K-Ruoka-verkkokauppa pähkinänkuoressa - näin teet tilauksen

K-Ruoka-verkkokauppa pähkinänkuoressa - näin teet tilauksen

Päivitetty 16.1.2025

Lähes 500 K-kauppiasta ympäri Suomen palvelee asiakkaitaan arjen helpottamiseksi myös ruoan verkkokaupassa. Meillä K-Ruoka-verkkokaupassa asiakastyytyväisyys on todella korkea, joten voit luottaa meihin. Kaupan koko ruokavalikoima ja kodintarvikkeet ovat tilattavissa verkosta sekä K-Citymarketeista lisäksi paljon muita käyttötavaratuotteita.

Kotiinkuljetus vai valmiit ostokset kaupan noutopisteeltä?

Ostosten kotiinkuljetus on arjen luksusta kenelle vaan, sillä tilaamalla ruoat kotiovelle vältät painavien ostosten kantamisen ja ammattilainen valitsee puolestasi kaupan tuoreimmat tuotteet. Kuljettaja tuo ostokset vaikka hissittömän kerrostalon kahdeksanteen kerrokseen asti. Voit halutessasi valita kontaktittoman toimituksen, jolloin kuljettaja jättää ostokset ovesi taakse, soittaa ovikelloa ja poistuu paikalta. Lue lisää ostosten kotiinkuljetuksesta.

Noutopalvelu on todellinen helmi: valitset tuotteet verkkokaupassa, kaupan henkilökunta kerää ne puolestasi ja voit hakea pikaisella pysähdyksellä ostoksesi valmiina kaupan noutopisteeltä. Vältät hyllyjen välissä haahuilun, ruuhkat ja tuotteiden keräämisen. Lue lisää ostosten noutopalvelusta.

Pääset katsomaan kaikki verkkokaupat sekä seuraavat vapaat toimitusajat täällä. Kaupan perässä oleva ikoni kertoo, onko kaupalla kotiinkuljetus tietyille postinumeroalueille, noutopalvelu vai kenties molemmat.

VerkkokauppaanButton

K-ryhmä 2302 4907

Näin tilaat ruoat verkkokaupasta

Nämä ohjeet pätevät niin K-Ruoka.fi-verkkosivuilta tai K-Ruoka-sovelluksesta tehtyyn tilaukseen.

1. Kirjaudu sisään ja valitse kauppa

  • Kirjaudu verkkokauppaan olemassa olevalla K-tunnuksellasi tai luo uusi tunnus.

  • Tuotteet kerätään ja kuljetetaan valitsemasi paikallisen K-kaupan valikoimista, joten sinun tulee valita kauppa. Valitse kotiinkuljetuskauppa postinumerosi avulla tai matkasi varrelle osuva noutokauppa. Hae kauppaa nimellä, paikkakunnalla tai postinumeron perusteella. Siirry kaupan valintaan >>

verkkokauppa ikoni kaupanvalinta

2. Kokoa ostoskori

  • Kerää ostoskoriin haluamasi tuotteet kaupan valikoimasta. Jos et löydä valikoimasta etsimääsi tuotetta, voit kirjoittaa tuotteen nimen ja pakkauskoon "Viesti tilauksen kerääjälle" -kenttään, niin pyrimme toimittamaan sen sinulle.
  • Voit muokata suoraan ostoskorissa helposti tuotteiden määriä tai halutessasi poistaa tuotteen.
  • Valitse saammeko korvata tuotteita, jos ne ovat keräilyn hetkellä päässeet loppumaan. Korvausasetukset voit avata ostoskorin yläreunasta "Korvaaminen sallittu" -asetuksia muokkaamalla. Voit sallita korvaamisen kaikille tuotteille, vain osalle tuotteista, tai kieltää korvaamisen kaikilta tuotteilta. Voit tarkentaa toiveitasi lisäämällä tuotteelle kommentin "Lisää kommentti" -kentässä.
  • Korvatuilla elintarvikkeilla on palautusoikeus. Jos et ole tyytyväinen korvattuun tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen toimituksen yhteydessä kuljettajalle ja pyytää siitä hyvitystä, tai lähettää viestiä kaupalle ja sopia tuotteen palautuksesta. Hyvitys- ja palautuskäytännöt ovat kauppakohtaisia, olethan tarvittaessa yhteydessä omaan verkkokauppaasi lisätietoja varten.
  • "Viesti tilauksen kerääjälle" -kenttä löytyy ostoskorin alalaidasta ja kassalta ennen tilauksen lähettämistä. Voit kirjoittaa kenttään esimerkiksi lisäohjeita tuotteiden keräämiseen, korvaamiseen tai pakkaamiseen.
  • Ostoskorin erilaiset toiminnot löytyvät kolmeen pisteen takaa. Kun teet tilaustasi K-Ruoka.fi-sivustolla, voit tallentaa ostoskorin ostoslistaksi, lisätä vakiotuotteesi ostoskoriin, nimetä ostoskorin, lähettää ostoslistan sähköpostilla tai tulostaa sen. Täältä voit myös tyhjentää ostoskorin. Kun tilaat K-Ruoka-sovelluksella, voit kolmen pisteen takaa päivittää ostoskorin, tallentaa ostoskorin ostoslistaksi, tyhjentää ostoskorin tai aloittaa uuden tilauksen.

