Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Viesti kaupalle -kenttä jakaantuu kahtia

Verkkokaupan ostoskorista löytyy uudistuksen myötä kaksi erillistä lisätietokenttää - toinen tilauksesi kerääjälle ja toinen tilauksesi kuljettajalle. Toiveenamme on, että uudistuksen myötä sinun on helpompi viestiä kerääjälle ja kuljettajalle erillisissä kentissä.

  • Viesti ostosten kerääjälle: Kirjoita tähän esimerkiksi ohjeet tuotteiden korvaamiseen tai vaikkapa toive kalan fileoimisesta.
  • Viesti kuljetukselle: Kirjoita tähän esimerkiksi ovikoodi, pyyntö koputtaa oveen tai muu kuljettajan saapumista helpottava lisätieto. (Viesti kuljetukselle ei luonnollisesti näy noutotilauksissa.)

Huomaathan, että

  • Uudistuksen myötä kaikki lisätiedot poistetaan, eli esimerkiksi vakio-ohjeesi kerääjälle ja kuljetusohjeet kuljettajalle tulee kertaalleen kirjoittaa uudelleen. Tämän jälkeen tiedot säilyvät mukana tilauksesta seuraavaan.
  • Huomaathan, ettei lisätietokentän kautta valitettavasti voi jatkossa toivoa tarkempaa toimitusaikaa.
  • Siirtymävaiheessa olemassa olevat ostoskorit lähetetään yhdellä lisätietokentällä, joten älä hämmenny, vaikka uutisoinnista huolimatta sinulla näkyisikin vain yksi lisätietokenttä. Kun olet lähettänyt tilauksesi, voit varmuuden vuoksi tyhjentää ostoskorisi ja päivittää selaimesi, jolloin sinulle pitäisi tulla näkyviin erilliset lisätietokentät.

K-Ruoka-sovellus on uudistunut!

K-Ruoka-sovellus on uudistunut ja tarjoaa käyttäjilleen yhä parempia ominaisuuksia, sekä uudistunutta verkkokauppakokemusta. Lue täältä miten sovellus on parantunut ja miten sovelluksen tutut ominaisuudet toimivat uudessa versiossa.

Uusi, paranneltu kirjautuminen otettu käyttöön verkkokaupassa!

Uudistunut kirjautuminen parantaa entisestään kirjautumisen turvallisuutta ja toimintavarmuutta. Parannukset mahdollistavat lähitulevaisuudessa saumattoman verkkokauppakokonaisuuden yhdessä K-Ruoka mobiilisovelluksen kanssa.

Jatkossa tietyt verkkokaupan toiminnallisuudet näkyvät niille kirjautuneille käyttäjille, jotka ovat vahvasti pankkitunnuksilla tunnistaneet Plussa-jäsenyytensä. Näitä toiminnallisuuksia ovat mm. Älykäs ostoslista, sinun ostohistoriaasi perustuva tuotehaku ja ostoslistat. Jos haluat käyttää näitä ominaisuuksia jatkossakin, teethän vahvan tunnistautumisen.

Lue ohjeet vahvaan tunnistautumiseen ja lisätietoa täältä.

Miten voin muokata tilausta?

Kun lähetät tilauksen kirjautuneena ja olet lisännyt tunnukseesi Plussa-kortin, pääset muokkaamaan tilaustasi K-Ruoka-sovelluksessa ja K-Ruoka.fi:ssä tilaushistoriassa, sekä sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkin kautta. Kirjautumattomana tehtyä tilausta ei voi muokata.

Sovelluksessa löydät tilaushistoriasi Sinä-kohdasta “Tilaukset”-painikkeen takaa. Voit valita haluamasi tilauksen muokkaukseen joko täältä tai etusivun aktiiviset tilaukset pikanäppäimestä.

Huomaathan, että kaupat eivät voi ottaa vastaan muutoksia tilauksiin puhelimitse tai sähköpostitse. Muokkaukset tulee tehdä suoraan tilaukseen edellä mainituilla ohjeilla muokkausaikojen puitteissa.

