10 yleisintä ennakkoluuloa ruoan verkkokaupasta

10 yleisintä ennakkoluuloa ruoan verkkokaupasta

Julkaistu 22.3.2021

Ruoan verkkokauppa on Suomessa vielä monelle uusi ja siitä syystä ilmassa saattaa velloa vielä erilaisia ennakkoluuloja ruoan. Lue listamme ja saatat yllättyä miten helposti meillä K-Ruoka-verkkokaupassa yleisimmät ennakkoluulot ovat kumottavissa!

1. "Pakkaatte tilaukseeni varmaan vanhentuneita tuotteita."

Kaupan henkilökunta poimii verkkokauppatilauksiin kaupan tuoreimmat tuotteet - jopa paremmat hedelmät ja vihannekset kuin itse keräisit. Pakasteiden kylmäketju on katkeamaton, joten meidän kyydissä ei jäätelötkään sula. Laadukkaat tuotteet ja onnistunut verkkokauppakokemus saavat sinut tilaamaan toistekin - siihen me pyrimme pakkaamalla ostoksiis vain parhaita tuotteita.

2. "Unohdan tilausta tehdessäni kuitenkin jotain."

Kun tilauksen tekee kirjautuneena, voi tilausta muokata lähettämisen jälkeen helposti kuinka monta kertaa tahansa. Tilausvahvistuksessa näkyy tieto siitä, kuinka kauan tilaus on muokattavissasi. Voit myös halutessasi muuttaa yhteystietojasi ja toimitusaikaa.

3. "Plussaa saa vain kaupassa käymällä."

Saat Plussapisteet ostoksistasi samaan tapaan kuin kaupassakin. Viikottaiset OmaPlussa-edut voit myös hyödyntää verkkokaupassa.

4. "Kotiinkuljetus on ylihintainen."

Kotiinkuljetuksen hinta muodostuu tilauksen käsittelystä, tuotteiden huolellisesta keräilystä ja pakkamisesta sekä ostosten laadukkaasta toimittamisesta. Kun mietit säästämääsi aikaa ja vaivaa, mahdollisia säästettyjä polttoainekustannuksia sekä ostamatta jääneitä heräteostoksia, toimitushinta saattaakin tuntua jo edulliselta. Tavallisesti verkkokaupasta ostetaan kerralla isompia ostoksia, jolloin toimitushinnan osuus loppusummasta on maltillinen.

5. "En löydä etsimääni tuotetta niin helposti kuin tutussa kaupassa."

Tuotehaku on kätevä apu tuotteita etsiessäsi - monet ovat nimenomaan kehuneet, miten helppoa tuotteiden löytäminen ja vertailu verkossa on. Ensimmäisen tilauksen jälkeen voit lisätä aikaisemman tilauksesi tuotteet keralla ostoskoriisi uuden ostoslistan pohjaksi. Lisäksi älykäs ostoslista osaa ehdottaa sinulle tuotteita aiempien valintojesi pohjalta.

6. "Jos tuote on loppu joudun kuitenkin lähtemään kauppaan."

Voit määritella tilauksessa saako tilaamasi tuotteet korvata vastaavalla toisella tuotteella. Viesti kaupalle -kenttään voit vielä tarkentaa toiveitasi mahdollisten korvausten varalta.

7. "Tuotteet korvataan kuitenkin kalliimmilla, eikä oteta huomioon esim. allergioita."

Korvaavaa tuotetta valitessa keräilijä kiinnittää huomiota moneen asiaan, kuten: hintaan, kotimaisuuteen, pakkauskokoon, tuotemerkkiin ja mahdolliseen muista tuotteista ilmenevään ruokavalioon. Viesti kaupalle -kentällä voit kertoa, mikä tai mitkä ovat sinulle ostoksissasi ne ratkaisevat tekijät. Tuotepuutteiden korvauksissa huomioimme laktoosittomuuden ja gluteenittomuuden aina.

8. "Kuljettajat runnovat ostoksiani."

Tuotteet pakataan ajatuksella, pakasteiden kylmäketju ei katkea ja kuljettajat kantavat laatikot kuljetettavaksi huolellisesti aina kotiovellesi saakka. Asiakastyytyväisyytemme on korkea. Kauppiaat välittävät asiakkaistaan ja pitävät huolen teistä valitsemalla ainoastaan luotettavia yhteistyökumppaneita tai kuljettamalla itse.

9. "En saa samoja tarjouksia verkkokaupasta."

Tuotteiden hinta on verkossa ja kaupassa aina sama - tarjouksia myöden. Verkkokaupassamme toteutuu toimituspäivän hinnat ja ostoskori kertoo, mikäli jokin tuote ei olisi enää toimituspäivänä tarjouksessa. Ostokset veloitetaan sinulta vasta toimituspäivänä, eikä katevarauksia tehdä kortiltasi tilaushetkellä.

10. "En osaa käyttää verkkokauppaa."

Täältä löydät kattavat ohjeet avuksesi. Tilauksen tekeminen on tehty hyvin helpoksi, mutta ensimmäinen kerta uuden äärellä on tietysti aina se haastavin. Ostosten tekeminen on kuin ostoslistan kasaaminen - paitsi samalla vaivalla oletkin tehnyt jo suoraan ruokaostokset.

Katso vielä kattava listauksemme: 12 syytä valita juuri K-Ruoka-verkkokauppa.

VerkkokauppaanButton