Arki
Hummus x 8

Hummus x 8

Oletko sinäkin jo hullaantunut hummukseen? Hummus on kikherneistä valmistettu, proteiinipitoinen tahna, joka sopii dipiksi, leivälle sipaisuun, meze-lautaselle tai maukkaaksi lisäksi salaattiin. Tahnaa on helppo tehdä itse: katso alta ideat eri hummusversioihin.

1. Hummus

Hummuksen perusversiossa kikherneiden makua korostavat sitruunamehu, tahini ja oliiviöljy. Tätä pohjaa muuntelemalla saat aina uusia makuelämyksiä hummusten maailmassa.

Hummus 2019

2. Korianteri-avokadohummus

Kikherneet tekevät hummuksesta täyteläisen tahnan, mutta entistä silkkisempää tahnasta saat lisäämällä joukkoon reilusti avokadoa. Heitä sekaan vielä ruukullinen korianteria ja pistele menemään leivän päällä.

Korianteri-avokadohummus 2019

3. Hernehummus

Tästä vihreästä hummusvaihtoehdosta löydät kikherneiden sijaan ravinteikkaita kotimaisia herneitä. Hummuksesta tutut mausteet maistuvat hernehummuksessa tuoreen mintun kera.

Hernehummus 2018

4. Punajuurihummus

Kauniin värinen punajuurihummus sopii piristämään kulhoruokia, kuten buddha bowlia.

Punajuurihummus 2016

5. Porkkanahummus

Mieto porkkanahummus maistuu mezelautasella tai leivän päällä levitteenä. Hummus tuo säväyksen ruokiin pirteällä oransilla värillään.

Porkkanahummus 2015

6. Lehtikaalihummus

Kikherneestä proteiinia ja lehtikaalista vihreää vitamiinivirtaa, tässä hummuksessa ovat ravintoaineet kohdallaan.

Lehtikaalihummus 2015

7. Tillihummus

Tillillä maustettu hummus sopii loistavasti kalan ja perunoiden kylkeen.

Tillihummus 2018

8. Edamamehummus

Kokeile rouheasti soijapavuista sekoitettua edamamehummusta kasvisruokien lisäkkeenä.

Edamamehummus 2018