Verkkokauppa
Frågor och svar om tjänsten K-Ruoka

Frågor och svar om tjänsten K-Ruoka

Om du inte hittar något svar på din fråga, kan du ta kontakt med butikens kundtjänst i nätbutikens beställnings- och leveransärenden. Vi lyssnar även gärna till respons från dig. Ta kontakt >

K-Tunnus och inloggning på tjänsten K-Ruoka
Varför lönar det sig att skapa en K-Tunnus och logga in?
Hur skapar jag en K-Tunnus?
Varför kan jag inte skapa K-Tunnus / logga in?
Jag kommer inte ihåg mitt lösenord/jag vill byta lösenord, hur gör jag?
Jag har registrerat mig, men jag kommer inte ihåg vilken e-postadress jag har använt?
Hur kan jag bearbeta mina uppgifter på K-Tunnus?
Varför lönar det sig att lägga in Plussa-kortets nummer på min K-Tunnus?
Var hittar jag numret på mitt Plussa-kort?
Varför godkänner inte tjänsten mitt Plussa-kort?
Att handla i nätbutiken
Hur gör jag för att handla?
Varför måste jag välja butik, när jag handlar i nätbutiken?
Hur vet jag att butiken har tagit emot min beställning?
Kan jag beställa från nätbutiken per telefon?
Kan man i nätbutiken köpa alla produkter som finns i den valda butiken?
Kan jag beställa alkohol- och tobaksprodukter eller elddon i nätbutiken?
Finns det något minimibelopp för beställningar?
Får jag Plussa-förmåner och -poäng, då jag handlar på nätet?
Vad betyder det, att produkter ersätts?
Hur tillåter jag ersättning av enstaka produkter?
Kan jag som företagskund beställa i webbutiken?
Betalning av nätbutiksbeställningen
Vad kostar det att beställa från nätbutiken?
Vilka betalningssätt accepteras i nätbutiken?
När jag beställde, var kundkorgens belopp ett annat än det slutliga beloppet jag betalade, varför?
Vad betyder betalningssätt fakturering?
Jag har ett credit-debit-kombinationskort. Hur väljer jag debitsidan?
Bearbetning och annullering av nätbutiksbeställningen
Kan jag bearbeta min beställning efter att jag har skickat den?
Vilka uppgifter kan jag bearbeta på en beställning som jag redan har gjort?
Jag har gjort beställningen med appen K-Ruoka. Kan jag bearbeta den?
Jag hittar inte beställningen i min beställningshistorik. Vad gör jag?
Bearbetningstiden för beställningen har redan gått ut. Kan jag ändå lägga till produkter i min beställning?
Kan jag annullera beställningen?
Plockning av beställningen
Varifrån levereras min beställning?
Vad är avgiften för förpackningsmaterial?
Kan jag få inköpen i plastkassar i stället för i papplådor?
Hur säkerställs färskheten och kvaliteten på produkterna jag beställer?
Hurdana dateringar har produkterna?
Hemleverans
Hur håller beställda frysvaror utan att tina?
Vad ska jag ta i beaktande, när jag tar emot leveransen?
Vad händer om jag är sjuk och/eller ingen har möjlighet att ta emot hemleveransen personligen?
Är det möjligt att få varorna levererade till en annan adress än min hemadress?
Kan jag returnera papplådorna som nätinköpen levereras i?
Kan jag returnera flaskor med pant i samband med leveransen?
Tjänsten Beställ och hämta
Var ligger min butiks avhämtningspunkt?
Kan jag hämta mina inköp när som helst under avhämtningstiden?
Kan någon annan hämta mina inköp?
Reklamation och kreditering
Kan jag returnera en produkt som jag har köpt i nätbutiken till K-affären?
Jag har fått fel produkt eller en produkt saknas i min beställning. Vad gör jag?
Tekniska frågor och datasäkerhet
Är det tryggt att handla på webben?
På vilket sätt har en trygg nätbetalning säkrat?
Vad kräver tjänsten av webbläsaren och den använda enheten för att fungera?
Jag gör min beställning på en dator som är i gemensamt bruk. Hur försäkrar jag mig om, att nästa användare inte kommer åt mina uppgifter?
Jag misstänker att mitt användarnamn och lösenord har hamnat i fel händer, hur spärrar jag mitt användarnamn?
Respons på nätbutiken och kontaktkanaler
Vart ska jag vända mig i frågor som gäller nätbutiken?