Verkkokauppa
Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Ajankohtaista K-Ruoka-verkkokaupassa

Artikkeli päivitetty 1.10.2020

Kasvomaskit saatavilla myös verkkokaupasta

Kasvomaskeja on tilattavissa myös K-Ruoka-verkkokaupasta. Kaikkien K-Citymarketin sekä monien muiden K-ruokakauppojen osalta Nesu-kasvomaskien myyntiä on rajoitettu asiakaskohtaisesti 2 pkt/talous kysynnän tasaamiseksi, jotta tuote ei loppuisi hyllystä ennen seuraavan erän saapumista.

Kauppoihin saapuu säännöllisesti lisää kasvomaskeja, mutta tilapäisiä tuotepuutoksia saattaa ilmetä suuresta kysynnästä johtuen.

Tarvitsen apua verkkokauppaan tai tilaukseen liittyen - mitä teen?

Katso löytäisitkö vastauksen kysymykseesi Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivultamme.

Mikäli et löydä vastausta, ole meihin yhdeydessä yhteydenottolomakkeella tai verkkokaupan chatissa. Chat palvelee verkkosivustollamme arkisin klo 9-21, la klo 10-18 ja su klo 16-20. Vastaamme kysymyksiin mahdollisimman nopeasti.

Ensisijaisesti ikäihmisten tilausta helpottamaan olemme avanneet neuvontapuhelimen sekä maksullisen puhelintilauspalvelun. Asiakaspalvelijamme auttavat tilauksen tekemisessä tai tekevät sen asiakkaan puolesta. Lisätietoa puhelintilauspalvelusta löydät täältä.

Toimitatteko eristyksissä tai karanteenissa oleville? Miten toimin tässä tilanteessa?

Toimitamme. Sekä kaupan henkilökunnalle että kuljettajille on käytössä tiukennetut hygieniakäytännöt. Kuljetus voidaan jättää oven taakse. Kirjoita tästä tieto joko tilauksen viesti kaupalle -kenttään tai laita vaikka lappu ulko-oveen, jossa on pyyntö tästä.

Tällöin tilaus on myös maksettava ennakkoon verkkomaksua käyttäen. Suosittelemme muutoinkin tällä hetkellä verkkomaksua kaikille verkkokaupasta tilaaville.

Miten huomioitte koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa riskiryhmät?

Olemme reagoineet tilanteeseen aloittamalla neuvontapuhelinpalvelun sekä maksullisen puhelintilauspalvelun, joiden tarkoitus on auttaa ensisijaisesti senioriasiakkaitamme tilauksen teossa. Lisätietoa löydät täältä.

Monet K-kauppiaat tarjoavat riskiryhmille rauhallisen ja hiljaisen asiointimahdollisuuden ennen kuin kauppa aukeaa muille. Kaupat ja lisätietoa löydät täältä.

Kuinka hygieniataso varmistetaan tuotteiden keräilyssä kaupalla?

Suomalaisissa ruokakaupoissa on jo lähtökohtaisesti korkea hygieniataso ja hyvät hygieniakäytännöt ovat kaupoissa arkipäivää. Toki tässä tilanteessa niiden merkitys korostuu, ja kaupoissa toteutetaan tiukennettuja hygieniakäytäntöjä.

Hygienian korostamisen lisäksi on painotettu, ettei sairaana tulla töihin. Seuraamme myös tarkasti viranomaisten ohjeita. Toistaiseksi viranomaiset eivät ole antaneet kaupan toimintaa koskevia suosituksia, mutta meillä on valmius noudattaa heti kun niitä saadaan.

Miten hygieniataso on huomioitu tuotteiden kuljettamisessa?

Kuljettajille on laadittu erillinen hygieniaohjeistus, joka sisältää oman hygieniasta huolehtimisen ja käsien desinfioinnin lisäksi myös esimerkiksi maksupäätelaitteiden desinfiointiohjeet.

Ruoan verkkokaupassa toimitushinta voi nykyään vaihdella. Mistä tämä johtuu?

Moni kauppa on ottanut käyttöön joustavan hinnoittelumallin, jolla pystytään huomioimaan paremmin hiljaisemmat ja kiireisemmät ajankohdat sekä tarkemmin myös esimerkiksi toimitusmatkan pituus. Ruuhka-ajan ulkopuolella hinnat ovat matalampia. Toisaalta esimerkiksi kaukaiselle toimitusalueelle vietävän tilauksen toimitusmaksu voi olla korkeampi, koska toimitus vie enemmän aikaa.

Joustava järjestelmä mahdollistaa jatkossa myös erilaisten asiakkaiden toivomien mallien, kuten esimerkiksi pikatoimitusaikaikkunoiden tai pidempien, mutta edullisempien toimitusaikaikkunoiden tarjoamisen.

Miten voin muokata tilausta?

Kun lähetät tilauksen kirjautuneena ja olet lisännyt tunnukseesi Plussa-kortin, pääset muokkaamaan tilaustasi tilaushistoriassa sekä sähköpostiisi lähetetyn tilausvahvistuksen linkin kautta. Kirjautumattomana tehtyä tilausta ei voi muokata.

K-Ruoka-sovelluksella lähetettyjä tilauksia ei voi muokata sovelluksessa toistaiseksi. Sovelluksella lähetettyä tilausta voi muokata nettiselaimella samaan tapaan kuin verkkosivuilla tehtyä tilausta.

Huomaathan, että kaupat eivät voi ottaa vastaan muutoksia tilauksiin puhelimitse tai sähköpostitse. Muokkaukset tulee tehdä suoraan tilaukseen edellä mainituilla ohjeilla muokkausaikojen puitteissa.

Koittaessani kirjautua sisään verkkokauppaan järjestelmä sanoo, että minulla on jo K-tunnus?

K-tunnus on sama, jolla pääsee kirjautumaan K-Ruoka-mobiilisovellukseen. Jos sinulla on sovellus ladattuna älylaitteeseen, pääset kirjautumaan samalla tunnuksella verkkosivuilla www.k-ruoka.fi/kauppa.

Lisätietoa K-tunnuksesta löydät täältä.

Mitä tulee huomioida, kun maksan ostokseni verkkomaksulla?

Ostosten maksaminen verkossa edellyttää tilauksen tekemistä kirjautuneena. Katsothan, että kortillasi on verkkomaksut sallittu, katetta sekä ostoraja riittävän suuri.

Verkkomaksamisessa käyvät Visan ja MasterCardin pankki- ja luottokortit (myös Visa Electron). Diners- ja American Express -kortit eivät käy toistaiseksi verkkomaksussa.

Kortin voimassaolo varmistetaan 1 euron katevarauksella, joka palautetaan toimituspäivänä, kun toteutuneet ostokset veloitetaan. Verkkomaksaminen on käytössä suurimmassa osassa verkkokauppoja, ja yritämme saada verkkomaksamisen mahdolliseksi pian myös loppuihin kaupoista.

Miksi en voi tilata tupakka- ja alkoholituotteita?

Suomen lakeja noudattaen emme voi toimittaa tupakka- ja alkoholituotteita kotiovelle. Osalla kaupoistamme on lupa myydä alkoholituotteita Tilaa ja nouda -palvelulla. Mikäli kaupalla on lupa, alkoholituotteiden kohdalla lukee tieto: "vain nouto".

VerkkokauppaanButton