Oman kylän kauppa
Oman kylän kauppiaat

Oman kylän kauppiaat

Oman kylän tai korttelin kauppa on sekä alueensa näköinen, mutta myös kauppiaan persoona saa näkyä. Lue viikon kauppiaan tarina, millaisia ovat oman kylän kauppiaat.

K-Market-logo-680x50

Oman kylän kauppias hurraa kylänsä puolesta ja välittää siitä suurella sydämellä. Onhan se oma kylä maailman paras paikka elää. K-Marketit ovat erilaisia ja niin ovat tarinat kauppiaselämän takana. Annamme viikoittain kauppiaidemme kertoa tarinaansa. Tunnistatko oman alueen kauppasi?

K-Market Otaniemen kauppias Aleksi Tapani:

Miten kauppiasurasi on alkanut?

"Tykkään ihmisistä, yrittämisestä ja hyvästä ruuasta. Haluan haastaa itseäni joka päivä."

Mikä omassa työssäsi motivoi?

"Onnistunut päivä ja tyytyväiset asiakkaat. Lisäksi kaupan hyvä kunto ja se, kun pitkän työpäivän tehneenä yhdessä kollegoiden kanssa on mahtavaa lähteä kotiin. Lisäksi innostavat kaupan tulokset, opiskelijayhteistyö, asiakkaat ja yrittämisen vapaus."

Oman kylän kauppias 680 x 300

Mikä on parasta omassa kaupassasi?

"Asiakaskunta on tosi kansainvälistä ja monipuolista. Asiakkaita käy yli 50 tuhatta kuukaudessa, sijainti on kehittyvän Otaniemen sydämessä. Aalto-yliopiston kautta on auennut monia ovia, opiskelijat ovat mahtavia! Kaupalla on oma ja toimiva liikeidea, käytämme siitä sanontoja #lännennopein #herkkukauppa"

Mitä arvostat omalla kylälläsi ja miten teillä yhteishenki ilmenee?

"Innovatiivisuutta, mistä esimerkkinä täällä luotu hävikkiolut joka syntyi kaupan hävikkileivästä. Idea lähti yliopiston opiskelijoiden kurssitehtävästä luoda yrityksiä hyödyntäviä liiketoiminnan ideoita. Opiskelijat keksivät luoda kiertotalouteen sopivan ajatuksen, jossa hävikkileipää voi hyödyntää olueksi. Leipää opiskelijat saivat kaupalta ja panimona toimi paikallinen Olarin panimo. Niin syntyi kyseinen Pale Ale Leipäle kaupan hyllylle! Lisäksi valikoimissa on muita paikallisia tuotteita ja toiveesta on tullut lisää.

Otaniemen olut 680 x 300

Lisäksi arvostan kasvua, kehitystä, tarinoita, ihmisiä ja tapahtumia. Esimerkiksi Otaneimen Vappu on elämys jo itsessään.

Mitä haluaisit, että koko Suomi tietää kylästäsi?

"Otaniemi on kylä, joka kehittyy vauhdilla. Oikea Suomen innovaatioiden kehto! Täällä näkyy start-upit ja yrittäjyys. Tulevaisuuden toivot ponnistavat juurikin täältä."

"Kiertotaloutta parhaimmillaan: hävikkileivästä tehtyä olutta paikalliselta kyläyhteisöltä!"

Miten kylästä ja yhteisöstä välittäminen näkyy kaupassasi sekä omassa toiminnassasi?

"Mahdollistamme alueen toimintaa sponsoroinnilla ja vahvalla yhteistyöllä Aallon opiskelijoiden kanssa. Saimme esimerkiksi Kestävän kehityksen palkinnon Aallolta, joka ottaa huomioon ekologisen, sosiaalisen, taloudellisen ja kulttuurisen kestävyyden.

Ovatko asukkaat vaikuttaneet kauppasi palveluvalikoimaan? Jos ovat, niin miten?

"Asiakkaiden toiveesta kaupalle on tuotu pizzauuni ja ensimmäisen vuoden aikana yli 200 toteutettua tuotetoivetta."

Otaniemen K-Market elää ja kehittyy, lähde mukaan Espooseen!

Onhan se oma kylä tai kortteli maailman paras paikka, parhaita paloja alla olevasta videosta.