Verkkokaupan kirjautuminen on uudistunut! Lue lisää täältä.
Liikkujaa lämmittää pata tai keitto

Liikkujaa lämmittää pata tai keitto

Aurinkoiset pakkaspäivät kutsuvat ulkoilemaan, ja mikä maistuisikaan paremmin sen jälkeen kuin lämmin keitto tai höyryävä pata. Voit valmistaa padat ja keitot uuniin hautumaan ennen uloslähtöä tai lämmittää ne juuri ennen tarjoilua.

Mainio osa kuntoilijan ruokavaliota

Keitot ovat helppotekoisia ja nopeasti valmistuvia. Keveytensä ansiosta ne sopivat myös kunnon kohottajan ja laihduttajan ruokavalioon. Keitoista on helppo tehdä ravitsemuksellisesti monipuolisia käyttämällä raaka-aineina runsaasti kasviksia ja vähärasvaista lihaa, kalaa tai broileria.

Kasviksista valmistetut sosekeitot maistuvat monille. Niiden makua on helppo vaihdella eri kasviksilla tai maustamalla ne ruokakermoilla tai sulate- ja tuorejuustoilla.

Kokeile:

Bataatti-kikhernekeitto 2017 Kuvassa: Bataatti-kikhernekeitto

Hitaasti hauduttaen

Pitkään haudutettu pata hurmaa kaikki. Lihaisiin pataruokiin sopivat kaikki lihat: nauta, porsas, lammas, riista ja broileri. Sopivia ruhonosia ovat lapa, etuselkä, potka, kassler, kylki- ja rintapalat. Padassa voi olla myös pelkkiä kasviksia, tai niiden kanssa esimerkiksi papuja.

Lihapatoja:

Kasvispatoja:

lihapata Kuvassa: Lihapata