittavat tuotteet tilataan vain kiloittain, kappaleittain tilaaminen ei ole mahdollista. Voit antaa haluamasi määrän sadan gramman tarkkuudella klikkaamalla (+) ja(-) painikkeita.

Voinko muokata tilausta jälkikäteen? Huomasin, että unohdin tilata wc-paperia, mutta lähetin jo tilaukseni eteenpäin. Veloitetaanko minulta uusi toimitusmaksu?

- Tilausta voit muokata niin kauan, kunnes se on otettu myymälässä keräilyyn. Kun tilauksesi on keräilyssä, sitä ei enää voi muokata. Muokataksesi tilausta peru aiempi tilaus tilausostohistoriassa, muokkaa käyttämääsi ostoslistaa haluamaksesi ja lähetä tilaus uudestaan. Sinulta ei peritä uutta toimitusmaksua. Muutoksen jälkeen saat sähköpostiisi uuden tilausvahvistuksen. Huomaathan, että muokatessasi tilausta emme voi taata, että saat alkuperäisen toimitusajan.

Miten perun tilauksen?

- Voit perua tilauksen ostohistoriassa, kunnes tilaus on otettu kaupalla keräilyyn. Keräilyyn otettua tilausta ei voi muuttaa tai peruuttaa. 

Kotiinkuljetus

Miten tilaus toimitetaan?

- Ostoksesi toimitetaan jakeluautoillamme suoraan kotiisi tai muuhun tilauksella antamaasi osoitteeseen, joka sijaitsee toimitusalueellamme. Tärkeintä on, että olet paikalla vastaanottamassa lähetystä valitsemanasi toimitusajankohtana.

Mistä saan varmuuden toimitatteko kotiosoitteeseeni?

- Syötä postinumero kaupan valinnan yhteydessä varmistuaksesi, että olet toimitusalueella.

Milloin saan ostokseni ja koska tilaus pitää jättää kauppaan?

- Toimitusajat ovat kauppakohtaisia.

Mitä jos en ole paikalla toimitusaikana?

- Jos valitsemanasi toimitusaikana kukaan ei ole ottamassa toimitusta vastaan, otamme yhteyttä antamaasi puhelinnumeroon. Jos emme saa yhteyttä, kuljettaja palauttaa toimituksen kaupalle. Elintarvikkeita emme saa jättää oven taakse.

Ole yhteydessä mahdollisimman pian verkkokaupan asiakaspalveluun ja sovi uudesta toimituksesta vielä samalle päivälle. Uudesta toimituksesta veloitamme uuden toimitusmaksun.

Maksaminen

Kuinka voin maksaa ostokseni?

Ostoksesi maksat tilauksen luovutuksen yhteydessä. Maksukortteina käyvät yleisimmät debit-pankkikortit, Visa Electron ja luottokortit Visa, Master Card. K-Plussa-pistesetelit eivät käy maksuvälineenä kuljetuksen yhteydessä. Kotiinkuljetuksessa maksu suoritetaan kuljettajalle.

Voinko maksaa verkkokaupassa lahjakortilla?

Lahjakortit eivät käy maksuvälineenä verkkokaupassa.

Miksi en voi maksaa ostoksiani verkkopankissa?

Verkossa maksaminen ei ole vielä palvelussamme mahdollista, mutta kehitämme toimintaamme verkkomaksamisen mahdollistamiseksi.

Reklamaatiot ja hyvitykset

Antaako kauppa minulle uuden tuotteen tai rahat takaisin? Voinko palauttaa verkkokaupasta ostamani tuotteen K-kauppaan? Voinko vaihtaa verkkokaupasta ostamani tuotteen K-kaupassa? Mitä teen saadakseni hyvityksen, kun muovipussissa on rikkinäinen jogurttipurkki tai olen saanut väärän tuotteen? Tilauksestani puuttuu tuote, miten saan hyvityksen?

- Ota yhteyttä kauppaan, josta tilasit tuotteet. Säilytä kuitti, saatamme tarvita sitä.

Tuotteet ja valikoima

Voiko verkkokaupasta ostaa kaikkia K-kaupasta saatavia tuotteita ja päinvastoin?

Verkkokaupan valikoima on pääasiassa sama, mutta pieniä eroja saattaa olla.

Minkälaiset päiväykset tuotteissa on?

- Pyrimme keräämään ostoskoriisi tuotteet, joilla on parhaat päiväykset.

Palautteen antaminen

Mihin voin antaa palautetta verkkokaupan valikoimista?

Palautetta valikoimiin ja muihin verkkokaupan liittyviin asioihin voit antaa K-Ruoka mobiilisovelluksesta valikon alta löytyvästä ”Anna palautetta” kohdasta. Kiireellisissä tilaus- ja toimitusasioissa ota yhteyttä suoraan kauppaan.