Hyppää sisältöön
Kauppa-apua erityisellä tavalla

Kauppa-apua erityisellä tavalla

Päivitetty 7.1.2020

Vastuulliset teot eivät aina vaadi suuria ponnisteluja. Erityisille asiakkaille luomalla erityistä apua parannetaan maailmaa teko kerrallaan.

K-Market-logo-680x50

K-Market Kalliossa näkövammaisista asiakkaista huolehditaan erityisellä tavalla. Kun kauppaan tulee näkövammainen, kassa kutsuu työntekijän auttamaan ostoksissa. Palveluun kuuluu, että työntekijä käy näkövammaisen asiakkaan kanssa ostoslistan läpi, etsii tuotteet, lukee tuoteselosteita, tarkistaa päiväykset, avustaa maksussa, pakkaa kassit ja saattelee asiakkaan turvallisesti kotimatkalle. Toimintatapa on ollut K-Market Kalliossa käytössä jo useamman vuoden.

Kaupassa asioi lähes päivittäin näkövammaisia asiakkaita. Kauppias Mikael Qvickström on pohtinut, millaista olisi itse kuulua erityisryhmään ja haluaa huomioida näkövammaisia asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. K-Marketin asiakas saa kaupasta korvaamatonta apua ostosten tekoon ja iloitsee, kun voi käydä itsenäisesti kaupassa.

"Kauppiaan työ perustuu lähiyhteisön tarpeiden ymmärtämiselle. Kun kuuntelee tarkkaan, aukeaa tilaisuus antaa takaisin. Kyse ei ole hyväntekeväisyydestä, vaan kaupan tekemisestä niin, että se tuntuu hyvältä ja oikealta. Pienikin teko voi olla suuri asia, ja monta pientä tekoa voi muuttaa maailmaa."