Hyppää sisältöön
Työtehtävät K-Citymarketissa

Työtehtävät K-Citymarketissa

Julkaistu 11.10.2018

Myyjä

Oletko aidosti innostunut asiakaspalvelusta? Tuletko toimeen erilaisen ihmisten kanssa? Myyjä toimii K-Citymarketin moniosaajana, joka osaa palvella asiakasta kaupan kaikilla myyntiosastoilla ja kassaosastolla sekä työskentelee tarvittaessa varaston tehtävissä. Tärkeä osa tehtävää on asiakaspalvelu, aktiivinen myyntityö, sekä hyllysaatavuuden ja konseptinmukaisen kauppakunnon varmistaminen.

Myyjän merkitys asiakkaan ostoskäynnin onnistumisessa on ratkaisevan tärkeä. Myyjä vastaakin omalta osaltaan siitä, että kaupassa on kiva käydä ja että asiakas ja laatu ohjaavat kaikkea tekemistä kaupassa. Asiakaspalautetta hyödynnetään kaikessa toiminnassa.

Jokainen myyjä toimii tehtävässään ketjun pelisääntöjen ja menetelmien mukaisesti yhdessä koko kaupan tiimin kanssa. Omasta vastuualueesta huolimatta kyseessä on tiimityö, jolla saavutetaan paras asiakastyytyväisyys, myynti, tulos ja toiminnan sujuvuus. Edellytämme myyjän tehtävissä vastuunottoa ja joustavuutta, sekä positiivista ja persoonallista asiakaspalveluasennetta.

Asiakaspalvelupäällikkö

Etsitkö vastuullista ja monipuolista työtä kaupan alalla? Asiakaspalvelupäällikkö toimii kassaosaston ja asiakaspalvelun esimiehenä. Hän vastaa oman osaston asiakastyytyväisyydestä ja kassamyyjien asiakaspalveluosaamisesta ja sen kehittämisestä. Kaupan rahankäsittely ja rahastuksen oikeellisuus on myös asiakaspalvelupäällikön vastuulla. Oman yksikön esimiehenä asiakaspalvelupäällikkö vastaa kassaosaston henkilöstöasioista sekä henkilöstön työtyytyväisyydestä ja hyvinvoinnista.

Asiakaspalvelupäällikön tehtävässä onnistuminen edellyttää ennen kaikkea hyviä esimies- ja ihmissuhdetaitoja. Tehtävään tuo oman haasteensa henkilöstön iso määrä sekä työntekijöiden joustavat työajat. Joukossa on myös paljon osa-aikaisia ilta- ja viikonlopputyöntekijöitä. Osaston monipuoliset tehtävät vaativat perusteellista asiakaspalvelun ja kuluttajakäyttäytymisen tuntemista. Erinomaiset suunnittelu- ja organisointitaidot auttavat pitämään kaikki langat käsissä.

Osastopäällikkö

Osastopäällikkö toimii käyttötavarapuolella vastaten eri käyttötavaraosastojen toiminnasta. Osastopäällikkö on vastuussa oman osastonsa asiakastyytyväisyydestä ja henkilöstönsä asiakaspalveluosaamisen ylläpidosta ja kehittämisestä varsin laajan tuotevalikoimamme osalta. Hän vastaa kokonaisuudessaan osastonsa myynnistä ja tuloksesta. Oman yksikkönsä esimiehenä osastopäällikön vastuulla on myös osaston henkilöstöasiat sekä henkilöstön työtyytyväisyys ja hyvinvointi.

Osastopäälliköltä edellytetään K-Citymarketin ketjutoiminnan ja vähittäiskaupan hyvää tuntemusta. Osaston monipuoliset ja vaativat tehtävät edellyttävät suunnittelu- ja organisointikykyä, asiakaspalveluosaamista sekä kuluttajakäyttäytymisen tuntemista. Oman osaston menestyksellinen vetäminen edellyttää myös hyviä esimies- ja ihmissuhdetaitoja.

Tavaratalojohtaja ja -päällikkö

Innostutko kaupan ja tuloksen tekemisestä? Pysyvätkö kaikki langat käsissäsi ja saatko ihmiset innostumaan? Tavaratalojohtaja- tai päällikkö toimii käyttötavarahenkilöstön esimiehenä. Hänellä on kokonaisvastuu asiakastyytyväisyydestä, myynnistä ja tuloksesta sekä vastuu talon henkilöstöasioista, työtyytyväisyydestä ja -hyvinvoinnista sekä henkilöstön osaamisen kehittämisestä. Lisäksi tavaratalojohtaja tai -päällikkö kehittää ja koordinoi koko kaupan toimintaa yhteistyössä saman katon alla toimivan elintarvikekaupasta vastaavan K-kauppiaan kanssa.

Tavaratalojohtajan ja -päällikön tehtävä edellyttää kykyä hallita suuria kokonaisuuksia. Tehtävään liittyy paljon haasteita suurien asiakasvirtojen, laajojen tuotevalikoimien ja jopa yli sata henkeä työllistävän yksikön johtajana. Hyvillä ihmissuhdetaidoilla ja yhteistyökyvyllä pääsee jo pitkälle, mutta tarvitaan myös vankkaa näkemystä kaupantekoon.

Edellytämme vahvaa myynti- ja tulosnälkää, aitoa asiakaspalveluasennetta sekä kykyä toimia valmentavana esimiehenä. Tavaratalojohtajalla tai -päälliköllä on jo muutama vuosi kokemusta kaupan alalta ja esimiestyöstä. Hän on oma-aloitteinen, energinen, innovatiivinen ja omaa erinomaiset yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot. Tehtävä edellyttää vahvaa tahtoa itsensä ja organisaation tavoitteelliseen kehittämiseen.

Kauppias

Oletko kiinnostunut urasta ruoan ja ihmisten parissa itsenäisenä K-kauppiasyrittäjänä? K-kauppias johtaa oman kauppansa yritystoimintaa itsenäisesti Keskon tukemana. Hän vastaa kauppansa asiakastyytyväisyydestä, tuotevalikoimasta, hinnoittelusta, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta. K-kauppiaat rakentavat paikallisten asiakkaiden tarpeita vastaavan valikoiman ja palvelun heidän toiveitaan kuunnellen. He ovat merkittäviä toimijoita omalla paikkakunnallaan.

K-kauppiaan arki on tiivistä elämistä asiakkaiden ja heidän yksilöllisten tarpeidensa parissa. Vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on K-ruokakauppiaan työssä läsnä joka päivä. K-ruokakauppiaan ura alkaa K-Ruokakauppiasvalmennuksen suorittamisella. Valmennus on monimuotoinen opiskeluohjelma, joka koostuu kauppiastyön harjoittelusta kasvattajakauppiaan valmennuksessa, verkossa ohjatusta opiskelusta ja työssä oppimisesta sekä alueellisista ja valtakunnallisista lähijaksoista.

K-kauppiasyrittäjänä on tärkeää tietää, kuinka kannattavaa liiketoimintaa ruokakaupassa johdetaan, ymmärtää asiakkaiden tarpeita sekä olla mukana sesongeissa ja trendeissä. Kauppiaalta edellytetään monenlaisia taitoja, mutta olennaista on viihtyä asiakkaiden parissa, halu johtaa henkilökuntaansa ja toimia vastuullisena yrittäjänä.

Lue lisää kauppiuudesta