Toimitatteko eristyksissä tai karanteenissa oleville? Miten toimin tässä tilanteessa?

Toimitamme. Sekä kaupan henkilökunnalle että kuljettajille on käytössä tiukennetut hygieniakäytännöt. Kuljetus voidaan jättää oven taakse. Kirjoita tästä tieto joko tilauksen viesti kaupalle -kenttään tai laita vaikka lappu ulko-oveen, jossa on pyyntö tästä.

Jotta ostokset on mahdollista jättää oven taaksen, tilaus on myös maksettava ennakkoon verkkomaksua käyttäen. Suosittelemme muutoinkin tällä hetkellä verkkomaksua kaikille verkkokaupasta tilaaville.

Voinko tilata kotitestejä ja FFP-maskeja verkkokaupasta?

Koronakotitestejä ja FFP-maskeja saapuu kauppoihin säännöllisesti, ja ne löytyvät myös verkkokaupan valikoimista. Verkkokauppatilaus kerätään toimituspäivänä suoraan kaupan hyllystä, ja tuotteet toimitetaan aina, mikäli niitä on kaupassa keräyshetkellä.

Miten huomioitte koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa seniorit?

Olemme reagoineet tilanteeseen jo heti keväällä 2020 aloittamalla neuvontapuhelinpalvelun sekä maksullisen puhelintilauspalvelun, joiden tarkoitus on auttaa ensisijaisesti senioriasiakkaitamme. Puhelinpalvelut ovat edelleen tarjolla, ja lisätietoa niistä löydät täältä.

Tilauksen tekeminen onnistuu myös toisen puolesta. Olemme koonneet ohjeet tänne.

Pahvilaatikoiden palauttaminen kauppaan

Lähtökohtaisesti otamme mielellämme palautuvat pahvilaatikkosi vastaan. Tämän hetkisen koronatilanteen vuoksi tässä saattaa kuitenkin olla kauppakohtaisia eroja, eikä kauppasi välttämättä voi juuri nyt ottaa vastaan palautuvia pahvilaatikoita. Pyrimme minimoimaan tartuntariskit ja ylimääräiset kontaktit. Halutessasi voit varmistaa oman kauppasi tilanteen olemalla yhteydessä heihin.

Koittaessani kirjautua sisään verkkokauppaan järjestelmä sanoo, että minulla on jo K-tunnus?

K-tunnus on sama, jolla pääsee kirjautumaan K-Ruoka-mobiilisovellukseen. Jos sinulla on sovellus ladattuna älylaitteeseen, pääset kirjautumaan samalla tunnuksella verkkosivuilla www.k-ruoka.fi/kauppa.

Lisätietoa K-tunnuksesta löydät täältä.

VerkkokauppaanButton

Tarvitsen apua verkkokauppaan tai tilaukseen liittyen - mitä teen?

Jos K-Ruoka-verkkokauppa on sinulle vielä uusi tuttavuus, tutustu tarkemmin palveluun.

Katso löytäisitkö vastauksen kysymykseesi Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivultamme.

Verkkomaksamisesta ja vahvasta tunnistautumisesta voit lukea lisää täältä.

Mikäli et löydä vastausta, ole meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeella tai verkkokaupan chatissa. Tavallisesti chat palvelee verkkosivustollamme arkisin klo 9-22, la klo 10-18 ja su klo 16-20. Poikkeusaukioloista tiedotamme aina erikseen. Vastaamme kysymyksiisi mahdollisimman nopeasti.

Ensisijaisesti ikäihmisten tilausta helpottamaan olemme avanneet neuvontapuhelimen sekä maksullisen puhelintilauspalvelun. Asiakaspalvelijamme auttavat tilauksen tekemisessä tai tekevät sen asiakkaan puolesta. Lisätietoa puhelintilauspalvelusta löydät täältä.