Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Joulun muistilista verkkokauppaan

  1. Teethän tilauksesi ajoissa, jotta saat varmasti haluamasi toimitusajan ja voit välttä jouluruuhkan. Voit varata toimitusajan itsellesi parilla tuotteella ja muokata tilausta sen jälkeen.
  2. Kannustamme tekemään myös muokkaukset hyvissä ajoin ennen muokkausajan umpeutumista.
  3. Joululahjat suosittelemme tilaamaan ajoissa ennakkoon, sillä tilaukset kerätään suoraan kauppasti hyllystä toimituspäivänä.
  4. Kun saat toimituspäivänä kuitin tilauksestasi sähköpostiin, kannattaa tarkistaa mahdolliset korvatut ja puuttumaan jääneet tuotteet tilaushistorian kautta.
  5. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään!

Jos K-Ruoka-verkkokauppa on sinulle vielä uusi tuttavuus, tutustu tarkemmin palveluun. Voit lukea lisää verkkokaupan joulusta täältä.

Uutta! Seuraavat vapaat toimitusajat näet helposti

Uutena, toivottuna ominaisuutena verkkokaupan kauppavalinnassa saat katsottua nyt helposti seuraavat vapaat kotiinkuljetusajat sekä noutoajat. Voit hakea postinumerosi avulla kaikki alueellesi toimittavat kaupat ja nähdä, miten milläkin kaupalla on seuraavia vapaita toimituksia. Samalla tavalla voit katsoa noutopalvelua tarjoavien kauppojen seuraavat vapaat noutoajat paikkakunnan, postinumeron tai kaupan nimen mukaan.

Huomaathan, että edelleen toimitusaika varautuu sinulle vasta tilauksen lähettämisen jälkeen. Voit varmistaa toimitusajan lähettämällä keskeneräisen tilauksen kirjautuneena ja muokkaamalla sen jälkeen haluamaksesi tilausvahvistuksen linkin tai tilaushistorian kautta.

Tarvitsen apua verkkokauppaan tai tilaukseen liittyen - mitä teen?

Katso löytäisitkö vastauksen kysymykseesi Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivultamme.

Verkkomaksamisesta ja vahvasta tunnistautumisesta voit lukea lisää täältä.

Mikäli et löydä vastausta, ole meihin yhdeydessä yhteydenottolomakkeella tai verkkokaupan chatissa. Tavallisesti chat palvelee verkkosivustollamme arkisin klo 9-22, la klo 10-18 ja su klo 16-20. Poikkeusaukioloista tiedotamme aina erikseen. Vastaamme kysymyksiisi mahdollisimman nopeasti.

Ensisijaisesti ikäihmisten tilausta helpottamaan olemme avanneet neuvontapuhelimen sekä maksullisen puhelintilauspalvelun. Asiakaspalvelijamme auttavat tilauksen tekemisessä tai tekevät sen asiakkaan puolesta. Lisätietoa puhelintilauspalvelusta löydät täältä.

Toimitatteko eristyksissä tai karanteenissa oleville? Miten toimin tässä tilanteessa?

Toimitamme. Sekä kaupan henkilökunnalle että kuljettajille on käytössä tiukennetut hygieniakäytännöt. Kuljetus voidaan jättää oven taakse. Kirjoita tästä tieto joko tilauksen viesti kaupalle -kenttään tai laita vaikka lappu ulko-oveen, jossa on pyyntö tästä.

Tällöin tilaus on myös maksettava ennakkoon verkkomaksua käyttäen. Suosittelemme muutoinkin tällä hetkellä verkkomaksua kaikille verkkokaupasta tilaaville.

Pahvilaatikoiden palauttaminen kauppaan

Lähtökohtaisesti otamme mielellämme palautuvat pahvilaatikkosi vastaan. Tämän hetkisen koronatilanteen vuoksi tässä saattaa kuitenkin olla kauppakohtaisia eroja, eikä kauppasi välttämättä voi juuri nyt ottaa vastaan palautuvia pahvilaatikoita. Pyrimme minimoimaan tartuntariskit ja ylimääräiset kontaktit. Toivomme kovasti, että tilanne paranisi pian ja pääsisimme palaamaan normaaliin palautusmalliin kaikkien kauppojen osalta. Halutessasi voit varmistaa oman kauppasi tilanteen olemalla yhteydessä heihin.

Miten huomioitte koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa riskiryhmät?

Olemme reagoineet tilanteeseen aloittamalla neuvontapuhelinpalvelun sekä maksullisen puhelintilauspalvelun, joiden tarkoitus on auttaa ensisijaisesti senioriasiakkaitamme tilauksen teossa. Lisätietoa löydät täältä.

Monet K-kauppiaat tarjoavat riskiryhmille rauhallisen ja hiljaisen asiointimahdollisuuden ennen kuin kauppa aukeaa muille. Kaupat ja lisätietoa löydät täältä.

Kuinka hygieniataso varmistetaan tuotteiden keräilyssä kaupalla?

Suomalaisissa ruokakaupoissa on jo lähtökohtaisesti korkea hygieniataso ja hyvät hygieniakäytännöt ovat kaupoissa arkipäivää. Toki tässä tilanteessa niiden merkitys korostuu, ja kaupoissa toteutetaan tiukennettuja hygieniakäytäntöjä.

Hygienian korostamisen lisäksi on painotettu, ettei sairaana tulla töihin. Seuraamme myös tarkasti viranomaisten ohjeita.

Miten hygieniataso on huomioitu tuotteiden kuljettamisessa?

Kuljettajille on laadittu erillinen hygieniaohjeistus, joka sisältää oman hygieniasta huolehtimisen ja käsien desinfioinnin lisäksi myös esimerkiksi maksupäätelaitteiden desinfiointiohjeet. Kuljettajia on ohjeistettu käyttämään maskia.

Miten voin muokata tilausta?

Kun lähetät tilauksen kirjautuneena ja olet lisännyt tunnukseesi Plussa-kortin, pääset muokkaamaan tilaustasi tilaushistoriassa sekä sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkin kautta. Kirjautumattomana tehtyä tilausta ei voi muokata.

K-Ruoka-sovelluksella lähetettyjä tilauksia ei voi muokata sovelluksessa toistaiseksi. Sovelluksella lähetettyä tilausta voi muokata nettiselaimella samaan tapaan kuin verkkosivuilla tehtyä tilausta.

Huomaathan, että kaupat eivät voi ottaa vastaan muutoksia tilauksiin puhelimitse tai sähköpostitse. Muokkaukset tulee tehdä suoraan tilaukseen edellä mainituilla ohjeilla muokkausaikojen puitteissa.

Koittaessani kirjautua sisään verkkokauppaan järjestelmä sanoo, että minulla on jo K-tunnus?

K-tunnus on sama, jolla pääsee kirjautumaan K-Ruoka-mobiilisovellukseen. Jos sinulla on sovellus ladattuna älylaitteeseen, pääset kirjautumaan samalla tunnuksella verkkosivuilla www.k-ruoka.fi/kauppa.

Lisätietoa K-tunnuksesta löydät täältä.

Miksi en voi tilata tupakka- ja alkoholituotteita?

Suomen lakeja noudattaen emme voi toimittaa tupakka- ja alkoholituotteita kotiovelle. Osalla kaupoistamme on lupa myydä alkoholituotteita noutopalvelulla. Mikäli kaupalla on lupa, alkoholituotteiden kohdalla lukee tieto: "vain nouto".

VerkkokauppaanButton