Hyppää sisältöön
Näin voi todellakin tehdä

Näin voi todellakin tehdä

Päivitetty 20.2.2025

Sitä saattaa helposti ajatella, että K-kauppoja johdetaan jostain pääkonttorilta käsin etäältä. Todellisuudessa jokainen K-kauppa on ihan omanlaisensa, oli sitten kysymyksessä K-Citymarket, K-Supermarket tai K-Market. Kauppias henkilökuntineen kehittää aina kauppaansa oman lähialueen asiakkaiden tarpeita ja toiveita kuunnellen.

Kauppiaslähtöisyys ja kauppojen omaleimaisuus ovat 1 200 K-kaupan ytimessä. Kauppiailla on vapaus kehittää kauppaansa ja välillä ratkaisut ja arjen oivallukset voivat olla varsin odottamattomia.

Ja tätähän täytyi ihan tutkia ulkopuolisen tahon toimesta: K-ryhmä pestasi tutkivan journalistin Jani Halmeen ja toimittaja Mervi Kallion tutkimaan, mitä kaikkea kauppiaat ovatkaan keksineet asiakkaiden arkea ilahduttamaan. Syntyi minisarja ”Näin voi todellakin tehdä!” jossa sukelletaan tutkimaan ihan omanlaisia K-kauppoja.

Tarjoushaukat

Näin voi todellakin tehdä! K-Citymarket Malmilla on tavattu harvinainen lintulaji nimeltään tarjoushaukat. Mistä oikein on kyse? Hyppää toimittaja Mervi Kallion matkaan selvittämään asiaa.

Vegaaniset ruokamessut ruokakaupassa

Näin voi todellakin tehdä! Postitalon K-Supermarketin vegaanisista ruokamessuista on tullut yksi alan suurimmista. Mistä kaikki tämä on saanut alkunsa ja kuka on idean takana? Hyppää toimittaja Mervi Kallion matkaan selvittämään asiaa.

Kauppa hyväntekijänä

Näin voi todellakin tehdä! K-Market Töölöntori tekee hyväntekeväisyyttä, joka yllättää monellakin tapaa. Katso alta video, jossa tutkiva journalisti Jani Halme lähtee selvittämään kauppiaalta, että mistä oikein on kyse.