Ohje - Näin tilaat K-Ruoka-verkkokaupasta

Ohje - Näin tilaat K-Ruoka-verkkokaupasta

Päivitetty 13.2.2023

Moni K-ruokakauppa tarjoaa verkkokauppaa, josta voit tilata ostoksesi suoraan kotiovellesi tai noutaa ne valmiiksi keräiltynä kaupalta. Valitsemme asiakkaillemme aina tuoreimmat tuotteet.

Uudistamme K-Ruoka.fi:tä! Kauppahaun ja ostoskorin ilme on uudistunut ja ostoskorin jälkeen kassa on rauhoitettu omaksi näkymäksi. Lue alta ohjeet tilaamiseen ja ole tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme, he auttavat sinua mielellään.

Tilaaminen on helppoa

1. Valitse sopiva kauppa

Verkkokauppatilauksesi toimitetaan valitsemastasi K-ruokakaupasta. Nähdäksesi sinulle toimittavan kaupan tuotevalikoiman, valitse sopiva kauppa kauppavalikosta:

  • Haluatko noutaa tilauksesi kaupalta? Hae kauppaa nimellä, paikkakunnalla tai sijaintisi perusteella painamalla "Hae läheltä minua". Jos kaupan tiedoissa kerrotaan seuraava mahdollinen noutoaika, voit noutaa verkkokauppaostoksesi kaupalta.
  • Haluatko tilata kotiinkuljetuksen? Syötä kauppavalikon hakukenttään postinumero, jonka alueelle toimituksen haluat ja saat näkyviin kaikki valittuun postinumeroon toimittavat verkkokaupat. Valitse tuloksista kauppa, josta haluat tilauksesi tehdä.

2. Kirjaudu sisään

  • Kun lähetät tilauksesi kirjautuneena voit muokata tilaustasi myös sen lähettämisen jälkeen aina siihen asti, kunnes tilauksesi otetaan kaupalla keräilyyn.
  • Kirjautumalla palveluun saat käyttöösi mm. omaan ostohistoriaasi perustuvan älykkään ostoslistan ja suoraan verkkokaupassa näkyvät sinulle kohdennetut edut.

3. Tee ostokset

  • Kerää ostoskoriin haluamasi tuotteet kaupan valikoimasta. Jos et löydä valikoimasta etsimääsi tuotetta, voit kirjoittaa tuotteen nimen ja pakkauskoon "Viesti kaupalle" -kenttään, niin pyrimme toimittamaan sen sinulle.
    • Voit muokata suoraan ostoskorissa helposti tuotteiden määriä tai halutessasi poistaa tuotteen.
  • Valitse saammeko korvata tuotteita, jos ne ovat keräilyn hetkellä päässeet loppumaan. Korvausasetukset voit avata ostoskorin yläreunasta Tuotteet-otsikon vierestä. Voit sallita korvaamisen kaikille tuotteille, vain osalle tuotteista, tai kieltää korvaamisen kaikilta tuotteilta.
  • Viesti kaupalle -kenttä löytyy ostoskorin alalaidasta ja kassalta ennen tilauksen lähettämistä. Voit kirjoittaa kenttään esimerkiksi lisäohjeita tuotteiden keräämiseen, korvaamiseen tai pakkaamiseen.
  • Ostoskorin erilaiset toiminnot löytyvät kolmeen pisteen takaa. Täältä voit tallentaa ostoskorin ostoslistaksi, lisätä vakiotuotteesi ostoskoriin, nimetä ostoskorin, lähettää ostoslistan sähköpostilla tai tulostaa sen. Täältä voit myös tyhjentää ostoskorin.

Psst! Vinkki: Toimitusajan voit halutessasi valita jo ostoskorissa, kaupan nimen vierestä.

4. Jatka kassalle

  • Kassanäkymälle on uudessa ostoskorissa erillinen oma sivu. Valintoihin ei ole tehty muutoksia, mutta ilme on uudistunut ja järjestys hieman muuttunut.
    • Voit palata kassalta milloin tahansa verkkokauppaan, painamalla vasemmasta yläkulmasta “Takaisin ostoksille".
  • Valitse toimitustapa ja -aika Toimitus-näkymässä. Yhteystietosi pääset täyttämään, kun olet valinnut toimitusajan. Voit joko noutaa valmiiksi kerätyt ostokset kaupalta tai tilata ne kotiinkuljetettuna. Toimitustavat ovat kauppakohtaisia.
    • Huomaathan, että valitsemasi aika varataan vasta, kun lähetät tilauksen.
  • Valitse haluamasi maksutapa Maksutapa-näkymässä. Saatavilla olevat maksutavat ovat kauppakohtaisia.

Psst! Vinkki: Kun olet valinnut toimitusajan, verkkokaupan hinnat päivittyvät ja näet toimituspäivän (tilaushetkellä tiedossa olevat) hinnat. Saat tuotteet aina toimituspäivän hintaan, eli ostosten lopullinen hinta voi muuttua tilaushetkestä.

5. Siirry yhteenvetoon

  • Viesti kaupalle -kenttä löytyy myös tästä näkymästä. Voit kirjoittaa kenttään esimerkiksi lisäohjeita tuotteiden keräämiseen, korvaamiseen tai pakkaamiseen.
  • Tarkista vielä tilauksen tiedot huolellisesti. Yhteenvedosta näet valitun kaupan, tuotteiden tilaushetken summan, mihin asti tilausta voi muokata, korvaustiedon, sekä toimitusta ja maksua koskevat tiedot.

6. Lähetä tilaus

  • Valitsemasi toimitusaika varataan vasta kun lähetät tilauksen. Saat tilauksen lähetyksen jälkeen sähköpostiisi vahvistuksen tilauksen vastaanottamisesta.
  • Jos lähetät tilauksen kirjautuneena, voit muokata tilaustasi myös sen lähettämisen jälkeen, ks. kohta tilauksen muokkaaminen.

7. Nouda ostokset kaupalta tai vastaanota ostokset ovellasi

  • Tarkemmat ohjeet oman verkkokauppasi noutamisesta saat tilausvahvistuksen mukana.
  • Jos olet valinnut tilatessa valinnut maksutavaksi korttimaksun toimituksen yhteydessä, varauduthan maksamaan verkkokauppaostoksesi maksukortilla.
  • Jos olet tilannut noutoon alkoholituotteita, varauduthan ikärajatarkistukseen.

Jäikö jokin askarruttamaan? Verkkokaupan usein kysytyt kysymykset löydät täältä.

VerkkokauppaanButton

Vinkkejä tilauksen tekemiseen
Tilauksen muokkaaminen
Tuotteiden korvaaminen
Ostoslistan tekeminen
Sain ilmoituksen ”Korissasi on tuotteita, joita ei voi toimittaa kotiinkuljetuksella / noutaa. Nämä tuotteet poistetaan, kun lähetät tilauksen.” - mitä teen?
Usein kysyttyä