Raaka-aineet
Luovuimme 1.8. Internet Explorer -selaimen tuesta. Parhaan käyttökokemuksen saamiseksi suosittelemme vaihtamaan johonkin seuraavista Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome tai Microsoft Edge.
Sitrushedelmät – raikkautta ja vitamiineja

Sitrushedelmät – raikkautta ja vitamiineja

Poimi K-ruokakauppasi hedelmätiskistä ihania sitrushedelmiä, syö sellaisenaan tai käytä ihaniin herkkuruokiin. Saat vitamiinit kaupan päälle!

C-vitamiinia on saatava päivittäin

Sitrushedelmiä eli sitruksia ovat appelsiinit, greipit, sitruunat ja limetit sekä pikkusitrukset, kuten klementiinit ja satsumat.

Vaikka sitruksia on saatavilla ympäri vuoden, niitä kannattaa hankkia erityisesti talvella, kun hedelmät ovat mehukkaimmillaan. Aurinkohedelmien satokausi sattuu meidän kannaltamme sopivaan aikaan. Pöytään kaivataan talvisin raikasta, kevyttä ja vitamiinipitoista syötävää.

Kaikki sitrushedelmät sisältävät runsaasti C-vitamiinia, joka on vesiliukoinen vitamiini, eli sitä on saatava ravinnosta päivittäin. Se toimii antioksidanttina suojaten elimistöä haitallisilta hapettumisreaktioilta.

Sitrus kuva

Sitrusreseptit

Appelsiinista

Greipistä ja verigreipistä

Sitruunasta

Veriappelsiinista