Mikä on K-Ruoka-mobiilisovelluksen keräilypassi?

Digitaalinen keräilypassi on kuin K-ruokakaupoissa olevat paperiset keräilypassit, mutta leimojen leimaamisen tai paperipassin kuljettamisen sijasta keräilyihin osallistutaan K-Ruoka-mobiilisovelluksen kautta ja leimat tulevat näkyviin automaattisesti pääsääntöisesti ostopäivän jälkeisenä päivänä puhelimeen.

Miten keräilypassi toimii?

Keräilyissä ei ole automaattisesti mukana, vaan ensin täytyy painaa sovelluksen keräilykampanjassa ”Aloita keräily” –nappia.

Napin painamisen jälkeen keräilyaikana ostettu yksi keräilyyn kuuluva tuote tuo K-Ruoka-mobiilisovellukseen näkyviin pääsääntöisesti ostopäivän jälkeisenä päivänä yhden leiman, jos oston yhteydessä on käyttänyt Plussa-korttia.

Näkyykö keräilypassi kaikilla K-Ruoka-mobiilisovelluksen ladanneilla?

Keräilypassi näkyy uusimmassa K-Ruoka sovelluksessa iOS- ja Android -laitteilla.

Onko keräilypassi henkilökohtainen vai talouskohtainen?

Talouskohtainen. Kaikki Plussa-talouden kampanjaostot (pää- ja rinnakkaiskorttilaisten) kerryttävät leimoja. Keräilypassi näkyy koko taloudelle K-Ruoka-mobiilisovelluksessa, jos heillä on iOS- tai Android-puhelin sekä uusin versio sovelluksesta asennettuna.

Mitä keräilykampanjoita on saatavilla?

Voimassa olevat keräilykampanjat näkyvät sovelluksessa.

Leimat ja niiden kertyminen

Saako leimoja kaikista K-ruokakaupoista

Kussakin voimassa olevassa keräilykampanjassa lukee, mistä kaupasta tai kaupoista leimoja voi saada.

Voinko saada useamman leiman yhdeltä ostokerralta?

Kyllä, miikäli ostat kerralla useamman leimaan oikeuttavan tuotteen, saat kerralla leimat kaikista ostamistasi tuotteista

Tuleeko leima näkyviin välittömästi oston jälkeen?

Leima tulee sovellukseen näkyviin pääsääntöisesti ostopäivän jälkeisenä päivänä.

Miksi leimaa ei ole ostoista huolimatta tullut näkyviin ostopäivän jälkeisenä päivänä?

Leiman pitäisi näkyä pääsääntöisesti ostopäivänä jälkeisenä päivänä, mikäli ostoksen yhteydessä käytti Plussa-korttia. Jos näin ei ole, odota muutama päivä, ja jos leimaa ei vieläkään näy, ota yhteyttä Plussa asiakaspalveluun plussa@kesko.fi.

Leimoja ei voi saada, jos on pyytänyt Plussa-ostojen rekisteröintikiellon. Ostohistoriaa ei tällöin rekisteröidä. Jos haluat kumota kiellon, ota yhteyttä Plussan asiakaspalveluun.

Digitaalinen keräilypassi on uusi ominaisuus, joten myös teknisiä ongelmia voi esiintyä esimerkiksi leimojen kertymisessä.

Plussa-korttini on kadonnut/vioittunut ja sain kaupasta käyttööni väliaikaisen Plussa-kortin. Tuleeko leima myös tätä korttia käyttäessäni?

Jos olet juuri saanut väliaikaisen kortin käyttöösi, niin korttia ei ole välttämättä ehditty tallentaa Plussa-asiakkuudellesi, joten sillä ostetusta keräilytuotteesta valitettavasti ei kerry leimoja. Jos sinulla on jokin toinen Plussa-kortti käytössäsi, niin edun saa rekisteröityä käyttämällä kyseistä korttia.

Samalla ostokerralla ei voi siis saada keräilypassia täyteen ja lunastaa palkintoa?

Ei toistaiseksi. Keräilypassin palkinto voi tulla lunastettavaksi aikaisintaan ostopäivän jälkeisenä päivänä.

Mistä tietää miltä ostokerralta mikäkin leima on?

Leimassa näkyy ostopäivän päivämäärä.

Mitä käy ylimääräisille leimoille, jos samalla ostoskerralla ostaa useamman kampanjatuotteen kuin mitä leimoja passin täyttymiseen tarvitaan?

Jos keräilypassi tulee täyteen, alkaa automaattisesti uusi keräilypassi, johon ylimenevät leimat ilmestyvät. Näin ollen leimat eivät mene hukkaan.

Palkinnon lunastaminen

Keräilypassi on täynnä, miten palkinto lunastetaan?

Kun leimoja on ilmestynyt sovellukseen keräilypassissa vaadittu määrä, ilmestyy kyseisen keräilypassin näkymään ”Lunasta palkinto” – nappi. Tällöin on oikeutettu kyseisen keräilykampanjan palkintoon.

Kun seuravaalla kerralla menee kauppaan, pitää palkinto ottaa kaupasta mukaan kassalle ja näyttää kassahenkilölle täyttä passia. "Lunasta palkinto" -nappia painetaan vasta palkinnon lunastuksen yhteydessä kassalla.

Voiko keräilypassin palkinnon lunastaa mistä tahansa K-ruokakaupasta?

Palkinnon voi lunastaa vain niistä K-ruokakaupoista, mistä voi leimoja saada.

Voiko palkinnon lunastaa useampi samaan talouteen kuuluva henkilö?

Palkinto on talouskohtainen ja kertakäyttöinen. Eli yksi palkinto per talous per keräilypassi. Jos taloudessa useammalla on keräilypassi näkyvissä, niin kuka vain taloudesta voi lunastaa talouden palkinnon. Tämän jälkeen palkintoa ei voi enää lunastaa toista kertaa ja näkymä muuttuu sovelluksessa sen mukaiseksi ("Palkinto lunastettu") kaikilla talouden jäsenillä.

Voiko palkinnon vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen?

Ei voi. Kunkin keräilypassin palkinnoksi kelpaa vain kyseisessä keräilypassissa mainittu tuote.

Miten toimitaan, kun palkinto painettiin lunastetuksi vahingossa jo ennen kuin sitä näytettiin kassalla tai se on muuttunut harmaaksi ilman painamista?

Varmista ensin, ettei kukaan Plussa-talouteesi kuuluvista henkilöistä ole lunastanut palkintoa omalla puhelimellaan.

Tarvittaessa ota yhteyttä Plussan asiakaspalveluun plussa@kesko.fi. Laita viestiin mukaan Plussa-kortin numerosi, jotta palautteen käsittely on nopeampaa.

Voiko leimoja kerätä ja palkinnon noutaa myös tabletilla?

K-Ruoka-sovelluksen voi ladata myös useimmille tableteille, joten myös keräilykampanjoihin osallistuminen onnistuu, mutta tällöin tabletti tulee ottaa mukaan lunastaessaan palkintoa kaupasta.

Yhden keräilypassin palkinto on lunastettavissa vain kerran, siksi samaa palkintoa ei voi lunastaa sekä mobiililla että tabletilla.

K-Ruoka-sovellus on tehty pääosin älypuhelimia varten, joten sen toimivuutta tableteilla ei voida taata.

 

K-Ruoka-mobiilisovellus

Mobiilisovellus