Verkkokaupan kirjautuminen on uudistunut! Lue lisää täältä.
Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Koronatilanne on jälleen vaikuttanut verkkokaupan kysyntään ja toimintaan. Olemme koonneet alle ajankohtaista tietoa ja vinkkejä, miten ruokaostosten tekeminen verkkokaupassa hoituu tässä tilanteessa parhaiten.

Uusi, paranneltu kirjautuminen otettu käyttöön verkkokaupassa!

Uudistunut kirjautuminen parantaa entisestään kirjautumisen turvallisuutta ja toimintavarmuutta. Parannukset mahdollistavat lähitulevaisuudessa saumattoman verkkokauppakokonaisuuden yhdessä uudistuvan K-Ruoka mobiilisovelluksen kanssa.

Jatkossa tietyt verkkokaupan toiminnallisuudet näkyvät niille kirjautuneille käyttäjille, jotka ovat vahvasti pankkitunnuksilla tunnistaneet Plussa-jäsenyytensä. Näitä toiminnallisuuksia ovat mm. Älykäs ostoslista, sinun ostohistoriaasi perustuva tuotehaku ja suosikkilistat. Jos haluat käyttää näitä ominaisuuksia jatkossakin, teethän vahvan tunnistautumisen.

Lue ohjeet vahvaan tunnistautumiseen ja lisätietoa täältä.

Varmista toimitusaika ensin ja muokkaa tilausta sen jälkeen

Koska verkkokaupan kysyntä on vilkasta, suosittelemme varaamaan toimitusajan etukäteen! Voit kirjauduttuasi lähettää tilauksen vaikka ihan muutamalla tuotteella, jolloin toimitusaika on sinulle varmistettu. Toimitusaika varataan sinulle vasta, kun lähetät tilauksen.

Pääset muokkaamaan tilaustasi toimitusta edeltävään päivään* saakka tilaushistoriasi tai sähköpostiisi tulleen tilausvahvistuksen kautta. Toimitusaika pysyy sinulla muokkauksista huolimatta. Ohjeet toimitusajan varaamiseen löydät myös täältä.

Toimitusajat ovat näkyvissä neljä viikkoa eteenpäin, mutta suosittelemme varaamaan toimitusajan ensin myös lähipäivien tilauksiin, jotta haluamasi toimitusaika ei ehdi täyttyä ostoskoria kerätessäsi. Voit muokkaustilassa myös vaihtaa toimitusaikaa- tai päivää.

*Muokkausajat ovat kauppakohtaisia. Yleensä muokkausaika loppuu toimitusta edeltävä iltana.

Kaupan seuraava vapaa toimitusaika on useiden päivien päässä. Miten toimin?

Tavallisesti verkkokauppatoimituksen tai valmiiden ostosten noudon saa jopa samalle illalle tai heti seuraavalle aamulle. Koronatilanne on kuitenkin jälleen vaikuttanut verkkokaupan kysyntään, ja etenkin suurimmissa kaupungeissa isoimpien K-ruokakauppojen seuraavat vapaat toimitusajat saattavat olla useampien päivien päässä. Kaupat keräävät ja toimittavat ostoksia niin paljon kuin mahdollista.

Verkkokauppa löytyy jo yli 500 K-kaupasta. Monilla postinumeroalueilla ostoksia toimittaa useampikin kauppa, joista jokaisessa on laaja ja laadukas valikoima. Suosittelemme katsomaan kauppahausta postinumeron avulla kaikki omalle kotiovelle toimittavat kaupat tai paikkakunnan nimellä noutopalvelua tarjoavat kaupat. Samalla näet kauppojen seuraavat vapaat kotiinkuljetus- ja noutoajat.

Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa ja Jyväskylässä voit tilata ostokset myös K-Marketista pikatoimituksella tietyille postinumeroille Woltin sovelluksella.

Miten huomioitte koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa seniorit?

Olemme reagoineet tilanteeseen jo heti keväällä 2020 aloittamalla neuvontapuhelinpalvelun sekä maksullisen puhelintilauspalvelun, joiden tarkoitus on auttaa ensisijaisesti senioriasiakkaitamme. Puhelinpalvelut ovat edelleen tarjolla, ja lisätietoa niistä löydät täältä.

Tilauksen tekeminen onnistuu myös toisen puolesta. Olemme koonneet ohjeet tänne.

Toimitatteko eristyksissä tai karanteenissa oleville? Miten toimin tässä tilanteessa?

Toimitamme. Sekä kaupan henkilökunnalle että kuljettajille on käytössä tiukennetut hygieniakäytännöt. Kuljetus voidaan jättää oven taakse. Kirjoita tästä tieto joko tilauksen viesti kaupalle -kenttään tai laita vaikka lappu ulko-oveen, jossa on pyyntö tästä.

