Tulevaisuuden ruokakauppa 2028

Tulevaisuuden ruokakauppa 2028

Asiakkaan käyttäytyminen on muutoksessa, suhtautuminen ruokaan ja tarpeet kaupassakäynnille yksilöllistyvät. Toisaalta elämyksellisyys kasvaa. Näistä lähtökohdista olemme tarkastelleet sitä, millainen ruokakauppa on vuonna 2028!

Inspiroivimmat ruokakaupat ja palvelut myös tulevaisuudessa

Tulevaisuudessa kauppa palvelee yhä yksilöllisemmin asiakkaiden tarpeita ja tuo ostosten tekoon entistä enemmän elämyksellisyyttä. Se yhdistää niin fyysisen kivijalan kuin verkkokaupan parhaat piirteet. Ideoinnin lähtökohtana on ollut asioinnin helppous – haluamme sujuvoittaa asiakkaan arkea. Digitaaliset kauppakaverit mahdollistavat sen, että asiakas voi tehdä ostoksiaan joustavasti ja asettaa henkilökohtaisia tavoitteita aivan uudella tavalla. Asioinnista vapautuu aikaa elämyksellisyydelle. Vahvistuvalle yhteisöllisyydelle on myös tilaa kivijalkakaupassa: vuorovaikutus alueen asukkaiden, tuottajien ja kaupan välillä tiivistyy.

Tulevaisuuden kauppa 2

Taustalla laaja selvitys

Tulevaisuuden ruokakaupan visiointityötä on tehty monivaiheisesti yhdessä K:n asiantuntijoiden, K-kauppiaiden ja kaupan työntekijöiden kanssa. Ajatuksia ja ideoita tulevaisuudesta on ollut mukana työstämässä yli 60 asiantuntijaa. Visiointityön tueksi on 3D-mallinnettu virtuaalinen kauppa, johon on tutustuttu virtuaalilasien avulla.

Visiot lue tästä

Millainen ruoanlaittaja olet?

Koska jokainen asiakas on erilainen, halusimme ymmärtää tulevaisuuden ostosmatkoja muutamasta eri näkökulmasta. Valitsimme keskeisistä ruokailutapatottumuksista kolme: modernin, perinteisen ja vaivattomuutta hakevan ruoanlaittajan näkökulmat. Tulevaisuuden ostosmatkat on visioitu näiden kolmen profiilin kautta - tutustu, millaisen kaupparetken tulevaisuuden kaupassa tekivät perinteinen, moderni ja vaivattomuutta hakeva ruoanlaittaja?

Lue koko raportti tästä >>

Kolme erilaista ostosmatkaa tulevaisuuteen

Sinua saattaisi kiinnostaa