Verkkokauppa
Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Artikkeli päivitetty 15.1.2021

Vahva tunnistautuminen verkkomaksussa

Verkkomaksamiseen on tullut uusi, kaikkia Suomen verkkokauppoja koskeva vaihe: vahva tunnistautuminen. Tällä EU-maksudirektiivillä varmistetaan turvalliset verkkomaksut nyt ja jatkossa.

Pankkisi pyytää sinulta vahvan tunnistautumisen verkkokaupassamme..

  1. Uuden maksukortin lisäyksen yhteydessä
  2. Tilausta lähettäessä

Tunnistautuminen ei vaikuta tilauksen muokkaamiseen, ellet vaihda maksukorttia.

Näin tunnistautuminen tapahtuu

Henkilöllisyyden todentaminen hoituu pankkisi mahdollistamalla tavalla - tyypillisesti avainlukulistalla, mobiiliavaimella tai puhelimeen lähetettävän tekstiviestin koodilla. Tunnistautumisen tavat riippuvat pankistasi, joten heiltä saat halutessasi luotettavimmat lisätiedot ja ohjeet.

Löydät varmasti lisätietoa myös Googlettamalla oman pankkisi nimen ja jo monesti toistetun termin: vahva tunnistautuminen.

Ongelmia tunnistautumisessa?

Tilanne on uusi ja kaikkien Suomen verkkokauppojen kanssa yhteinen - haasteilta emme valitettavasti ole välttyneet mekään. Joidenkin pankkien asiakkailla on ilmennyt hankaluuksia tunnistautumista suorittaessa verkkokaupassamme.

Olemme pahoillamme tämän uuden vaiheen aiheuttamasta hämmennyksestä ja mahdollisista haasteista, vaikka emme tilanteeseen voi itse oikein vaikuttaa. Pankit kamppailevat ongelmien ratkaisemisen ja sujuvan verkkomaksun varmistamisen kanssa. Haluamme myös kiittää teitä asiakkaitamme ymmärryksestä sekä sitkeydestä tämän uuden äärellä.

Jos tilauksen tekeminen harmillisesti pysähtyy tunnistautumiseen:

  • Kokeile toista maksukorttia
  • Valitsemasi kaupan tarjoamien mahdollisuuksien mukaan vaihda toinen maksutapa
  • Yritä myöhemmin uudelleen
  • Kysäise neuvoa omalta pankiltasi

Jos päädyt kokeilemaan toista maksukorttia tai maksutapaa, voit halutessasi myöhemmin tilausta muokatessa kokeilla vielä uudelleen alkuperäisiä suunnitelmia. Näin olet kuitenkin jo varmistanut tilauksesi.

Suoittelemme myös tarkistamaan, että verkkomaksut on sallittu kortiltasi. Myös verkkomaksujen estäminen sekä uudelleen salliminen saattaa ratkaista ongelman.

Älä hämmenny - tunnistautuminen ei maksa mitään

Tunnistautuminen ei maksa sinulle mitään, vaikka tunnistautumisen yhteydessä pankista riippuen sinua saatetaan pyytää vahvistamaan 0,10€ - 1,00€ maksu. Tällä maltillisella katevarauksella varmistamme korttisi voimassaolon, jotta jatkossakin voimme veloittaa ostokset maksukortiltasi vasta toimituspäivänä.

Tuo pieni summa palautetaan tilillesi välittömästi, mikäli edes ehtii sieltä lähteä. Älä siis hämmenny noin 1€ maksun vahvistamisesta.

VerkkokauppaanButton

Tarvitsen apua verkkokauppaan tai tilaukseen liittyen - mitä teen?

Katso löytäisitkö vastauksen kysymykseesi Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivultamme.

Mikäli et löydä vastausta, ole meihin yhdeydessä yhteydenottolomakkeella tai verkkokaupan chatissa. Joulukuussa palvelemme chatissa joka päivä klo 9-22. Tavallisesti chat palvelee verkkosivustollamme arkisin klo 9-22, la klo 10-18 ja su klo 16-20. Vastaamme kysymyksiin mahdollisimman nopeasti.

