2021 keräyskampanja tuottanut suurimman lahjoituspotin ikinä - yli miljoona euroa!

2021 keräyskampanja tuottanut suurimman lahjoituspotin ikinä - yli miljoona euroa!

K-ryhmä keräsi yhdessä asiakkaidensa kanssa ennätyksellisen miljoonan euron summan vuoden 2021 Roosa nauha -kampanjalle

K-ruokakauppojen keräämä yli miljoonan euron lahjoitussumma on K-ryhmän 13-vuotisen Roosa nauha -kampanjayhteistyön kaikkien aikojen suurin. Ennätyssumma syntyi suurilta osin arjen perustuotteista.

Kauppa roosa 680x300 K-ryhmä on tehnyt Roosa nauha -yhteistyötä Syöpäsäätiön kanssa jo 13 vuotta ja yhtenä kampanjan pääyhteistyökumppanina se oli nyt seitsemättä kertaa. Viime vuonna 2020 K-ruokakauppojen Roosa nauha -keräys ylsi lähes 900 000 euron summaan. Tänä vuonna tavoite asetettiin vielä korkeammalle.

"Kuluneen syksyn kampanjassa asetimme kunnianhimoisen tavoitteen kerätä yli miljoona euroa kotimaiselle syöpätutkimukselle. Tämä raja ylitettiin ja suuri kiitos siitä kuuluu kaikille Roosa nauha -keräykseen osallistuneille asiakkaillemme sekä kampanjaa vahvasti esiin nostaneille K-kauppiaillemme", sanoo K-ryhmän päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Eva Wahlströmin suunnittelemia vuoden 2021 Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa kampanjan aikana yli 160 000 kappaletta ja Roosa nauha -rannekkeita liki 28 000 kappaletta. Roosa rinta- ja rannenauhoja K-ruokakaupoista ostivat erityisesti aikuistaloudet ja eläkeläiset.

Ennätyksellinen potti syntyi arjen perustuotteista

K-kauppojen Roosa nauha -valikoima koostui tänäkin vuonna arjen perustuotteista, joita ostetaan paljon muulloinkin.

"Pirkka hevi-tuotteet löytyvät vuodesta toiseen K-ruokakauppojen myydyimpien Roosa nauha -tuotteiden listan kärjestä. Ykkössijalla ovat jo useana vuonna peräkkäin loistaneet Pirkka miniluumutomaatit, joita myytiin tämän syksyn kampanjan aikana 1,8 miljoonaa rasiaa. Lisäksi Pirkka Reilun kaupan ruusut, vadelmat, kiivit ja WC-paperipakkaukset nousivat K-ruokakauppojen suosituimpien Pirkka Roosa nauha -tuotteiden listalle", Jäske kertoo.

Pirkka Roosa nauha -tuotteiden rinnalla K-ruokakaupoissa suosittuja kampanjatuotteita olivat erityisesti Unileverin Omo ja Comfort pyykinpesunesteet sekä Rexona hygieniatuotteet.

Keräysvaroilla edistetään suomalaista syöpätutkimusta

”Yhteistyö K-ryhmän kanssa sai tänä vuonna erityispiirteen, sillä unelmoimme miljoonan euron lahjoituksesta syöpätutkimuksen hyväksi. Sydämellinen kiitos kaikille Roosa nauhojen ja tuotteiden ostajille. K-ryhmä ja Roosa nauha -kampanjatuotteiden ostajat ovat tehneet historiaa. Haluan erikseen K-ryhmää upeasta työstä ja näkyvyydestä Roosa nauha -keräyksen hyväksi”, iloitsee Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Sari Meller.

Syöpäsäätiön Roosa nauha on yksi Suomen suurimmista hyväntekeväisyyskeräyksistä. Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa. Keräysvaroilla tuetaan myös sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua.

”Jo 13 vuotta kestänyt K-ryhmän yhteistyökumppanuus on auttanut konkreettisesti suomalaista syöpätutkimusta eteenpäin ja olemme voineet nostaa vuosittaista apurahamyöntöjen määrää. Tänä vuonna Roosa nauha -keräysvaroista myönnettiin 22 tutkimusapurahaa parhaille syöpätutkijoille Suomessa”, Meller jatkaa.

Syöpäsäätiö myönsi Roosa nauha -rahastosta apurahoja tänä vuonna yhteensä 2 520 000 euroa. Lisätietoa: Syöpäsäätiön myöntämät apurahat 2021 - Syöpäsäätiö (syopasaatio.fi)

Roosa rinta- ja rannenauhojen myynnissä korostuneet paikkakunnat:

  • Turku
  • Kuopio
  • Pori
  • Vaasa
  • Porvoo

*Lähde: K-ryhmän myyntidata 9-11/2021 *

Kesko Roosa nauha 2021 verkkosivut kuvitus 680x400