Kysymyksiä ja vastauksia OmaPlussa-eduista

Kysymyksiä ja vastauksia OmaPlussa-eduista

Päivitetty 29.12.2023

Mikä on OmaPlussa? Mitä tarkoittaa OmaPlussa? Onko OmaPlussa sama asia kuin K-Plussa-ohjelma?

OmaPlussa on osa K-Plussaa, K-ryhmän kanta-asiakasohjelmaa, joka tarjoaa jäsenilleen erilaisia etuja K-ryhmän ja sen valikoitujen kumppaneiden palveluista. OmaPlussa-edut ovat henkilökohtaisia, viikoittain vaihtuvia tarjouksia K-ruokakauppojen tuotteista ja ne perustuvat kunkin Plussa-talouden ostohistoriaan. Asiakas saa siis tarjouksia niistä tuotteista, joita muutenkin poimii usein ostoskoriinsa.

Uutena OmaPlussa-etukokonaisuus sisältää nyt myös viikoittain vaihtuvan OmaPlussa-mobiiliedun.

Miksi kampanjoitte OmaPlussa-eduista?

Haluamme kampanjalla tehdä ihmisiä tietoiseksi siitä, että K-ryhmän kanta-asiakkaana K-ruokakaupoista saa aina enemmän rahanarvoisia etuja, kuin tavallisena asiakkaana. Tavallisten Plussa-tarjousten lisäksi kanta-asiakas saa OmaPlussa-etuja, jotka sisältävät nyt viikoittain vaihtuvien, ostohistoriaan perustuvien tarjousten lisäksi kaikille kanta-asiakkaille tarkoitetun OmaPlussa-mobiiliedun.

Tarjouksista on tullut asiakkaillemme entistä tärkeämpiä viimeisen vuoden aikana, joten uusilla OmaPlussa-eduilla ja kampanjalla vastaamme myös tähän tarpeeseen.

Mitä etuja OmaPlussaan kuuluu?

OmaPlussa-etukokonaisuus sisältää kaksi erilaista etua:

Miten saan OmaPlussa-edut käyttööni?

Viikoittain vaihtuvat, ostohistoriaan perustuvat OmaPlussa-edut saa käyttöönsä, kun K-ruokakaupoissa ostoksia tehdessään näyttää kassalla Plussa-korttia. OmaPlussa-etuja kertyy tällöin 5 vaihtuvaa tarjoustuotetta viikoittain, ja ne näkee kirjautuneena omasta K-Ruoka-sovelluksesta ja K-Ruoka.fi-sivustolta. Edut voi myös tilata sähköpostiin. Edut latautuvat viikoittain Plussa-kortille automaattisesti.

Viikoittain vaihtuvan tuote-edun saavat käyttöönsä kaikki K-Ruoka-sovelluksen käyttäjät. Viikoittain vaihtuva tarjoustuote on kaikilla sovelluskäyttäjillä sama, ja sen näkee omasta K-Ruoka-sovelluksesta. Etu tulee aktivoida sovelluksessa joka viikkoa.

Mistä löydän OmaPlussa-etuni?

OmaPlussa-edut löytyvät kirjautuneena K-Ruoka-sovelluksesta ja K-Ruoka.fi-sivustolta. Ne ladataan asiakkaan Plussa-kortille automaattisesti joka viikko.

OmaPlussa-mobiilietu löytyy K-Ruoka-sovelluksesta. Mobiilietu tulee aktivoida sovelluksessa, jotta ne tallentuvat Plussa-kortille. Tallennus tapahtuu lähes välittömästi.

Kauanko eri edut ovat voimassa?

OmaPlussa-edut ja OmaPlussa-mobiilietu vaihtuvat viikoittain.

Millä perusteella OmaPlussa-etuni tuotteet määritellään? Viikoittaisissa tarjouksissani oli lihatuotteita vaikka olen vegaani, miten niin edut perustuvat henkilökohtaiseen ostohistoriaani?

Kukin Plussa-asiakas saa joka viikko yhteensä viisi OmaPlussa-etua. Kolme niistä valikoituu Plussa-talouden ostohistoriaan perustuen. Lisäksi kullekin asiakkaalle suositellaan kahta tuotetta, joista asiakas voisi olla kiinnostunut.

