Koppis- ja Leppis-mehujäiden tarina alkoi 9-vuotiaan tytön kirjeestä

Koppis- ja Leppis-mehujäiden tarina alkoi 9-vuotiaan tytön kirjeestä

Julkaistu 11.5.2018

Vanhat klassikot Amppari ja Murkku saivat tänä vuonna seurakseen kaksi uutuusmakua, Koppiksen ja Leppiksen, jotka kisaavat K-Ruoka Awardseissa 2017 Vuoden Pirkka-tuotteen tittelistä.

Kesän harvat mutta sitäkin arvokkaammat hellepäivät vietetään auringosta nauttien. Moni viilennystä kaipaava marssii lähikaupan pakastealtaalle ja nappaa mukaan raikkaan mehujään.

Tänä vuonna Pirkka-mehujäiden makuvalikoima laajeni kahdella uudella maulla.

“Vanhoina klassikkoina tunnetut Amppari ja Murkku saivat seurakseen uutuusmaut: Koppiksen ja Leppiksen”, Keskon jäätelöiden päällikkö Outi Mäntylä kertoo.

Koppis-mehujää yhdistää makean päärynän virkistävään kolan makuun. Leppis puolestaan on mansikan ja salmiakin suloisen raikas liitto.

Uusien makujen takana on 9-vuotias tyttö, joka lähetti kirjeitse toiveensa Keskolle.

“Kirjeen lähettänyt tyttö toivoi uusia kavereita Ampparin ja Murkun seuraksi. Maut kehitettiin suoraan tämän palautteen pohjalta. Mehujäät ovat oiva esimerkki siitä, kuinka kuluttajapalautetta huomioidaan K-ryhmässä”, Mäntylä kertoo.

Koppis ja Leppis saivat heti erittäin positiivisen vastaanoton. Uutuusmaut vietiin käsistä, eikä ihme: ne ovat ehdoton kesäpäivän kruunu, joka maistuu kaikille.

“Tuotteet ovat erityisesti lasten suosikkeja, mutta myös monelle aikuiselle maut ovat tuttuja omasta nuoruudesta. Siksi ne maistuvat koko perheelle”, Mäntylä toteaa.