Anvisning − Så här beställer du i webbutiken K-Ruoka

Anvisning − Så här beställer du i webbutiken K-Ruoka

Många K-mataffärer tillhandahåller en webbutik, där du kan beställa varor för levererans direkt till din hemdörr eller för avhämtning i butiken. Vi väljer alltid de färskaste varorna till våra kunder.

Det är lätt att beställa

1. Välj din butik

  • Välj den butik som passar dig bäst. Ifall du vill ha hemleverans, ska du försäkra dig om att butiken levererar varorna till den adress du önskar.

2. Gör dina inköp

  • Plocka produkterna till köpkorgen ur butikens sortiment och välj, om vi får ersätta dem med andra, ifall de är slut vid plockningen. Ifall du inte hittar den produkt du söker i sortimentet, kan du lägga till den i din beställning genom att skriva in produktens namn och förpackningskod i fältet "Meddelande till butiken", så försöker vi leverera dig den.
  • Välj leveranssätt och -tid. Du kan hämta de färdigplockade varorna i butiken eller beställa dem för hemleverans. Leveranssätten är butiksspecifika.
  • Välj önskat betalningssätt. De tillgängliga betalningssätten är butiksspecifika.

3. Sänd beställningen

  • Din valda leveranstid bekräftas i samband med sändningen av beställningen. När du har sänt iväg beställningen får du en bekräftelse till e-posten på att den har mottagits. Du kan bearbeta din beställning även efter att den har sänts, se punkten bearbetning av beställning.

4. Hämta varorna i butiken eller ta emot dem vid din dörr.

  • Om du har valt betalning vid mottagning av inköpen, ska du vara beredd med betalkortet.

Hämtning i butik

Varorna kan hämtas på två olika sätt i våra butiker. Närmare information om hur varorna hämtas i din butik får du tillsammans med beställningsbekräftelsen.

Sätt 1 − inköpen levereras till din bil packade i lådor

  1. Följ skyltarna "Beställ och hämta" till platsen som är märkt med skylten "Beställ och hämta".

  2. Skicka ett textmeddelande till numret på skylten.

  3. Kontrollera den medföljande beställningsspecifikationen och att du godkänner eventuella ersättande produkter.

  4. Om du har valt betalning vid avhämtning, betalar du inköpen till butikens anställda.

Sätt 2 − inköpen väntar i automaten packade i plastkassar

  1. Om du kommer med bil, parkerar du som normalt på butikens parkeringsplats.

  2. Inköpen väntar dig packade i plastkassar i en automat som finns i anslutning till butikens kassor.

  3. Du får ut inköpen ur automaten med koden du fått med ett textmeddelande på förhand.

  4. Stora inköp för du behändigt till bilen med en kundvagn.

Mottagning av hemleverans

  1. Din beställning levereras till hemdörren.

  2. Kontrollera den medföljande beställningsspecifikationen när du tar emot leveransen och att du godkänner eventuella ersättande produkter.

  3. Om du vid beställning har valt betalning vid mottagning av varorna, betalar du inköpen till chauffören.

Bearbetning av beställning

  • Det är möjligt att bearbeta beställningen efter att den har sänts. På leveranstiderna ser du hur länge du kan bearbeta din beställning.
  • Du kan bearbeta en öppen beställning antingen i köpkorgen på snabbknappen "Bearbeta beställningen" eller via beställningshistorien. I beställningshistorien väljer du knappen "Bearbeta beställningen".
  • Du kan fritt bearbeta innehållet i din köpkorg. Du kan även ändra dina kontaktpersoner och leveranstid.
  • Till sist ska du alltid bekräfta ändringarna du har gjort, för att de ska uppdateras i uppgifterna på din beställning. Du får en ny beställningsbekräftelse till din e-post. Du kan också vid behov ångra ändringarna du har gjort och då gäller den ursprungliga beställningen.
  • Observera, att du får varorna till leveransdagens pris. Inköpens slutliga pris kan alltså ändras.

Ersättning av varor

  • När du tillåter ersättande varor, ersätter vi en vara som tagit slut med en motsvarande. Då varor ersätts, tar vi i beaktande specialdieter vad gäller laktosfria och glutenfria produkter. Du kan också ge närmare anvisningar i fältet för tilläggsinformation.
  • Om du inte vill att varor ersätts med motsvarande, ska du avlägsna valet som tillåter en ersättning vid de aktuella produkterna i köpkorgen.
  • De ersättande produkterna syns på förpackningslistan som medföljer leveransen. Ifall du inte är nöjd med den ersättande produkten, kan du neka leverans av den i samband med varuleveransen.

Skapa en favoritlista

  1. Lägg önskade produkter i köpkorgen.

  2. Spara innehållet i korgen som en favoritlista i menyn i övre hörnet på korgen.

  3. Ge listan ett beskrivande namn, så att du känner igen den i fortsättningen.

  4. Du kan nu ta listan till hjälp, när du gör dina inköp. Du hittar de sparade listorna under Favoritlistor och fler produkter lägger du till i köpkorgen med knappen "Lägg i köpkorgen".