Ravintoarvot ovat laskennallisia ja suuntaa antavia
Valmistus
Valmistusaika: 30–60 min
Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaaleaksi vaahdoksi. Vaahto on valmista kun voit piirtää kahdeksikon vaahdon pintaan vatkaimista valuvalla taikinalla ja kuvio pysyy vaahdon pinnalla pienen hetken.
Kääntele joukkoon sulatettu, hieman jäähtynyt rasva nuolijalla tai puuhaarukalla.
Sekoita kuivat aineet keskenään. Siivilöi seos vaahtoon vuorotellen jäähtyneen kahvin tai maidon kanssa varovasti käännellen. Älä sekoita liikaa, ettei vaahto lässähdä ja taikina sitkisty.
Levitä taikina leivinpaperin päälle uunipellille ja paista uunin alatasolla 200 asteessa noin 15 minuuttia.
Sulata voi kattilassa. Lisää kahvi. Siivilöi muut aineet voi-kahviseokseen. Sekoita, kunnes tasaista
Levitä pehmeä, hieman lämmin kuorrute jäähtyneelle piirakkapohjalle. Koristele heti koristerakeilla. Anna kuorrutteen jähmettyä ja leikkaa paloiksi.
Jos haluat erityisen herkulliset mokkapalat, tee kuorrutetta tupla satsi ja levitä kuorrutetta paksumpi kerros pohjan päälle!
Kokeile reseptiä esimerkiksi näillä tuotteillaKokeile reseptiä näillä tuotteilla
Valitsethan ensin , josta haluat tilauksesi tehdä.
Reseptit on testattu reseptissä mainituilla raaka-aineilla. Huomioithan, että vaihtoehtoisten raaka-aineiden ominaisuudet voivat vaihdella ja vaikuttaa ruoan onnistumiseen. Tarkista tuotteiden soveltuvuus aina pakkausmerkinnöistä, kun valmistat ruokaa erityisruokavaliota noudattavalle.
Helppo ja yksityis kohtainen resepti, pystyi myös helposti muokkaamaan maidottomaksi,
En tee tällä reseptillä uudestaan
3 päivää sitten
Tein pilkulleen kuten ohjeessa, tuli kuivaa vaikkakin syötävää.
Reseptin määrä ei myöskään riitä isoon syvään peltiin.
Joskus tehnyt k-ruokareseptillä maukkaita mokkapaloja en tiedä onko tää resepti muutettu.
Tytär ja äiti
5 päivää sitten
Ihana reseoti, tuli ihania ja lämpimiä mokkapaloja! Suosittelen. 10/10
👩🍳
9 päivää sitten
Meillä tehty kuorrute aiemmin täällä olleella reseptillä. Nyt vaan taitaa olla reseptiä muutettu eikö vanhaa enää tallessa. Pettymys suuri, aiempi oli paras.
💕
9 päivää sitten
Mokkapalaa oli hyvää, mutta taikina oli väärin tehty se oli liian kuivaa. Kuorrutus onnistui mutta nopparelleja olisi voinut olla.
Ciara ja heini
11 päivää sitten
Sika hyvaa
Skidi
13 päivää sitten
100/10 tää on niin hyvää suosittelen kaikille leivoin tämän siskoni kanssa koska minulle tuli hirveä herkku himo kun siskoni katsoi jotain ohjelmaa missä syötiin kakkua.
Ok
15 päivää sitten
Ok
asunespoossa
18 päivää sitten
Tosi hyvä, varmaan paras tähän asti. (Mutta jos haluat paksun pohjan, suosittelen toista reseptiä.) Kannattaa tehdä kuorrutuksesta tupla satsi, se oli parempaa ku tein kaks. Pikkuveli rakasti mutta oli äitille liian makea.
Suosittelen kaikille!!
Minquux
1 kuukausi sitten
Oli tosi hyvä laitoin nompareiden tilalle valkosuklaata oli toimivaa
Alva
1 kuukausi sitten
Paras tästä tuli niin hyvää
Kissa ystävä
1 kuukausi sitten
Ihan kiva
Tyttö ilopilleri🥰🤪
1 kuukausi sitten
5\5 Tein sen äitin kaa niin oli hyvää, mutta vois olla enemmän kahvia alakerroksessa. Ja isompi yläkerros.
Muuten oli hyvä
= Kannattaa kokeilla
Pari tyyppiä oli laittanut tähän, että pohjasta tuli liian ohut, koska nykyaikaiset pellit ovat liian ohuita, ja että niistä mokkiksista tuli liian ohuita. Mutta me laitettiin sellanen vanhempi pelti, joka oli silleen pienempi ja korkeampi. Jos siis omistat vanhemman pellin, niin kannattaa käyttää sitä. Jos käytät vanhaa peltiä, niin kypsymisessä menee kauemmin, mutta pohjasta ei tule liian ohut. Älä hätäänny jos valmistumisessa uunissa menee kauan, sillä se vain on vähän hitaampi ja toimii.
Toivottavasti tästä vinkistä oli apua. Ja tämä oikeasti toimii, jos vaan teet kaiken oikein.😊🍫
Suosittelen😋
Toivottavasti tästä vinkistä on apua.😊
NelosluokkalainenJonkaIsiJeesaaKunOnTarvis
1 kuukausi sitten
Ohjeet olivat vähän epäselvät, koska siinä oli vaiheet, ja kun oli erikseen pohja ja kuorrutus, niin menin siinä vähän sekasin. Onneksi isit on olemassa koska isi jeesas. Olemme juuri tekemässä niitä, että ne on siis vielä uunissa. Ennustan että niistä tulee hyviä.
VanhusTaiLapsiKukapaTietää
1 kuukausi sitten
Tää on ihan hitsin hyvä resepti. Kannattaa leipoa. Lapset tykkäsi todella paljon. Lapsenlapsenikin pitivät. Ja lastenlasten laspset. Olen jo 105 vuotta vanha.
Tää oli vitsi. Oikeest oon nelosella, enkä ees oo vielä leiponu näitä, mut huomen on äitienpäivä nii aion leipoo ja yllättää mummin ja äidin. Uskon että tää on tosi hyvä resepti
🤔
1 kuukausi sitten
3 pistettä . Tulee liian ohut pohja, kun munia vähän.
Tulipahan kokeiltua
1 kuukausi sitten
Nykyisten uunien pellit tarvii tupla- annoksen, tuli kovin ohut vaikka mittasin pellin. Parempiakin ohjeita löytyy.
Pasty
1 kuukausi sitten
Erittäin MAKKEAJATOSIHYVÄÄ
PAPERI
1 kuukausi sitten
Todella hyvä
Paprikka rakastajaz🫑🌶️
1 kuukausi sitten
Teen tän joka viikko.
Tosi hyvä ja nami💕💕
Mokkapalan rakastaja
1 kuukausi sitten
Tosi hyvä! Ihan paras!
Hydrophobia
2 kuukautta sitten
Täää o tosi hyvä vaik mä ja mun kaveri tehää tätä vielki :D
Niila593
2 kuukautta sitten
Hyvä resepti
Leipoja
2 kuukautta sitten
Voisi selittää ohjeet vähän tarkemmin, muuten tuli ihan hyvää.
Kaadolover
2 kuukautta sitten
Helpot ainekset, leivon nyt XD
Tyttö ja isä
2 kuukautta sitten
Ohje on 50 cm pellille. Meillä 60 cm pelti ja pohja jäi hieman ohueksi ja kuorutetta olisi voinut olla myös lisää. Kahvin määrä 5 rkl oli ehkä hieman liikaa. Maku oli muuten hyvä.