K-ruokakaupat keräsivät vuoden 2018 Roosa nauha -kampanjassa yli puoli miljoonaa euroa Syöpäsäätiölle

K-ruokakaupat keräsivät vuoden 2018 Roosa nauha -kampanjassa yli puoli miljoonaa euroa Syöpäsäätiölle

K-ruokakaupat osallistuivat Syöpäsäätiön vuoden 2018 Roosa nauha -kampanjaan ennätyksellisellä noin 586 00 euron lahjoitussummalla. Summa on K-ryhmän 11-vuotisen Roosa nauha kampanjayhteistyön kaikkein aikojen suurin. Lahjoitussumman avulla tuetaan kotimaista rintasyöpätutkimusta sekä rintasyöpään sairastuneita ja heidän läheisiään.

Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa 27.9.–4.11. välisenä kampanja-aikana yhteensä 163 365 kappaletta. Vuoden 2018 salama-aiheisen Roosa nauhan suunnittelija oli laulaja Anna Puu.

K-ruokakauppojen myydyin Roosa nauha tuote oli jälleen Pirkka miniluumutomaatti, reilulla 1 122 000 kappalemäärällä. Yhteensä Pirkka Roosa nauha -tuotteita oli vuoden 2018 kampanjassa 18 kappaletta. Neste K:lla oli tämän vuoden uutena lahjoitustuotteena Roosa nauha autonpesu, joita myytiin reilut 8 460 kappaletta.

”Roosa nauha -kampanjaan valikoidaan aina sellaiset Pirkka-tuotteet, joita asiakkaamme ostavat paljon muutenkin. Suositut Pirkka miniluumutomaatit olivat kampanjassa mukana nyt jo kolmatta vuotta. Myös Pirkka Reilun kaupan ruusut ovat kestosuosikkeja, ja tänä vuonna niitä myytiin Roosa nauha -kampanjassa 106 000 kappaletta”, sanoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske.

roosa nauha käyttikset

Lahjoitussumma kasvoi 30 prosenttia

Roosa nauha -kampanjassa kerätyillä varoilla tuetaan suomalaista rintasyöpätutkimusta ja pyritään turvaamaan hoidon korkea taso jatkossa sekä kehittämään uudenlaisia hoitomuotoja.

”Haluamme tehdä vastuulliset valinnat asiakkaillemme mahdollisimman helpoiksi. Roosa nauha -kampanja on hyvä esimerkki tällaisesta tekemisestä. On upeaa, että yhteistyössä asiakkaittemme ja K-ruokakauppojemme kanssa saimme tänä vuonna kerättyä näin merkittävän lahjoituspotin. Lahjoitussumma kasvoi edellisvuodesta noin 30 prosenttia ja ylitti asetetut tavoitteemme kirkkaasti. Iso kiitos siitä kaikille kampanjaan osallistuneille,” Jäske jatkaa.

Anna Puu suunnitteli tämän vuoden nauhan

Tämän vuoden Roosa nauha-keräyksen teemana on Mina & Sinä. Anna Puulle - tämän vuoden nauhan suunnittelijalle - nauhan salama symboloi ihmisessä olevaa voimaa. Hän haluaisi nähdä salaman kaikkien suomalaisten rinnassa. Voimaliikkeen, jolla yhdessä luomme tulevaisuutta, jossa kenenkään ei tarvitse kuolla rintasyöpään.

"Yhdessä me ihmiset olemme luonnonvoimien kaltainen voima. Minä & Sinä voimme tehdä paljon syöpätutkimuksen edistämiseksi ja syövän selättämiseksi." - Anna Puu

Roosa nauha anna puu 2018

Herkut Roosa nauha -tuotteista

Tutustu Roosa nauha-tuotteisiin

Sinua saattaisi kiinnostaa