Ensisijaisesti ikäihmisten tilausta helpottamaan olemme avanneet neuvontapuhelimen sekä maksullisen puhelintilauspalvelun. Asiakaspalvelijamme auttavat tilauksen tekemisessä tai tekevät sen asiakkaan puolesta. Lisätietoa puhelintilauspalvelusta löydät täältä.

Toimitatteko eristyksissä tai karanteenissa oleville? Miten toimin tässä tilanteessa?

Toimitamme. Sekä kaupan henkilökunnalle että kuljettajille on käytössä tiukennetut hygieniakäytännöt. Kuljetus voidaan jättää oven taakse. Kirjoita tästä tieto joko tilauksen viesti kaupalle -kenttään tai laita vaikka lappu ulko-oveen, jossa on pyyntö tästä.

Tällöin tilaus on myös maksettava ennakkoon verkkomaksua käyttäen. Suosittelemme muutoinkin tällä hetkellä verkkomaksua kaikille verkkokaupasta tilaaville.

Miten huomioitte koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa riskiryhmät?

Olemme reagoineet tilanteeseen aloittamalla neuvontapuhelinpalvelun sekä maksullisen puhelintilauspalvelun, joiden tarkoitus on auttaa ensisijaisesti senioriasiakkaitamme tilauksen teossa. Lisätietoa löydät täältä.

Monet K-kauppiaat tarjoavat riskiryhmille rauhallisen ja hiljaisen asiointimahdollisuuden ennen kuin kauppa aukeaa muille. Kaupat ja lisätietoa löydät täältä.

Kuinka hygieniataso varmistetaan tuotteiden keräilyssä kaupalla?

Suomalaisissa ruokakaupoissa on jo lähtökohtaisesti korkea hygieniataso ja hyvät hygieniakäytännöt ovat kaupoissa arkipäivää. Toki tässä tilanteessa niiden merkitys korostuu, ja kaupoissa toteutetaan tiukennettuja hygieniakäytäntöjä.

Hygienian korostamisen lisäksi on painotettu, ettei sairaana tulla töihin. Seuraamme myös tarkasti viranomaisten ohjeita.

Miten hygieniataso on huomioitu tuotteiden kuljettamisessa?

Kuljettajille on laadittu erillinen hygieniaohjeistus, joka sisältää oman hygieniasta huolehtimisen ja käsien desinfioinnin lisäksi myös esimerkiksi maksupäätelaitteiden desinfiointiohjeet. Kuljettajia on ohjeistettu käyttämään maskia.

Miten voin muokata tilausta?

Kun lähetät tilauksen kirjautuneena ja olet lisännyt tunnukseesi Plussa-kortin, pääset muokkaamaan tilaustasi tilaushistoriassa sekä sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkin kautta. Kirjautumattomana tehtyä tilausta ei voi muokata.

K-Ruoka-sovelluksella lähetettyjä tilauksia ei voi muokata sovelluksessa toistaiseksi. Sovelluksella lähetettyä tilausta voi muokata nettiselaimella samaan tapaan kuin verkkosivuilla tehtyä tilausta.

Huomaathan, että kaupat eivät voi ottaa vastaan muutoksia tilauksiin puhelimitse tai sähköpostitse. Muokkaukset tulee tehdä suoraan tilaukseen edellä mainituilla ohjeilla muokkausaikojen puitteissa.

Koittaessani kirjautua sisään verkkokauppaan järjestelmä sanoo, että minulla on jo K-tunnus?

K-tunnus on sama, jolla pääsee kirjautumaan K-Ruoka-mobiilisovellukseen. Jos sinulla on sovellus ladattuna älylaitteeseen, pääset kirjautumaan samalla tunnuksella verkkosivuilla www.k-ruoka.fi/kauppa.

Lisätietoa K-tunnuksesta löydät täältä.

Miksi en voi tilata tupakka- ja alkoholituotteita?

Suomen lakeja noudattaen emme voi toimittaa tupakka- ja alkoholituotteita kotiovelle. Osalla kaupoistamme on lupa myydä alkoholituotteita Tilaa ja nouda -palvelulla. Mikäli kaupalla on lupa, alkoholituotteiden kohdalla lukee tieto: "vain nouto".

VerkkokauppaanButton