Ruokatrendit 2019: Ruokahifistely

Ruokatrendit 2019: Ruokahifistely

Ruokahifistely on kasvanut ilmiönä 20 % vuodesta 2017. Ilmiön kasvua lisää kiinnostus tuotteisiin, joilla on mielenkiintoinen tarina.

Kuten täsmähyvinvointiakin, ilmiötä ajaa vahva yksilöllistyminen, mutta myös elämyksellisyys. Ruoanlaittoon haetaan inspiraatiota ammattilaisilta ja kokkauksessa suositaan tavallista parempia tuotteita, juurevia brändejä ja raaka-aineita. Tarinat tuotRuokahifistelyteiden takana kiinnostavat asiakkaita kasvavassa määrin. Ilmiö on valtakunnallinen: Pohjois- ja Itä-Suomessa haetaan silti muuta Suomea vähemmän vaikutteita ravintolamaailman ammattilaisilta. Vuonna 2019 ruokahifistelijä kertoo ostavansa enemmän muun muassa tuoreita yrttejä, pientuottajien tuotteita sekä lammasta.

ruokahifistelija alakuva

Ilmiön koko on kasvanut noin 20 % vuodesta 2017.

ruokahifistelija ostoskori