Jotta ostokset on mahdollista jättää oven taaksen, tilaus on myös maksettava ennakkoon verkkomaksua käyttäen. Suosittelemme muutoinkin tällä hetkellä verkkomaksua kaikille verkkokaupasta tilaaville.

Voinko tilata kotitestejä ja FFP-maskeja verkkokaupasta?

Koronakotitestejä ja FFP-maskeja saapuu kauppoihin säännöllisesti, ja ne löytyvät myös verkkokaupan valikoimista. Koska kysyntä on tällä hetkellä todella suurta, emme voi valitettavasti taata näiden tuotteiden saatavuutta verkkokaupan kautta tai myymälässä. Verkkokauppatilaus kerätään toimituspäivänä suoraan kaupan hyllystä, ja tuotteet toimitetaan aina, mikäli niitä on kaupassa keräyshetkellä.

Tarvitsen apua verkkokauppaan tai tilaukseen liittyen - mitä teen?

Jos K-Ruoka-verkkokauppa on sinulle vielä uusi tuttavuus, tutustu tarkemmin palveluun.

Katso löytäisitkö vastauksen kysymykseesi Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivultamme.

Verkkomaksamisesta ja vahvasta tunnistautumisesta voit lukea lisää täältä.

Mikäli et löydä vastausta, ole meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeella tai verkkokaupan chatissa. Tavallisesti chat palvelee verkkosivustollamme arkisin klo 9-22, la klo 10-18 ja su klo 16-20. Poikkeusaukioloista tiedotamme aina erikseen. Vastaamme kysymyksiisi mahdollisimman nopeasti.

Ensisijaisesti ikäihmisten tilausta helpottamaan olemme avanneet neuvontapuhelimen sekä maksullisen puhelintilauspalvelun. Asiakaspalvelijamme auttavat tilauksen tekemisessä tai tekevät sen asiakkaan puolesta. Lisätietoa puhelintilauspalvelusta löydät täältä.

Miten voin muokata tilausta?

Kun lähetät tilauksen kirjautuneena ja olet lisännyt tunnukseesi Plussa-kortin, pääset muokkaamaan tilaustasi tilaushistoriassa sekä sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkin kautta. Kirjautumattomana tehtyä tilausta ei voi muokata.

Sovelluksessa tilauksia ei tällä hetkellä voi muokata. Sovelluksella lähetettyä tilausta voi muokata nettiselaimella samaan tapaan, kuin verkkosivuilla tehtyä tilausta. Uudistamme sovellusta parhaillaan ja testiversiossa pääset myös muokkaamaan tilausta! Lue lisää uudistuvasta sovelluksesta ja tarkista latausohjeet täältä.

Huomaathan, että kaupat eivät voi ottaa vastaan muutoksia tilauksiin puhelimitse tai sähköpostitse. Muokkaukset tulee tehdä suoraan tilaukseen edellä mainituilla ohjeilla muokkausaikojen puitteissa.

Kuinka hygieniataso varmistetaan tuotteiden keräilyssä kaupalla?

Suomalaisissa ruokakaupoissa on jo lähtökohtaisesti korkea hygieniataso ja hyvät hygieniakäytännöt ovat kaupoissa arkipäivää. Toki tässä tilanteessa niiden merkitys korostuu, ja kaupoissa toteutetaan tiukennettuja hygieniakäytäntöjä.

Hygienian korostamisen lisäksi on painotettu, ettei sairaana tulla töihin. Seuraamme myös tarkasti viranomaisten ohjeita.

Miten hygieniataso on huomioitu tuotteiden kuljettamisessa?

Kuljettajille on laadittu erillinen hygieniaohjeistus, joka sisältää oman hygieniasta huolehtimisen ja käsien desinfioinnin lisäksi myös esimerkiksi maksupäätelaitteiden desinfiointiohjeet. Kuljettajia on ohjeistettu käyttämään maskia.

Pahvilaatikoiden palauttaminen kauppaan

Lähtökohtaisesti otamme mielellämme palautuvat pahvilaatikkosi vastaan. Tämän hetkisen koronatilanteen vuoksi tässä saattaa kuitenkin olla kauppakohtaisia eroja, eikä kauppasi välttämättä voi juuri nyt ottaa vastaan palautuvia pahvilaatikoita. Pyrimme minimoimaan tartuntariskit ja ylimääräiset kontaktit. Halutessasi voit varmistaa oman kauppasi tilanteen olemalla yhteydessä heihin.

Koittaessani kirjautua sisään verkkokauppaan järjestelmä sanoo, että minulla on jo K-tunnus?

K-tunnus on sama, jolla pääsee kirjautumaan K-Ruoka-mobiilisovellukseen. Jos sinulla on sovellus ladattuna älylaitteeseen, pääset kirjautumaan samalla tunnuksella verkkosivuilla www.k-ruoka.fi/kauppa.

Lisätietoa K-tunnuksesta löydät täältä.

VerkkokauppaanButton