Kysymyksiä ja vastauksia K-Ruoka-palvelusta

Kysymyksiä ja vastauksia K-Ruoka-palvelusta

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, kiireellisissä verkkokaupan tilaus- ja toimitusasioissa voit ottaa yhteyttä kaupan asiakaspalveluun. Kuulemme mielellään myös palautettasi. Ota yhteyttä ›

Poikkeusaika K-Ruoka-verkkokaupassa

Lue verkkokaupan ajankohtaisista asioista ›

Lue riskiryhmien kauppa-avusta ›

K-Tunnus ja K-Ruoka-palveluun kirjautuminen
Mikä on K-tunnus ja miksi minun kannattaa luoda K-Tunnus sekä kirjautua?
Miten luon K-Tunnuksen?
Miksi en pysty luomaan K-Tunnusta / kirjautumaan?
En muista salasanaani/haluan vaihtaa salasanani, mitä teen?
Olen rekisteröitynyt, mutta en muista mitä sähköpostiosoitetta olen käyttänyt?
Miten voin muokata K-Tunnuksen tietojani?
Miksi minun kannattaa lisätä K-Tunnukseeni Plussa-korttini numero?
Mistä löydän Plussa-korttini numeron?
Miksi palvelu ei hyväksy Plussa-korttiani?
Ostosten tekeminen
Miten teen ostoksia?
Miksi minun pitää verkkokauppaostoksilla valita kauppa?
Miten tiedän, että kauppa on vastaanottanut tilaukseni?
Voinko tilata verkkokaupan tuotteita puhelimitse?
Voinko verkkokaupasta ostaa kaikkia valitun kaupan myymälästä saatavia tuotteita?
Voinko tilata verkkokaupasta alkoholi- ja tupakkatuotteita tai tulentekovälineitä?
Onko tilauksella minimimäärää?
Saanko Plussa-edut ja -pisteet verkkokauppaostoksista?
Mitä tarkoittaa tuotteiden korvaaminen?
Miten sallin yksittäisten tuotteiden korvaamisen?
Voinko tilata yritysasiakkaana verkkokaupasta?
Tilauksen maksaminen
Mitkä ovat palvelussa hyväksytyt maksutavat?
Ostoskorini summa oli tilatessa eri kuin lopullinen maksamani summa, miksi?
Mitä laskutus-maksutapa tarkoittaa?
Tilauksen muokkaaminen ja peruminen
Voinko muokata tilaustani vielä lähettämisen jälkikäteen?
Mitä tietoja voin muokata jo tekemässäni tilauksessa?
Olen tehnyt tilauksen K-Ruoka-sovelluksella. Voinko muokata sitä?
En löydä tilausta tilaushistoriastani. Mitä teen? 
Tilauksen muokkausaika on jo mennyt. Voinko silti lisätä tuotteita tilaukselleni?
Voinko perua tilauksen?
Tilauksen keräily
Mistä tilaukseni kerätään ja toimitetaan?
Miten tilaamieni tuotteiden tuoreus ja laatu varmistetaan?
Minkälaiset päiväykset tuotteissa on?
Kotiinkuljetus
Miten tilaamani pakasteet pysyvät jäässä?
Mitä minun tulisi huomioida ottaessani vastaan toimitusta?
Mitä jos olen sairaana ja/tai kenenkään ei ole mahdollista ottaa kotiinkuljetusta henkilökohtaisesti vastaan?
Voinko tilata ostokset muuhun kuin kotiosoitteeseeni, onko se mahdollista?
Voinko palauttaa verkkokaupan pahvilaatikot?
Voinko palauttaa pantilliset pullot toimituksen yhteydessä?
Tilaa ja nouda -palvelu
Missä kauppani noutopiste sijaitsee? 
Voinko noutaa ostokseni milloin vain noutoajan puitteissa?
Voiko joku muu henkilö noutaa ostokset puolestani?
Reklamaatio ja hyvitys
Voinko palauttaa tai vaihtaa verkkokaupasta ostamani tuotteen K-kauppaan?
Olen saanut väärän tuotteen tai tilauksestani puuttuu tuote. Mitä teen?
Tekniset kysymykset ja tietoturva
Onko ostaminen verkosta turvallista?
Miten verkkomaksamisen turvallisuus on varmennettu?
Mitä palvelu vaatii selaimelta ja laitteelta toimiakseen?
Teen tilaukseni yhteiskäytössä olevalta koneelta. Kuinka varmistan, ettei seuraava käyttäjä pääse tietoihini?
Epäilen käyttäjätunnukseni ja salasanani joutuneen vääriin käsiin, miten saan suljettua käyttäjätunnukseni?
Palautteen antaminen ja yhteydenotto
Mihin voin olla yhteydessä verkkokauppaan liittyvissä asioissa?