K-Ruoka-sovellus
Mikä on K-Ruoka-sovelluksen keräilypassi?

Mikä on K-Ruoka-sovelluksen keräilypassi?

Digitaalinen keräilypassi on kuin K-ruokakaupoissa oleva paperinen keräilypassi, mutta leimojen leimaamisen tai paperipassin kuljettamisen sijaan keräilyihin osallistutaan K-Ruoka-sovelluksen kautta. Aktivoi keräilypassi käyttöön ja leimat täyttyvät keräilypassiin automaattisesti ostotapahtuman jälkeen.

Yleistä

Miten keräilypassi toimii?

Keräilyissä ei ole automaattisesti mukana, vaan keräilypassi tulee ensin aktivoida sovelluksessa. Löydät kauppasi voimassa olevat keräilypassit helposti haun avulla. Aktivoi haluamasi keräilypassi painamalla ”Aloita keräily” –nappia.

Napin painamisen jälkeen keräilyaikana ostettu yksi keräilyyn kuuluva tuote tai vaadittu euromääräinen ostomäärä tuo keräilypassiin näkyviin ostotapahtuman jälkeen leiman, kun oston yhteydessä on käyttänyt Plussa-korttia. Leima latautuu keräilypassiin noin 15 minuutin viiveellä.

Onko keräilypassi henkilökohtainen vai talouskohtainen?

Talouskohtainen. Kaikki Plussa-talouden kampanjaostot (pää- ja rinnakkaiskorttilaisten) kerryttävät leimoja. Keräilypassi näkyy koko taloudelle K-Ruoka-sovelluksessa, jos heillä on iOS- tai Android-puhelin sekä uusin versio sovelluksesta asennettuna.

Mitä keräilykampanjoita on saatavilla?

Voimassa olevat keräilykampanjat löytyvät sovelluksen alavalikon lisää-osion takaa keräilypassi-osiosta.

Leimat ja niiden kertyminen

Saako leimoja kaikista K-ruokakaupoista?

Kussakin voimassa olevassa keräilykampanjassa lukee, mistä kaupasta tai kaupoista leimoja voi saada.

Voinko saada useamman leiman yhdeltä ostokerralta?

Kyllä, mikäli ostat kerralla moninkertaisesti vaaditun ostomäärän (tuotteen tai euromääräisen summan).

Tuleeko leima näkyviin välittömästi oston jälkeen?

Leima tulee sovellukseen näkyviin noin 15 minuutin viiveellä.

Miksi leimaa ei ole ostoista huolimatta tullut näkyviin keräilypassiini?

Leiman pitäisi näkyä pääsääntöisesti heti ostopäivänä, mikäli ostoksen yhteydessä on käytetty Plussa-korttia. Jos leima ei ole latautunut keräilypassiisi seuraavan päivän aikana, ota yhteyttä Plussa asiakaspalveluun palvelulomakkeella.

Leimoja ei voi saada, jos on pyytänyt Plussa-ostojen rekisteröintikiellon. Ostohistoriaa ei tällöin rekisteröidä. Jos haluat kumota kiellon, ota yhteyttä Plussan asiakaspalveluun.

Digitaalinen keräilypassi -ominaisuutta kehitetään jatkuvasti, joten myös teknisiä ongelmia voi esiintyä esimerkiksi leimojen kertymisessä.

Plussa-korttini on kadonnut/vioittunut ja sain kaupasta käyttööni väliaikaisen Plussa-kortin. Tuleeko leima myös tätä korttia käyttäessäni?

Jos olet juuri saanut väliaikaisen kortin käyttöösi, niin korttia ei ole välttämättä ehditty tallentaa Plussa-asiakkuudellesi, joten sillä ostetusta keräilytuotteesta valitettavasti ei kerry leimoja. Jos sinulla on jokin toinen Plussa-kortti käytössäsi, niin edun saa rekisteröityä käyttämällä kyseistä korttia.

Samalla ostokerralla ei voi siis saada keräilypassia täyteen ja lunastaa palkintoa?

Ei toistaiseksi. Keräilypassin palkinto voi tulla lunastettavaksi aikaisintaan 15 minuutin jälkeen ostotapahtumasta.

Mistä tietää miltä ostokerralta mikäkin leima on?

Leimassa näkyy ostopäivän päivämäärä.

Mitä käy ylimääräisille leimoille, jos samalla ostoskerralla ostaa useamman kampanjatuotteen kuin mitä leimoja passin täyttymiseen tarvitaan?

Jos keräilypassi tulee täyteen, alkaa automaattisesti uusi keräilypassi, johon ylimenevät leimat ilmestyvät. Näin ollen leimat eivät mene hukkaan.

Palkinnon lunastaminen

Keräilypassi on täynnä, miten palkinto lunastetaan?

Kun leimoja on kertynyt sovellukseen keräilypassiin vaadittu määrä, aktivoituu palkinto Plussa-kortille eduksi. Etu tulee näkyviin sovelluksessa omien etujen joukkoon.

Voiko keräilypassin palkinnon lunastaa mistä tahansa K-ruokakaupasta?

Palkinnon voi lunastaa vain niistä K-ruokakaupoista, mistä voi leimoja saada.

Täysi keräilypassi katosi etusivun "aktiiviset keräilypassit" -kohdasta, vaikka keräilytuotteiden lunastusaikaa oli vielä jäljellä. Mihin keräilypassi katosi?

Keräilypassit katoavat etusivulta, kun keräily päättyy, sillä leimoja ei voi enää kerätä. Tällöin ennen keräilyn päättymistä olevat täydet keräilypassiedut siirtyvät automaattisesti omiin Plussa-etuihin. Voit huoletta lunastaa haluamasi keräilytuotteet keräilyhintaan viimeiseen lunastuspäivään saakka.

Voiko palkinnon lunastaa useampi samaan talouteen kuuluva henkilö?

Palkinto on talouskohtainen ja kertakäyttöinen. Eli yksi palkinto per talous per keräilypassi. Jos taloudessa useammalla on keräilypassi näkyvissä, niin kuka vain taloudesta voi lunastaa talouden palkinnon. Tämän jälkeen kyseisen passin palkintoa ei voi enää lunastaa toista kertaa.

Voiko palkinnon vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen?

Ei voi. Kunkin keräilypassin palkinnoksi kelpaa vain kyseisessä keräilypassissa mainittu tuote.

Voiko leimoja kerätä ja palkinnon noutaa myös tabletilla?

K-Ruoka-sovelluksen voi ladata myös useimmille tableteille, joten myös keräilykampanjoihin osallistuminen onnistuu.

Yhden keräilypassin palkinto on lunastettavissa vain kerran, siksi samaa palkintoa ei voi lunastaa sekä mobiililla että tabletilla.

K-Ruoka-sovellus on tehty pääosin älypuhelimia varten, joten sen toimivuutta tableteilla ei voida taata.