K-Ruoka-verkkokaupan verkkomaksaminen

K-Ruoka-verkkokaupan verkkomaksaminen

Maksa verkkokauppaostoksesi helposti verkkomaksulla tilauksen yhteydessä. Lue lisätietoa verkkomaksamiseen liittyen.

Miten verkkomaksaminen toimii?

  • Tilaa elintarvikkeet netistä kirjautuneena voidaksesi maksaa ostokset verkkomaksulla
  • Voit maksaa ostokset Visan ja Mastercardin pankki- sekä luottokortilla (myös Visa Electron). Diners- ja American Express -korteilla ei voi maksaa verkossa toistaiseksi.
  • Verkkokauppatilausta tehdessäsi voit valita maksutavan kaupan tarjoamien maksutapojen puitteissa: maksatko etukäteen verkossa vai vasta vastaanottaessa tuotteita. Kun valitset verkkomaksun, sinua pyydetään lisäämään maksukortti palveluun.
  • Mikäli lisäät uuden maksukortin, valmistaudu vahvistamaan henkilöllisyytesi pankkitunnuksillasi tai muulla tavalla, jota pankkisi vahvalta tunnistautumiselta vaatii.
  • Tilausta lähettäessä sinulta pyydetään myös vahvaa tunnistautumista.
  • Pidäthän huolen, että kortillasi on sallittu verkkomaksut ja tilillä on katetta toimituspäivänä.

Jos sinulla on debit-credit-yhdistelmäkortti, huomaathan credit-numeroiden olevan kortin etupuolella ja debit-numeroiden kortin takapuolella alhaalla.

Milloin ostokset veloitetaan?

Maksukortin voimassaolo varmistetaan tilauksen lähettämisen yhteydessä noin 1€ katevarauksella, joka palautetaan takaisin pienellä viiveellä.

Tilauksesi veloitetaan kortilta ostosten toimituspäivänä. Lopullinen hinta määräytyy korvattujen ja punnittavien tuotteiden hinnan sekä toimituspäivänä voimassa olevien tarjousten perusteella. Verkkomaksussa kuitti lähetetään sähköpostiin.

Nets-palvelu mahdollistaa verkkomaksut

Korttimaksut K-Ruoka-verkkokaupassa mahdollistaa tietoturvallinen Nets-palvelu. Kortin lisäämisen sekä pankkisi vaatiman vahvan tunnistautumisen jälkeen sinut ohjataan Netsin palvelusta takaisin K-Ruoka-verkkokauppaan viimeistelemään ja lähettämään tilauksesi.

Vahva tunnistautuminen verkkomaksamisessa

K-Ruoka-verkkokaupassa asioidessasi ja verkkomaksulla maksaessasi sinun tulee vahvistaa henkilöllisyytesi pankkitunnuksilla tai jollain muulla tavalla, jota pankki vahvalta tunnistautumiselta vaatii.

Tämä 1.1.2021 voimaan tullut muutos on osa EU-maksudirektiiviä, joka koskettaa kaikkia Suomen verkkokauppoja. Tarkoituksena on varmistaa turvalliset verkkomaksut nyt ja jatkossa.

Vahva tunnistautuminen tehdään aina tilausta lähettäessä sekä uuden maksukortin lisäyksen yhteydessä. Muutoksilla ole vaikutusta tilauksen muokkausvaiheeseen, ellet tilausta muokatessasi vaihda maksukorttia. Voit jatkossakin tallentaa maksukortin käyttäjätunnuksellesi ja käyttää sitä tilauksissa.

Ongelmia tunnistautumisessa?

Tilanne on uusi ja kaikkien Suomen verkkokauppojen kanssa yhteinen - haasteilta emme valitettavasti ole välttyneet mekään. Joidenkin pankkien asiakkailla on ilmennyt hankaluuksia tunnistautumista suorittaessa verkkokaupassamme.

Olemme pahoillamme tämän uuden vaiheen aiheuttamasta hämmennyksestä ja mahdollisista haasteista, vaikka emme tilanteeseen voi itse oikein vaikuttaa. Pankit kamppailevat ongelmien ratkaisemisen ja sujuvan verkkomaksun varmistamisen kanssa. Haluamme myös kiittää teitä asiakkaitamme ymmärryksestä sekä sitkeydestä tämän uuden äärellä.

Jos tilauksen tekeminen harmillisesti pysähtyy tunnistautumiseen:

  • Kokeile toista maksukorttia
  • Valitsemasi kaupan tarjoamien mahdollisuuksien mukaan vaihda toinen maksutapa
  • Yritä myöhemmin uudelleen
  • Kysäise neuvoa omalta pankiltasi

Jos päädyt kokeilemaan toista maksukorttia tai maksutapaa, voit halutessasi myöhemmin tilausta muokatessa kokeilla vielä uudelleen alkuperäisiä suunnitelmia. Näin olet kuitenkin jo varmistanut tilauksesi.

Suoittelemme myös tarkistamaan, että verkkomaksut on sallittu kortiltasi. Myös verkkomaksujen estäminen sekä uudelleen salliminen saattaa ratkaista ongelman.

VerkkokauppaanButton