K-Ruoka-sovellus ei myöskään kerää tietoa asiakkaiden ruokavalioista, jonka vuoksi kunkin asiakkaan OmaPlussa-edut saattavat ajoittain sisältää sellaisia tuotteita, joita asiakas ei yleensä ostoskoriinsa syystä tai toisesta poimi.

Voinko vaikuttaa siihen, mitä tuotteita OmaPlussa-etuni sisältävät? Saanko itse toivoa, mistä tuoteryhmistä toivon tarjouksia? Haluan brändin tai tietyn tuotteen pois tarjouksistani, miten tämä onnistuu?

Valitettavasti asiakkaan ei ole suoraan mahdollista vaikuttaa siihen, mitä tuotteita OmaPlussa-etuihin valikoituu. Viikoittain vaihtuvat, henkilökohtaiset OmaPlussa-edut määräytyvät kuitenkin osin Plussa-talouden ostohistorian perusteella, eli asiakas saa tarjouksia niistä tuotteista, joita hänen ostoskoriinsa usein päätyy. Siksi Plussa-korttia kannattaa näyttää aina K-ruokakaupoissa tehtävien ostosten yhteydessä.

Miten siis OmaPlussa-edut ja OmaPlussa-mobiilietu eroavat toisistaan?

OmaPlussa-edut ovat viikoittain vaihtuvia, asiakkaan ostohistoriaan perustuvia tarjouksia, jotka kukin Plussa-jäsen näkee K-Ruoka-sovelluksestaan tai K-Ruoka.fi-sivustolta. Tarjoustuotteet vaihtelevat Plussa-jäsenten välillä, sillä ne perustuvat kunkin Plussa-talouden omiin aiempiin ostoksiin K-ruokakaupoissa.

Mobiilietu taas on OmaPlussa-kokonaisuuden uusi etu, joka vaihtuu viikoittain mutta joka on jokaiselle K-Ruoka-sovelluksen käyttäjälle sama. Kunkin viikon tarjoustuotteen näkee K-Ruoka-sovelluksesta.

Mobiilietu tulee aktivoida sovelluksessa, jotta se tallentuu Plussa-kortille. Tallennus tapahtuu lähes välittömästi. Mobiilietu on henkilökohtainen, eli etu latautuu vain K-Ruoka-sovelluksessa ilmoitetulle Plussa-kortille aktivoinnin jälkeen. Etu ei siirry aktivoinnin jälkeen muille saman talouden jäsenille. Jokainen taloudessa asuva voi lunastaa edun aktivoimalla sen omassa sovelluksessaan.

Millä perusteella viikoittaisen OmaPlussa-mobiiliedun tuote määritellään?

Viikoittain vaihtuvassa tarjoustuotteessa on huomioitu muun muassa se, että tuote on mahdollisimman monille mieluisa, ja että se on mahdollisimman hyvin saatavilla eri K-ruokakaupoissa. Tuote on kaikille K-Ruoka-sovelluksen käyttäjille sama.

OmaPlussa-edussani lukee, että etu koskee max. kahta tuotetta. Pitääkö tuotteet ostaa samalla kerralla?

Ei pidä, tuotteet voi ostaa myös eri kerroilla tarjouksen voimassaolon aikana.

Latasin K-Ruoka-sovelluksen, mutta en näe OmaPlussa-etujani. Mistä tämä johtuu?

Viikoittain vaihtuvia OmaPlussa-etuja alkaa kertyä asiakkaan sovellukseen vasta kun Plussa-kortille on ehtinyt kertyä tarpeeksi ostodataa K-ruokakaupoista sovelluksen lataamisen jälkeen.

Viikon kaikille asiakkaille yhteisen OmaPlussa-mobiiliedun saa kuitenkin aktivoitua käyttöönsä heti sovelluksen latauksen jälkeen.

Mahdollisissa lisäkysymyksissä sinua palvelee Plussa.fi:n chat-palvelu. K-Plussa Chat on auki ma–pe 9–22, la 10–18 ja su 16–20.