Seventh Generation - puhtaampi huominen voi alkaa jo tänään

Seventh Generation - puhtaampi huominen voi alkaa jo tänään

Päivitetty 27.11.2019

Seventh Generation on kokonaan uusi pesu- ja puhdistusainesarja, jonka nimi tulee ajatuksesta tehdä ympäristön ja ihmisten kannalta hyviä pitkälle ulottuvia päätöksiä ajatellen aina seitsemään seuraavaan sukupolveen saakka.

Uudessa Seventh Generation -tuotesarjassa yhdistyvät kuluttajien toiveet ympäristöystävällisistä tuotteista, ainesosien ekologisuudesta sekä vastuullisuudesta.

Seventh Generation -tuotteiden ainesosat ja pakkaukset suunnitellaan turvallisiksi ihmisille ja heidän kodeilleen - lisäksi ne ovat hyvä valinta ympäristön kannalta. Tuotteiden ainesosista jopa 97% on kasvipohjaisia.

Kaikissa tuotteissa on EU-ympäristömerkki, joka tarkoittaa että tuotteet täyttävät tiukat vaatimukset, jotka koskevat tuotteiden aiheuttamia ympäristövaikutuksia sekä niiden toimivuutta ja turvallisuutta käyttäjille. Tuotteet pakataan kierrätysmuovista valmistettuihin pulloihin, ja pakkaukset voi kierrättää käytön jälkeen.

Seventh Generation -sarjan tuotteet

Sarjassa on kolme pyykinpesunestettä, joissa kasvipohjaisten ainesosien osuus on peräti 97%. Tuotteissa ei ole käytetty väriaineita, eikä optisia kirkasteita ja Fresh Orange & Blossom Scent -pyykinpesunesteen tuoksu on peräisin eteerisistä öljyistä ja kasvipohjaisista uutteista. Free & Clear -pyykinpesunesteet on kokonaan hajusteettomia, dermatologisesti testattuja ja suunniteltu erityisesti herkälle iholle.

7th pyykinpesu 680

Seventh Generation -sarjasta löytyy neljä tuotetta kodin astioiden pesuun. Käsitiskiin on kolme vaihtoehtoa; kokonaan hajusteeton Free & Clear sekä eteerisiä öljyjä sisältävät raikkaan sitruksen ja inkiväärin sekä laventelin kukkien ja mintun tuoksuiset vaihtoehdot. Käsitiskiaineiden kasvipohjaisuus on 91%.

All in one -konetiskitabletissa kasvipohjaisten ainesosien määrä on 78%. Tabletit eivät sisällä hajusteita, kloorivalkaisevia aineita eikä hajusteita. Seventh Generation -konetiskitabletissa on käyttöä helpottava sulava suojakelmu.

7th astianpesu 680

Kodin ekologisempaan puhdistukseen on tarjolla kokonaan hajusteettomat Free & Clear -yleispuhdistussuihke sekä kylpyhuoneen puhdistussuihke. Puhdistussuihkeet eivät sisällä väriaineita eikä myöskään mahdollisesti hengitystä haittaavia haihtuvia orgaanisia yhdisteitä.

Wc-altaan puhdistaa 7th Generation wc-puhdistusaine, jonka männyn ja salvian tuoksu on peräisin eteerisistä öljyistä. Kodinpuhdistustuotteissa kasvipitoisten ainesosien määrä on 86-97%.

7th puhdistusaine 680

Kaikki Seventh Generation -tuotteiden pullot on valmistettu kierrätetystä muovimateriaalista ja pakkaukset voi käytön jälkeen kierrättää.

Mikä tekee Seventh Generationista erilaisen?

  • jopa 97% kasvipohjaisia ainesosia
  • tuoksut 100% eteerisistä öljyistä tai kasvipohjaisista uutteista
  • 0% synteettisiä tuoksuja, haihtuvia orgaanisia yhdisteitä, väriaineita tai keinotekoisia kirkasteita
  • jopa 100% kierrätysmateriaalista valmistetut pakkaukset
  • 100% kierrätettävät pakkaukset
  • ei testattu eläimillä
  • ei sisällä eläinperäisiä ainesosia

Ympäristöystävällisten tuotteiden merkitys kasvaa

Unilever julkaisi vuonna 2017 tutkimustuloksia vastuullisuuden merkityksestä kuluttajien ostopäätöksissä. Tutkimuksessa tarkasteltiin 20 000 ihmisen ostokäyttäytymistä eri puolilla maailmaa.

Tulokset osoittivat, että suurin osa ihmisistä välittää aidosti siitä, että kestävän kehityksen mukainen arki toteutuu heidän elämässään. Samalla rikottiin myytti, että vastuullinen kuluttaminen koskisi edelleen vain pientä ryhmää. Yli puolet kaikista kuluttajista ostaa tai haluaa ostaa vastuullisesti, ja 33 prosenttia heistä ostaa tuotteita kestävä kehitys mielessään. Lisäksi 21 prosenttia ei toimi näin, mutta haluaisi.

Myös suomalaiset kuluttajat vaativat yhä enemmän ympäristöystävällisiä ja biohajoavia tuotteita kodin puhdistuskategoriaan. Ekologisuuden trendi on ollut kasvava viime vuosina ja medioissa käsitellyt uutiset ympäristön tilasta ja merten muoviroskista ovat lisänneet kuluttajien mielenkiintoa vastuullisia tuotemerkkejä kohtaan.

Hyvä, paha muovi

Unilever on omassa vastuullisuusohjelmassaan linjannut mm. muovin käyttöä pakkauksissaan. Yritys sitoutuukin 100% kierrätettäviin muovipakkauksiin vuoteen 2025 mennessä. Maailmanlaajuisen muovipakkausmateriaalien kierrätyksen ja kiertotalouden edistämiseksi kaikki Unileverin käyttämät muovipakkaukset ovat täysin uudelleenkäytettäviä, kierrätettäviä tai kompostoitavia vuoteen 2025 mennessä.

Lisäksi vähennetään käytettävien pakkausten painoa kolmanneksella vuoteen 2020 mennessä, ja kierrätetyn muovipitoisuuden käyttö pakkauksissa nostetaan vähintään 25 prosenttiin vuoteen 2025 mennessä.

Osana sitoumusta Unilever varmistaa, että vuoteen 2025 mennessä muovipakkausten uudelleenkäyttö tai kierrätys on teknisesti mahdollista ja että on olemassa vakiintuneita, todistettuja esimerkkejä siitä, että muovin kierrätys ja jälkikäsittely on kaupallisesti kannattavaa.

Yhdessä voimme tehdä planeetastamme puhtaamman ja terveellisemmän paikan elää. Meille, ja seuraavalle seitsemälle sukupolvelle.