  • Muistathan, että vielä tilausvaiheessa kaikkia tuotteita ei tarvitse päättää: kun lähetät tilauksen kirjautuneena, voit muokata ostoskoriasi myöhemmin tilaushistoriasi (K-Ruoka.fi) ja sähköpostiisi tulleen tilausvahvistuksen linkin kautta. K-Ruoka-sovelluksessa toimittamaton tilauksesi on muokattavissa sovelluksen etusivun yläreunasta, jonne tilauksesi tiedot ilmestyvät jätettyäsi tilauksen.

verkkokauppa ikoni ostoslista

3. Lähetä tilaus ja vastaanota toimitus

  • Mikäli kaupalla on useampi toimitustapa, valitse kumpaa haluat hyödyntää. Valitse myös toimitusaika sekä maksutapa ja lähetä tilaus. Tilausta lähettäessä sinua pyydetään tunnistautumaan vahvasti, mikäli valitsit verkkomaksun. Huomaathan, että toimitusaika on varattu sinulle vasta, kun olet lähettänyt tilauksen.

  • Ostokset veloitetaan toimituspäivänä eikä suuria katevarauksia tehdä kortiltasi tilausvaiheessa. Voit maksaa ostokset verkkomaksuna Visan tai Mastercardin pankki- tai luottokortilla tai Visa Electronilla. Kortin voimassaolo varmistetaan vahvan tunnistautumisen yhteydessä pankista riippuen 0-1 euron katevarauksella, joka palautetaan kortillesi. Lisätietoa verkkomaksamisesta löydät täältä.

  • Muistathan, että tuotteiden saatavuus ja hinnat määräytyvät toimituspäivän mukaisesti. Tuotteet kerätään toimituspäivänä kaupan hyllystä ja saatavuus riippuu keräyshetken hyllytilanteesta. Tuotteita ei varata tilauksen yhteydessä. Tarjouksien tulee olla voimassa tilauksen toimituspäivänä.

  • Kun ostokset on veloitettu, saat kuitin sähköpostiisi. Sähköpostissa on mukana linkki tilaushistoriaasi, jonka kautta voit tarkistaa tilauksen kerätyt tuotteet sekä mahdolliset korvatut tai puuttumaan jääneet tuotteet. Erityisesti korvatut ja puuttuvat tuotteet kannattaa katsoa läpi - jos et ole tyytyväinen korvattuun tuotteeseen, voit halutessasi jättää sen kuljettajalle.

  • Valitsemasi toimitustavan mukaan joko nouda ostokset noutopisteeltä tai ole kotona ottamassa tilauksesi vastaan! Monet kaupat lähettävät tarkemman kotiinkuljetusajan tiedoksi tekstiviestillä.

verkkokauppa ikoni toimitustapa

4. Palautetta tilauksesta?

  • Voit antaa palautetta tilauksestasi kaupallesi tai verkkokaupasta yleisesti täällä.

  • Kuulemme mielellämme niin ruusut kuin risutkin, jotta voimme kehittää verkkokauppaa entistä paremmaksi!

5. Rentoudu ja nauti

Uuden opettelussa menee aina oma aikansa, joten seuraavalla kerralla tilaus sujuu ensimmäistäkin vaivattomammin! Täältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin. Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, esimerkiksi sivun vasemmasta reunasta löytyvän chatin kautta.

Haluaisimme kuulla miten tilauksesi meni voidaksemme tehdä palvelusta sinulle vielä paremman, joten annathan meille palautetta!

verkkokauppa ikoni relaa

VerkkokauppaanButton

Vinkkejä tilauksen tekemiseen
Tilauksen muokkaaminen
Tuotteiden korvaaminen
Ostoslistan tekeminen
Sain ilmoituksen ”Korissasi on tuotteita, joita ei voi toimittaa kotiinkuljetuksella / noutaa. Nämä tuotteet poistetaan, kun lähetät tilauksen.” - mitä teen?
Usein kysyttyä